MICKEY 17

Το έτος 2057 ο Μίκυ Μπαρνς αποφασίζει να γίνει αναλώσιμος στην υπηρεσία ενός μεγαλομανή ημιπαράφρονα ηγέτη που θέλει να δημιουργήσει έναν νέο κόσμο σε ένα νέο πλανήτη. Με την βοήθεια ενός εκτυπωτή ανθρώπων, οι αναλώσιμοι πεθαίνουν στον βωμό της έρευνας και της αντιμετώπισης των νέων συνθηκών αλλά ξαναγεννιούνται την επόμενη ημέρα και συνεχίζουν το έργο τους. Μέχρι που η δημιουργία ενός διπλού αντίγραφου του Μίκυ ενώ είναι ακόμα ζωντανός θα δημιουργήσει το απόλυτο χάος στα σχέδια του ιμπεριαλιστή κατακτητή.
Από τον βραβευμένο για τα ΠΑΡΑΣΙΤΑ με Όσκαρ σεναρίου και σκηνοθεσίας Μπονγκ Τζουν Χο, το MICKEY 17 βασισμένο στο ομώνυμο διήγημα του Έντουαρντ Άστον, είναι μία φουτουριστική ταινία που ξαφνιάζει πρωτίστως με την κεντρική ιδέα και ιστορία της, αυτή του κοπιαρίσματος της ανθρώπινης ύπαρξης και την κλωνοποίηση της σε μία συνέχεια χωρίς τέλος. Οι ιδέες πολλές. Η χρήση της τεχνολογίας στα λάθος χέρια, ηθικά διλλήματα, ανθρώπινη ψυχή, ιμπεριαλιστικές και φιλοπολεμικές διαθέσεις, πολιτικά show, ημιπαράφρονες ηγέτες, αθώοι λαοί ( σε μορφή κρίπερς στον παγωμένο πλανήτη), απόδοση δικαιοσύνης και η γέννηση ενός νέου ηγέτη.

Όλα αυτά όμως ανακατεύονται στην μεγάλη οθόνη με έναν περίεργο κινηματογραφικό τρόπο, που άλλοτε γοητεύει και άλλοτε οδηγεί στο απόλυτο τίποτα. Το σενάριο περνάει όλα τα απλοικά μηνύματα με τον δύσκολο τρόπο αλλά το κυριότερο θέμα της ταινίας είναι πως δεν αποφασίζει το είδος το οποίο θέλει να υπηρετήσει. Ακροβατεί ανάμεσα στην φουτουριστική κωμωδία και στην περιπέτεια φαντασίας και στιγμές που πάει να παντρέψει τα δύο είδη, ο θεατής νοιώθει την υπερβολή και το παράδοξο σαν μία φάρσα που δεν μπορεί στο φινάλε να πάρει στα σοβαρά.
Ένα άλλο θέμα της ταινίας είναι πως η διεύθυνση των ηθοποιών μοιάζει να είναι εντελώς ανύπαρκτη. Ο Ρόμπερτ Πάτινσον δεν ξέρει αν είναι ήρωας ή απλός πρωταγωνιστής, ο Μαρκ Ράφαλο προσεγγίζει τον ρόλο ως την απόλυτη καρικατούρα μοιάζοντας ξένο σώμα στην ταινία και η Τόνι Κολέτ είναι η μόνη που κρατάει μία αβανταδόρικη ερμηνευτική φόρμουλα που την κάνει να ξεχωρίζει από το υπόλοιπο καστ, που δείχνει ο καθένας να τραβάει τον δικό του διαφορετικό ερμηνευτικό δρόμο.
Λίγες εντυπωσιακές σκηνές, σε επίπεδο παραγωγής, μοντάζ και εφέ η ταινία τα καταφέρνει αλλά στον πυρήνα της επικρατεί μία σύγχυση που ο Μπονγκ Τζουν Χο μοιάζει να μην μπορεί να δέσει ικανοποιητικά, με ηθοποιούς που δείχνουν να ξεφεύγουν από την όποια καθοδήγηση του σκηνοθέτη, ο οποίος με το MICKEY 17 υπογράφει μία ταινία που ίσως με έναν εκτυπωτή ταινιών, το MICKEY 18 να έβγαινε και καλύτερο.
Η ταινία κυκλοφορεί 6 Μαρτίου σε διανομή TANWEER