Η ΕΝΑΡΞΗ ΤΩΝ 30ΩΝ ΝΥΧΤΩΝ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ ΚΑΙ Η ANORA
Σε μία υπέρλαμπρη τελετή έναρξης στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας-Νύχτες Πρεμιέρας που φέτος κλείνει τα 30 χρόνια διεξαγωγής του, κηρύχθηκε η έναρξη του Φεστιβάλ και ο καλλιτεχνικός διευθυντής Λουκάς Κατσίκας καλωσόρισε το κοινό, τις ταινίες και τους καλεσμένους του Φεστιβάλ. Με ένα βίντεο που προβλήθηκε, παρακολουθήσαμε από ανθρώπους που δούλεψαν για το φεστιβάλ από την πρώτη κιόλας ημέρα διεξαγωγής του το 1995, μία ιστορική αναδρομή και φυσικά δεν έλειψε η πάντα συγκινητική αναφορά στον ιδρυτή του φεστιβάλ κριτικό Γιώργο Τζιώτζιο.
Η ταινία έναρξης του φετινού φεστιβάλ ήταν η ταινία ANORA του Σον Μπέηκερ, βραβευμένη με Χρυσό Φοίνικα στο τελευταίο Φεστιβάλ Καννών και της οποίας η προβολή της μέσα στα πλαίσια του Φεστιβάλ για το κοινό είναι ήδη sold out.
Οι Νύχτες Πρεμιέρας-30ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας διεξάγονται από 2 έως 14 Οκτωβρίου και πληροφορίες, εισιτήρια και αναλυτικά το πρόγραμμα βρίσκεται στο επίσημο site του Φεστιβάλ aiff.gr
ANORA
H Άνι εργάζεται ως στρίπερ σε ένα παρακμιακό στριπτιζάδικο. Είναι μόλις 23 ετών και ζει με την αδελφή της σε ένα σπίτι που τραντάζεται από το πέρασμα του τρένου. Και όμως δουλεύει και εργάζεται με την απίστευτη ενέργεια της νιότης της προσπαθώντας όχι μόνο να επιβιώσει αλλά και να πιάσει-μάταια-την καλή. Κάποια στιγμή ο εργοδότης της θα της προτείνει να κάνει παρέα σε έναν Ρώσσο πελάτη που ζητάει κοπέλα που μιλάει Ρώσικα. Ο Ιβάν είναι 21 ετών, κακομαθημένος γόνος Ρώσσου μεγιστάνα. Γνωρίζονται, αρέσει ο ένας στον άλλον, η Άνι θαμπώνεται από τον πλούτο, ο Ιβάν της προτείνει να την αγκαζάρει εξολοκλήρου για μία εβδομάδα, ταξιδεύουν μέχρι το Λας Βέγκας, ζουν ξέφρενα μέχρι που ο Ιβάν της κάνει πρόταση γάμου και παντρεύονται. Οι γονείς όμως του Ιβάν και κυρίως η μητέρα του, διαφωνούν απόλυτα με τον γάμο, και έρχονται προκειμένου να τερματίσουν αυτή την ένωση, στέλνοντας πρώτα έναν ιερέα και δύο Ρώσσους μαφιόζους να ξεκαθαρίσουν την κατάσταση. Το όνειρο θα λάβει τέλος.
Η ANORA είναι μία τολμηρή κωμωδία καταστάσεων, μία ρομαντική κομεντί της νέας εποχής, που σηματοδοτεί-επιτέλους-την σκηνοθετική ωρίμανση του ανεξάρτητου Σον Μπέηκερ. Πιο ώριμος σκηνοθετικά από ποτέ και με την κάμερα του να είναι σε διαρκή κίνηση και με πλάνα που δείχνουν επιρροή από μεγάλους Αμερικανούς σκηνοθέτες, η ταινία λειτουργεί εξαιρετικά ως ξέφρενη ρομαντική κωμωδία στο πρώτο της μισό, γίνεται κομεντί καταδίωξης στο δεύτερο μέρος της και το απόλυτα λυτρωτικό αλλά πικρό φινάλε της σφραγίζει την επιτυχία της. Εξαιρετική η Μάικι Μάντισον στον κεντρικό ρόλο, κάνει μια tour de force ερμηνεία, αλλά και οι δεύτεροι ρόλοι (των γκάγκστερς, του Ιβάν αλλά και της μητέρας) είναι τόσο καλογραμμένοι που δημιουργούν ένα καταπληκτικό σύνολο στην ταινία και ο καθένας ξεχωρίζει με τον τρόπο του. Τεχνικά η ταινία κινείται σε επίπεδα μεγάλων Αμερικανικών ταινιών και σίγουρα θα κεντρίσει το ενδιαφέρον πολλών μελών της Αμερικανικής Ακαδημίας για τα επερχόμενα βραβεία Oscar.
Για την ταινία θα επανέλθουμε στις 24 Οκτωβρίου που θα κυκλοφορήσει στις ελληνικές αίθουσες.