ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Ο Άνθρωπος του Νοέμβρη

two-half-popcorn

november man 001 poster

Ο Ντεβερό (Πιρς Μπρόσναν), ένας ικανότατος εν αποστρατεία πράκτορας επανέρχεται στην ενεργό δράση για μια πολύ προσωπική αποστολή, όπου βρίσκεται μπλεγμένος σε ένα θανατηφόρο παιχνίδι μεταξύ υψηλά ιστάμενων της CIA και των ρωσικών προεδρικών εκλογών. Ο Ντεβερό θα βρεθεί αντιμέτωπος με τον καλύτερο μαθητή του, Μέισον (Λουκ Μπράσεϊ), ενώ θα κληθεί να προστατεύσει την γοητευτική Άλις (Όλγα Κιριλένκο).

november man 002 posterΒασισμένη στο βιβλίο There Are No Spies (Δεν Υπάρχουν Κατάσκοποι), του Μπιλ Γκράνγκερ, η νέα ταινία του Ρότζερ Ντόναλντσον (Species, the Recruit, the Bank Job), επαναφέρει τον Πιρς Μπρόσναν σε ρόλο δράσης, μετά από διάστημα κωμωδιών και ρομαντικών κομεντί, σε μια ταινία που θυμίζει το σύμπαν του Τζέιμς Μποντ. Ο πρώην 007, που «κατέβηκε» για να αναλάβει καθήκοντα ο Ντάνιελ Κρεγκ δείχνει να το έχει ακόμα. Παρά τα χρονάκια του, διατηρεί το βλέμμα αλλά και τη φυσική κατάσταση του ζεν-πρεμιέ και δείχνει σαγηνευτικός με τα κουστούμια. Ο ιρλανδός ηθοποιός έχει φαίνεται λίγη από τη γοητεία και το παράστημα του έτερου Μποντ – Σον Κόνερι, που μπορούσε να «πείσει» μέχρι προχωρημένης ηλικίας.

november man 003 posterΓια να διατηρηθεί η ισορροπία, εισάγεται ο ηλικιακά νεότερος Λουκ Μπράσεϊ για τις πιο απαιτητικές σκηνές, δίνοντας μια ωραία κόντρα μαθητή και δασκάλου. Από την άλλη η πανέμορφη Όλγα Κιριλένκο διατηρεί ακόμα το παιδικό της πρόσωπο, ενώ όταν ο ρόλος το απαιτεί μας δείχνει ότι και το καυτό της σώμα δεν πάει πίσω. Τέλος, βλέπουμε και την Αμίλα Τερζίμεχιτς από την Βοσνία Ερζεγοβίνη, στο ρόλο της φονικής Αλέξα που έχει δυνατή φυσιογνωμία αλλά μικρό συγκριτικά ρόλο.

november man 004 posterH ταινία έχει νευρική σκηνοθεσία, πλοκή και δράση, όμως δεν καταφέρνει να πρωτοτυπήσει. Το σενάριο φαίνεται να ακολουθεί την καθιερωμένη ευθεία και να μην παρεκκλίνει καθόλου από το αναμενόμενο για να αποκτήσει δική του υπόσταση. Η προσθήκη του Μπρόσναν κάνει την σύγκριση με τα τελευταία 007 ακόμα πιο έντονη και δυστυχώς ο πρωταγωνιστής ηλικιακά δεν μπορεί να κοντράρει τον διάδοχό του, ενώ και η Κιριλένκο δεν περνάει για Bond Girl. Θυμίζει την αντίστοιχη περίπτωση του Τζον Γουίκ, με τον Κιάνου να επιχειρεί να επαναλάβει επιτυχημένους ρόλους παρελθόντος, η οποία τουλάχιστον είχε να επιδείξει ενδιαφέρουσα φωτογραφία. Τέλος, ήθελα να θίξω την μαζική πλέον επαναφορά των ανατολικών (ιδιαίτερα των Ρώσων) ως «κακών» στις ταινίες, ενώ σεναριακά και μόνο η διαφθορά της CIA ήταν αρκετό hook για να σηκώσει την πλοκή.

Τελικά να τη δω; Μια ταινία καλών προθέσεων αλλά μέτριας τελικής απόδοσης, δείχνοντας να έχει αποδεχτεί και η ίδια την μετριότητα της. Σε μια εποχή που ο θεατής μπορεί να δει αντίστοιχης αξίας τηλεοπτικές ταινίες ή ακόμα και επεισόδια σειρών η ταινία αποτυγχάνει να παρουσιάσει κάποια σημαντική πρωτοτυπία. Ευχάριστο στοιχείο η Όλγα Κιριλένκο που πάντα απολαμβάνουμε να βλέπουμε και ο νεαρός  Μπράσεϊ (που είδαμε πρόσφατα και στο Η Πρώτη Αγάπη), που δείχνει να έχει κινηματογραφικό μέλλον μπροστά του.

Αντώνης Γκούμας

Θα μπορούσε να ζήσει εξίσου ευχάριστα στη Μέση Γη όσο στη Metropolis, από τα πιο ρεαλιστικά πλάνα στα πιο σουρεαλιστικά συννεφάκια. Μπαίνοντας στις αίθουσες παθιάζεται αμετανόητα κάθε φορά που σβήνουν τα φώτα. Στα Φεστιβάλ που καλύπτει αντί για τις πολυαναμενόμενες ταινίες προτιμά να ανακαλύπτει άγνωστα μικρά διαμαντάκια που ίσως να μην δούμε ποτέ στις ελληνικές αίθουσες. Συνήθως καλοπροαίρετος, προσέξτε, όμως, όταν κραδαίνει το «τσεκούρι» του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *