Monday
Βαθμολογία: * 1/2
H Κλόι και ο Μίκυ είναι δύο Αμερικανοί που γνωρίζονται σε ένα ξέφρενο πάρτι στην Αθήνα. Και ενώ η Κλόι είχε ήδη πάρει την απόφαση να επιστρέψει στην Αμερική, η γνωριμία της και η σχέση της με τον Μίκυ την κρατάνε στην Αθήνα. Αποφασίζουν να μείνουν μαζί και μέσα από συνεχόμενες Παρασκευές παρακολουθούμε μία σχέση που είναι καταδικασμένη για μία επερχόμενη Δευτέρα. Η μήπως όχι;
Στην πρώτη Αγγλόφωνη ταινία του ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος (Suntan) επιχειρεί με τον συνηθισμένο του ελαφρά την καρδία τρόπο να διηγηθεί την ιστορία και την ένωση δύο διαφορετικών ανθρώπων στην προcovid εποχή, και μάλιστα με μία υπέροχη εναρκτήρια σκηνή πάρτι στην Κυψέλη. Αυτά όμως που υπόσχονται τα πρώτα 15 λεπτά της ταινίας, σταδιακά εξανεμίζονται εξαιτίας ενός γραφικού και χιλιοειπωμένου σεναρίου που δεν μπορεί να ξεφύγει από εμμονές του ίδιου του σκηνοθέτη. Ο αιώνια έφηβος και η δικηγόρος, οι φίλοι που με τίποτα δεν μπορούν να συνδυαστούν, οι πρώην και οι πρακτικές δυσκολίες της καθημερινότητας. Αν και όλα είναι προδιαγεγραμμένα από την αρχή, επί δύο ώρες παρακολουθούμε δύο ανθρώπους σχεδόν να ταλαιπωρούνται γνωρίζοντας κατά βάθος την κατάληξη.

Σκηνοθετικά ο Παπαδημητρόπουλος αποδεικνύεται ικανότατος και η κάμερα του αν και στατική σε σημεία, δείχνει να γνωρίζει τους κανόνες του είδους. Εσωτερικοί χώροι με ατμόσφαιρα, δυναμικές σκηνές εξωτερικών γυρισμάτων, στην πορεία όμως η ταινία δεν αποφασίζει αν θέλει να κρατήσει τους όρους της ερωτικής κομεντί ή του αισθηματικού δράματος. Οι δύο πρωταγωνιστές έχουν χημεία αν και η ερμηνεία του Σεμπάστιαν Σταν φλερτάρει με την επιτήδευση ενώ η Ντενίζ Γκαφ άνετα κλέβει την παράσταση με την φυσικότητα της και την άνεση του ρόλου της.
Σεξ, πάρτυ και rock ‘n’ roll, στοιχεία μίας παλαιότερης εποχής που δεν ανταποκρίνονται πλέον στην σημερινή εποχή και με χαρακτήρες που όχι μόνο δεν ταυτίζεσαι αλλά δημιουργούν και την αντιπάθεια με την αναλγησία τους, το Monday καταφέρνει πολλά λιγότερα από αυτά που θα ήθελε αλλά το κυριότερο διώχνει κάθε συναισθηματική εμπλοκή μακριά. Με χιπστερικές παρελθοντικές εμμονές και με χαρακτήρες κλισέ (ιδίως του Γιώργου Πυρπασόπουλου) , η ταινία προσπαθεί σε 120 λεπτά να δείξει, ότι είχε πει το Summer Lovers του 1982 και μάλιστα με πολύ πιο μοντέρνο τρόπο για την εποχή του.
Φιλότιμες προσπάθειες αλλά και ένα σινεμά ολίγον παλιακό και ξεπερασμένο. Άχαρο όπως και η μέρα με την οποία ονομάζεται η ταινία. Επιβάλλεται ανανέωση ακόμα και στην feelgood πλευρά του θέματος.
Η ταινία MONDAY κυκλοφορεί 24 Ιουνίου σε διανομή Tulip.