ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΑΠΟΣΤΟΛΗ: Η ΕΣΧΑΤΗ ΤΙΜΩΡΙΑ (MISSION: IMPOSSIBLE-THE FINAL RECKONING)

Ο Ίθαν Χαντ έχει πλέον την τύχη της ανθρωπότητας στα χέρια του εφόσον η Οντότητα, το επικίνδυνο λογισμικό που εισβάλει στα πυρηνικά προγράμματα των εθνών, σκοπεύει να καταστρέψει την ανθρωπότητα. Το κλειδί που έχει στα χέρια του θα πρέπει να ταιριάξει με το πρόγραμμα που βρίσκεται στο βυθισμένο υποβρύχιο αλλά πρώτα θα πρέπει να πάρει την άδεια από την ίδια την Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών, ενώ ταυτόχρονα o Γκάμπριελ έχει τα δικά του σχέδια προκειμένου να ελέγξει την Οντότητα. Ο Ίθαν Χαντ και η ομάδα του θα προσπαθήσουν άλλη μία επικίνδυνη αποστολή, την τελευταία αλλά και την σημαντικότερη όλων.

Η 8η ταινία της σειράς Mission Impossible που ξεκίνησε το 1996 με την ταινία του Μπράιαν Ντε Πάλμα και σύστησε κινηματογραφικά τον Τομ Κρουζ ως Ίθαν Χαντ, αποτελεί την κορυφή όλων των ταινιών και δικαιολογεί με τον πιο έξυπνο τρόπο πως όλα τα γεγονότα που έχουμε δει, οδηγούσαν στα γεγονότα της συγκεκριμένης τελευταίας ταινίας. To κατασκοπικό θρίλερ του 1996 άνοιξε τον μεγάλο δρόμο ενός franchise και δημιουργούσε τον ρόλο ζωής όπως αποδεικνύεται για τον Τομ Κρουζ, ο οποίος στην ΕΣΧΑΤΗ ΤΙΜΩΡΙΑ δείχνει να αντιλαμβάνεται το μέγεθος αυτής της κινηματογραφικής ιστορίας. Και μιλάμε πλέον για μία ταινία ορισμού. Και όταν λέμε ορισμού, εννοούμε πως η ταινία σκηνοθετικά , σεναριακά αλλά ακόμα και τεχνικά αποτελεί τον ορισμό της περιπέτειας υψηλού επιπέδου (και όχι απλή συρραφή σκηνών δράσης) και επίσης περιλαμβάνει τον ορισμό του ήρωα που κρατάει την τύχη της ανθρωπότητας στα χέρια του. Όλα λειτουργούν στην εντέλεια, οι πληροφορίες έρχονται στον θεατή χωρίς σπαζοκεφαλιές, τα flash backs από τις προηγούμενες ταινίες λειτουργούν με τρόπο νοσταλγικό και δημιουργούν κινηματογραφική ανατριχίλα, η δράση ξεκινάει κατευθείαν, τα σκηνοθετικά ευρήματα και οι σεναριακές ιδέες είναι ατελείωτες (από την παγωμένη Ανταρκτική μέχρι τις υποβρύχιες σκηνές του υποβρυχίου που παρακολουθούμε με κομμένη την ανάσα, μέχρι τις σκηνές στο αεροπλανοφόρο και τις σκηνές της Αντζελα Μπάσετ και φυσικά την αερομαχία του φινάλε) και φυσικά ο Τομ Κρουζ.

Ο Τομ Κρουζ ορίζεται πλέον ως ο απόλυτος action hero με μία διαφορά από όλους τους υπόλοιπους. Ότι ο ίδιος ως ηθοποιός εκτελεί τις επικίνδυνες σκηνές του με ρίσκο την ίδια του την ζωή. Όλο αυτό γράφει την δική του κινηματογραφική ιστορία, δημιουργεί μία απίστευτη οικειότητα μεταξύ χαρακτήρα και θεατή και αποδεικνύει το μεγαλείο του ανθρώπου ηθοποιού. Ο ίδιος ορίζει πλέον από την αρχή τους ρόλους ηρώων. Δεν θα μου προκαλούσε έκπληξη να τον δω υποψήφιο για όσκαρ στην ταινία, μιας και το όσκαρ είναι ο μοναδικός ανοιχτός λογαριασμός που έχει ο Τομ Κρουζ με το σινεμά. Αλλά και η ταινία από μόνη της, αποτελεί μία-σχεδόν-τρίωρη απόλαυση, θεάματος με ουσία (και όχι λούνα παρκ), δράσης, αγωνίας, σωστών μηνυμάτων και το κυριότερο θυσίας και ηρωισμού.

Το MISSION: IMPOSSIBLE FINAL RECKONING είναι ένα αριστούργημα στο είδος του. Είναι ταινία ορισμού για το είδος και για τον κινηματογραφικό όρο ”ήρωας”. Είναι η απόλυτη περιπέτεια που κάνει τον θεατή να ευχαριστιέται τον κινηματογράφο και να του υπενθυμίζει τον όρο απόλαυση. Το τεχνικό μέρος μας τραντάζει τόσο οπτικά όσο και ηχητικά, η σκηνοθεσία και η φωτογραφία μας πάνε μαζί με το μοντάζ για 170 λεπτά μία ωραιότατη βόλτα στον κόσμο του κινηματογράφου, οι ηθοποιοί όλοι ανεξαίρετα προκαλούν ο καθένας την δική του συγκίνηση και θαυμασμό για το ερμηνευτικό τους ταλέντο και ήθος που βγαίνει μέσα από τους ηρωικούς ρόλους τους, και η συγκίνηση στο φινάλε μόνο δάκρυα μπορεί να φέρει για όσους διαθέτουν την ανάλογη ηρωική κινηματογραφική μνήμη και ψυχή. Όσο για τον Τομ Κρουζ, τον απόλυτο σταρ της εποχής μας, με τον καλύτερο ρόλο action hero που έχει περάσει από την ιστορία του σινεμά, τα λόγια είναι πολύ λίγα για να περιγράψουν το μεγαλείο ενός ηθοποιού που μετουσίωσε σε σινεμά και ιστορία την προσωπική του δίψα για ζωή, ήθος και δικαιοσύνη. Η κριτική αυτή δεν θα αυτοκαταστραφεί…
H ταινία κυκλοφορεί 22 Μαίου σε διανομή FEELGOOD