ΕΠΙΚΑΙΡΑΤαινίες της Εβδομάδας

Οι ταινίες της εβδομάδας (17 και 20/4/2014)

Έξι ταινίες στις αίθουσες αυτή την εβδομάδα, με έμφαση στο παραμύθι και το θέαμα. Εμείς, πάντως, ήδη ανυπομονούμε για την επόμενη δυστοπική εβδομάδα με δύο «δυνατές» ταινίες φαντασίας: Το Zero Theorem του Τέρι Γκίλιαμ και το Snowpiercer του Τζουν Χο Μπονγκ.

Κυριαρχία

Ο επιστήμονας Γουιλ Κάστερ και η ομάδα του προσπαθούν να δημιουργήσουν ένα υπέρυπολογιστη που θα έχει την δικιά του συνείδηση και θα μπορεί να νιώθει όλη την γκάμα των συναισθημάτων. Όταν μια οργάνωση που μισεί την κυριαρχία της τεχνολογίας τον δηλητηριάζει και προκαλεί τον θάνατο του, η γυναίκα του και ο καλύτερος του φίλος αποφασίζουν να μεταφέρουν τον εγκέφαλο του στον υπερυπολογιστή. Οι χειρότεροι φόβοι τους επαληθεύονται καθώς η δίψα του Γουίλ για γνώση εξελίσσεται σε διαρκή αγώνα για την εξουσία που δεν ξέρουν πως θα την χρησιμοποιήσει. Το μόνο πράγμα που καθίσταται σαφές είναι ότι μπορεί να μην υπάρχει τρόπος να τον σταματήσουν. Η πρώτη σκηνοθετική απόπειρα του διευθυντή φωτογραφίας του Κρίστοφερ Νόλαν ξεκινά με τις καλύτερες των προθέσεων. Θέλει να ξεκινήσει έναν διάλογο για την επίδραση της τεχνολογίας στην ανθρωπότητα αλλά η ταινία γρήγορα παίρνει την μορφή μιας ταινίας δράσης. Η νοημοσύνη της ταινίας παραμένει τεχνητή και δεν καταφέρνει να μας αγγίξει (από 20/4 στους κινηματογράφους).

Σκηνοθεσία: Γουόλι Πφίστερ
Πρωταγωνιστούν: Τζόνι Ντεπ, Κέιτ Μάρα, Μόργκαν Φρίμαν, Ρεμπέκα Χολ, Κίλιαν Μέρφι, Πολ Μπέτανι

                               Διαβάστε επίσης: την κριτική του Αντουάν Ντoυανέλ 

Η Πεντάμορφη και το Τέρας

Το γνωστό παραμύθι μεταφέρεται ξανά στις κινηματογραφικές αίθουσες, αυτή τη φορά περισσότερο ως θέαμα. Υπάρχει κάτι αρχετυπικό στον μύθο μιας όμορφης νεαρής που βλέπει πίσω από την εμφάνιση ενός τέρατος. Πρόκειται για μια ιδέα που δεν μοιάζει να ενδιαφέρει τόσο τον Κριστόφ Γκανς, όσο η προϊστορία του τέρατος. Έτσι, κερδίζει το παραμυθένιο στοιχείο, αλλά χάνει το απαιτούμενο πάθος μεταξύ των δύο ηρώων του (που δεν καταλαβαίνεις πως και γιατί ερωτεύονται). Υπέροχα σκηνικά, εικόνες που μοιάζουν βγαλμένες από παραμύθι, κοστούμια κατευθείαν από πασαρέλα, αλλά αδύναμοι χαρακτήρες, ένα αδιάφορο -και κακοφτιαγμένο- φινάλε, ευκαιρίες που μένουν ανεκμετάλλευτες. (Από 20/4 στους κινηματογράφους).

Σκηνοθεσία: Κριστόφ Γκανς
Πρωταγωνιστούν: Βενσάν Κασέλ, Λέα Σεντού, Αντρέ Ντισολιέ, Εντουάρντο Νοριέγκα

 Διαβάστε επίσης: Την κριτική του Τάιλερ

Ντομ Χέμινγουεϊ

Τυπική σύγχρονη βρετανική κωμωδία. Ένας εγκληματίας που έχει μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του βγαίνει από τη φυλακή, με σκοπό να διεκδικήσει τα χρωστούμενα. Ωστόσο, τα λεφτά «κάνουν φτερά», και οι προσπάθειές του να τα ξαναβρεί με την κόρη του δεν έχουν και το καλύτερο αποτέλεσμα. Η ταινία του Ρίτσαρντ Σέπαρντ δεν είναι τίποτα ιδιαίτερο: περιλαμβάνει το χιούμορ που θα περίμενες, τη σκηνοθετική ματιά που θα περίμενες, την σεναριακή εξέλιξη που θα περίμενες. Το μεγάλο της ατού είναι ο Τζουντ Λο, ο οποίος αφήνει τους ρόλους του ζεν πρεμιέ για να παίξει κάτι «βρώμικο», εγωιστικό και φιλόδοξο. Το κάνει με μεγάλη μαεστρία και ελπίζουμε να δούμε περισσότερους τέτοιους ρόλους στο μέλλον. Σε ρόλο-έκπληξη η δρακομάνα του Game of Thrones. (Από 20/4 στους κινηματογράφους)

Σκηνοθεσία: Ρίτσαρντ Σέπαρντ
Πρωταγωνιστούν: Τζουντ Λο, Ρίτσαρντ Γκραντ, Εμίλια Κλαρκ

Διαβάστε την κριτική της ταινίας: One Man Show από τον Τζουντ Λο

Oldboy

Όταν ο Σπάικ Λι αποφάσισε να κάνει το ριμέικ της ήδη cult ταινίας του Παρκ Τσαν Γουκ, αρκετά φρύδια σηκώθηκαν με απορία. Γιατί να ξαναγυρίσει κανείς μια ιδιαίτερα επιτυχημένη ταινία; Η απορία φαίνεται πως παραμένει και μετά την έξοδο της ταινίας, καθώς η στυλιζαρισμένη βία του Παρκ Τσαν Γουκ φαίνεται πως ταίριαζε σε αυτή την σαδιστική ιστορία. Στα χέρια του Σπάικ Λι γίνεται απλά μια ιστορία εκδίκησης με προσπάθειες ρεαλιστικής απεικόνισης. Και για όσους δεν γνωρίζουν την υπόθεση, ένας άνδρας κρατείται για πολλά χρόνια σε ένα κελί, χωρίς να γνωρίζει το γιατί. Όταν βγει θα αναζητήσει εκδίκηση και θα συμμαχίσει με μία νεαρή κοπέλα. (Από 20 Απριλίου στους κινηματογράφους)

Σκηνοθεσία: Σπάικ Λι
Πρωταγωνιστούν: Τζος Μπρολίν, Σάρλτο Κόπλεϊ, Ελίζαμπεθ Όλσεν, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον

Διαβάστε επίσης: Την κριτική του Τάιλερ 

Αγόρια της Διπλανής Πόρτας

Η ταινία αφηγείται την ιστορία τριών φίλων στην Νέα Υόρκη. Ο Τζέισον και ο Ντάνιελ δουλεύουν σε εκδοτικό οίκο ως σχεδιαστές εξωφύλλων ενώ ο τρίτος της παρέας ο Μάικ είναι γιατρός. Όταν ο Μάικ που είναι και ο μόνος παντρεμένος χωρίζει οι τρεις φίλοι βγαίνουν έξω  για να το διασκεδάσουν. Σταδιακά όλοι θα μπλεχτούν σε ερωτικές περιπέτειες, προσπαθώντας να κρύψουν από τους φίλους τους την αλήθεια. Η ιδέα που έχει ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος για τις σχέσεις μοιάζει να ξεπήδα από την δεκαετία του 80 και οι στιγμές μεγάλης επιφοίτησης, στυλ «ναι και τα αγόρια μπορούν να αγαπήσουν», σε κάνουν να σκέφτεσαι ότι μπροστά σε αυτό το σενάριο οι ρομαντικές κωμωδίες με την Κέιτ Χάντσον μοιάζουν με εξεζητημένα ευρωπαϊκά δράματα (από 17/4 στους κινηματογράφους).

Σκηνοθεσία: Τομ Γκόρμικαν
Πρωταγωνιστούν: Ζακ Έφρον, Ίμογκεν Πουτς, Μάιλς Τέλερ, Άντισον Τίμλερ, Μάικλ Τζόρνταν, Τζέσικα Λούκας

Διαβάστε επίσης: Την κριτική του Αντουάν Ντουανέλ

Η Τίνκερμπελ και οι Πειρατές

Η ατίθαση νεράιδα Ζαρίνα κλέβει τη Γαλάζια Νεραϊδόσκονη από το Καταφύγιο των Νεράιδων και την παραδίδει σε ένα πλήρωμα πειρατών, οι οποίοι την ανακηρύσσουν καπετάνισσα του πλοίου τους. Η Τινκ και τα υπόλοιπα μέλη της Νεραϊδοπαρέας σπεύδουν να πάρουν πίσω τη Νεραϊδόσκονη. (Από 20 Απριλίου στους κινηματογράφους).

Σκηνοθεσία: Πέγκι Χολμς

Διαβάστε επίσης: Οι ελληνίδες «Νεραϊδούλες» που χάρισαν τη φωνή τους στην Τίνκερ

cinepivates

Συντακτική ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *