Οι ταινίες της εβδομάδας (15/5/2014)
Godzilla, Ο Σωσίας, Suzanne, Ρωμαίος και Ιουλιέτα, Salvo
Το Godzilla αποτελεί το απόλυτο event movie. Μια ταινία που επιστρέφει στις απαρχές της έννοιας του μπλοκμπάστερ, όπως αυτό ορίστηκε από δημιουργούς όπως ο Τζορτζ Λούκας και ο Στίβεν Σπίλμπεργκ, πριν βρεθούν στο δρόμο μας οι κάθε λογής -μα κάθε λογής- σούπερ ήρωες. Δεν θα μπορούσε παρά να είναι η ταινία της εβδομάδας, ακολουθούμενη από έναν καφκικό εφιάλτη που φέρει μεγάλη συγγένεια με το σινεμά του Τέρι Γκίλιαμ (ο λόγος για τον Σωσία του Ρίτσαρντ Αγιοάντε).
Godzilla
Ένας επιστήμονας επιμένει -αρκετά χρόνια μετά από μια καταστροφή σε πυρηνικές εγκαταστάσεις στην Ιαπωνία- ότι το δυστύχημα οφειλόταν σε κάτι άλλο και όχι σε σεισμό. Ο γιος του θα προσπαθήσει να του βάλει μυαλό, αλλά η συνάντηση με μερικά τέρατα θα του αλλάξει γνώμη… Ένα εντυπωσιακό rollercoaster με οικολογικό μήνυμα, θυμίζει την παλιά καλή διασκέδαση που προσέφερε παλαιότερα ο Σπίλμπεργκ με ταινίες όπως το Ιντιάνα Τζόουνς και το Τζουράσικ Παρκ. Ένα κράμα οικογενειακής περιπέτειας και σινεμά εντυπωσιασμού, το Godzilla προσφέρει αυτό ακριβώς που διαφημίζει: καθαρόαιμη διασκέδαση. Το σενάριο, οι χαρακτήρες και οι ερμηνείες πετιούνται από το παράθυρο, καθώς δεν έχουν σημασία. Οι ήρωες μοιάζουν να περιφέρονται μόνο και μόνο για να δώσουν την οπτική γωνία τους στον σκηνοθέτη, για να παρουσιάσει τα σχεδόν μυθικά τέρατα, τις τεράστιες δυνάμεις της φύσης, με τις οποίες ο άνθρωπος δεν μπορεί να τα βάλει. Ευτυχώς για τον θεατή διατηρεί το οικολογικό μήνυμα (φέρνοντάς το κοντά στη σύγχρονη εποχή), ενώ υιοθετεί και μια σειρά εντυπωσιακών πλάνων (από την πτώση με τα αλεξίπτωτα που δείχνει η αφίσα, μέχρι τις σκηνές που βλέπουμε τον Γκοτζίλα μέσα από τα μάτια των ανθρώπων). Όσο για τον άνθρωπο; Αυτός δεν διατηρεί θέση ήρωα, αλλά απλού παρατηρητή.
Σκηνοθεσία: Γκάρεθ Έντουαρντς
Πρωταγωνιστούν: Άαρον Τέιλορ-Τζόνσον, Κεν Γουατανάμπι, Ελίζαμπεθ Όλσεν, Μπράιαν Κράνστον, Ζιλιέτ Μπινός
-
Διαβάστε επίσης: Την κριτική του Nemo
The Double
O Σάιμον Τζέιμς είναι ένας ασήμαντος υπάλληλος μιας εταιρείας που επεξεργάζεται δεδομένα και διοικείται από έναν ισχυρό άντρα με τον τίτλο του Συνταγματάρχη. Ο κόσμος τον αγνοεί,η μητέρα του τον περιφρονεί ακόμα και η σερβιτόρα του καφέ δεν του φέρνει ποτέ αυτό που παραγγέλνει. Ερωτεύεται μια από τις συναδέλφους του γραφείου την Χάνα και παράλληλα ο προϊστάμενος του αναθέτει την εκπαίδευση της ατίθασης κόρης του που ειρωνεύεται τον Σάιμον συνέχεια. Ο ντροπαλός και εσωστρεφής Σάιμον δεν εξομολογείται τον έρωτα του στην Χάνα και δεν βάζει στην θέση της την αυθάδη μικρή. Ξαφνικά εμφανίζεται ο Τζέιμς Σάιμον που είναι ίδιος με τον Σάιμον αλλά με εντελώς αντίθετο χαρακτήρα: χαρισματικός,με μεγάλη αυτοπεποίθηση και με μεγάλη επιτυχία στις γυναίκες. Το σενάριο είναι εμπνευσμένο από το ομώνυμο μυθιστόρημα του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι με τον κεντρικό ήρωα και την ατμόσφαιρα να θυμίζουν,όμως,έντονα την ατμόσφαιρα των βιβλίων του Κάφκα. Η σκηνοθετική προσέγγιση του Αγιόαντε είναι ανάλογη του σεναρίου με εμφανείς στυλιστικές αναφορές που είναι ένα κράμα από Τερι Γκίλιαμ και Άλφρεντ Χίτσκοκ. Άδειοι διάδρομοι και αυστηρά διακοσμημένα δωμάτια είναι κινηματογραφημένα με σκοτεινά χρώματα που εντείνουν την αποξένωση του κεντρικού ήρωα. Kάτω από τις στρώσεις κυνισμού και μισανθρωπίας κρύβεται ένα πυρήνας μιας πραγματικής τραγωδίας και αυτό είναι που δίνει στην ταινία μια συναισθηματική απήχηση πέρα από τα αισθητικά επιτεύγματά της.
Σκηνοθεσία: Ρίτσαρντ Αγιοάντε
Πρωταγωνιστούν: Τζέσε Αϊζενμπεργκ, Μία Γουασίκοφσκα, Ουάλας Σον, Κάθι Μόριαρτι, Νόα Τέιλορ
-
Διαβάστε επίσης: Την κριτική του Αντουάν Ντουανέλ
Nemo:
Suzanne
Μια νεαρή κοπέλα μένει έγκυος και την στηρίζουν ο πατέρας κι η αδερφή της να κρατήσει το παιδί. Πάνω που θα πάει να στρώσει τη ζωή της θα γνωρίσει τον έρωτα στο ‘κακό παιδί’ με το χαμόγελο του Μίκι Ρουρκ και η ζωή της θα αλλάξει τροπή. Η πρόταση της Katell Quillévéré που βραβεύτηκε στη Θεσσαλονίκη με τον Αργυρό Αλέξανδρο, Γυναικείας Ερμηνείας για τη Σάρα Φορεστιέ και Καλλιτεχνικής Επίτευξης στον ηθοποιό Φρανσουά Νταμιέν. Δίνει μια πολύ ρεαλιστική παρουσίαση αλλά ταυτόχρονα αναπνέει με τη φρεσκάδα της σκηνοθεσίας και των ηθοποιών. Με έξυπνα μικρά αφηγηματικά κενά αφήνει το θεατή να βγάλει τα λογικά συμπεράσματα και να προχωρά μαζί με την εξέλιξη της ιστορίας.
Σκηνοθεσία: Κατέλ Κιγιεβερέ
Πρωταγωνιστούν: Σάρα Φορεστιέ, Αντέλ Ενέλ, Φρανσουά Νταμιάν, Πολ Αμί
Διαβάστε επίσης: Την κριτική του Gimli
Antoine Doinel:
Gimli:
Salvo
Μοναχικός και ολιγόλογος, ο Σάλβο μοιάζει να υπάρχει μόνο για την δουλειά του ως πρωτοπαλίκαρο ενός αφεντικού της τοπικής μαφίας.Μετά από μια απόπειρα δολοφονίας του νονού,ο Σάλβο μαθαίνει ποιος είναι ο εντολέας και πηγαίνει στο σπίτι του με σκοπό να τον σκοτώσει. Εκεί συναντά την Ρίτα,την τυφλή αδερφή του στόχου του, που βρίσκεται στο υπόγειο και ετοιμάζει την μισθοδοσία της συμμορίας. Σαν υπνωτισμένος από την παρουσία της την ακολουθεί σε όλο το σπίτι. Όταν ο αδερφός της φτάνει στο σπίτι ο Σάλβο την κλειδώνει στο υπόγειο και τον σκοτώνει. Ετοιμάζεται να την σκοτώσει αλλά κάτι τον κάνει να αλλάξει γνώμη,την παίρνει μαζί του και την κρύβει σε ένα εγκαταλελειμμένο εργοστάσιο. Ο Σάλβο δεν ξέρει πως να αντιδράσει, εγκλωβισμένος ανάμεσα στο καθήκον του και την παράξενη έλξη του για την τυφλή κοπέλα. Δεν είναι μια κακή ταινία. Είναι μια προσπάθεια τεχνικά άρτια που όμως μοιάζει να ψάχνει για την αποδοχή μιας μικρής μερίδας σκληρών διανοούμενων που θα ανακαλύψουν με χαρά τα κρυμμένα σύμβολα πίσω από τα πλάνα αλλά έτσι η ταινία χάνει την συναισθηματική της υπόσταση.
Σκηνοθεσία: Κατέλ Κιγιεβερέ
Πρωταγωνιστούν: Σάρα Φορεστιέ, Αντέλ Ενέλ, Φρανσουά Νταμιάν, Πολ Αμί
-
Διαβάστε επίσης: Την κριτική του Αντουάν Ντουανέλ
Romeo and Juliet
Πώς μπορείς να φέρεις τη φρεσκάδα σε μία ιστορία που όλοι γνωρίζουν; Ο Τζούλιαν Φέλοους, δημιουργός του αγαπημένου Πύργου του Ντάουντον, προσπαθεί να ξαναπεί την ιστορία του Ρωμαίου και της Ιουλιέτας, αλλά το αποτέλεσμα είναι μάλλον μέτριο. Επιλέγει δύο νεαρούς ηθοποιούς για να ερμηνεύσουν μία χιλιοειπωμένη ιστορία. Δεν τα καταφέρνουν άσχημα, αλλά δεν τα καταφέρνουν και καλά. Από τις ερμηνείες αυτός που πραγματικά ξεχωρίζει είναι ο Πολ Τζιαμάτι στον ρόλο του ιερέα, ενώ εντυπωσιακά είναι τα σκηνικά και τα κοστούμια. Ωστόσο, αυτό που λείπει από το εγχείρημα είναι η ψυχή και η πρωτοτυπία.
Σκηνοθεσία: Κάρλο Καρλέι
Πρωταγωνιστούν: Ντάγκλας Μπουθ, Χαϊλί Στάινφιλντ, Πολ Τζιαμάτι, Λέσλι Μάνβιλ, Ντέμιαν Λούις, Εντ Γουέστγουικ, Κρίστιαν Κουκ
-
Διαβάστε επίσης: Την κριτική του Τάιλερ για την ταινία