Οι αδικημένοι: Ποιοι θα «λείπουν» από το οσκαρικό πάρτι
Κάθε χρόνο μιλάμε για τους «αδικημένους» των Όσκαρ. Φυσικά, τα μέλη της Ακαδημίας έχουν τα δικά τους κριτήρια και είναι απολύτως σεβαστά, αλλά υπάρχουν ορισμένοι συντελεστές, κινηματογραφιστές και ηθοποιοί που θα θέλαμε να είχαμε δει στη λίστα των Όσκαρ, που υπήρξαν υποψήφιοι σε ενώσεις κριτικών, συντεχνίες και Ακαδημίες, αλλά απλά δεν κατάφεραν να βρεθούν στις υποψηφιότητες των Όσκαρ.
Όσκαρ 2018: Οι υποψηφιότητες
Ανέτ Μπένινγκ (Film Stars Don’t Die in Liverpool)
Η ερμηνεία της είχε συζητηθεί από την αρχή και δεν απογοητεύει. Δυναμική και ευάλωτη, μια πραγματική σταρ (όπως ήταν η Γκλόρια Γκράχαμ), η Ανέτ Μπένινγκ υπήρξε εξαιρετική στον ρόλο της στην ταινία Film Stars Don’t Die in Liverpool. Αυτό δεν ήταν, όμως, αρκετό για να της χαρίσει και μια υποψηφιότητα για Όσκαρ.
Βίκι Κριπς (Αόρατη Κλωστή)
Η Αόρατη Κλωστή άρεσε στην Ακαδημία που της έδωσε 6 υποψηφιότητες για Όσκαρ. Ανάμεσα σε αυτές δεν ήταν όμως και μια υποψηφιότητα για την εξαιρετική ερμηνεία της κεντρικής πρωταγωνίστριας, της Βίκι Κριπς στον ρόλο της σερβιτόρας που γίνεται η μούσα του Ντάνιελ Ντέι Λούις. Τη θέση της πήρε μάλλον η Μάργκο Ρόμπι ή η Μέριλ Στριπ. Κρίμα.
Ντανιέλα Βέγκα (Μια Φανταστική Γυναίκα)
Η ερμηνεία της Ντανιέλα Βέγκα στην ταινία Μια Φανταστική Γυναίκα θα ήταν μια μοναδική ευκαιρία για την αναγνώριση της πρώτης τρανς ηθοποιού. Η συγκινητική ερμηνεία της σίγουρα άξιζε μια θέση στην πεντάδα των Όσκαρ (αν και μεταξύ μας πόσο πιθανό ήταν αυτό;) Η ταινία είναι, πάντως, υποψήφια για Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας.
Τζέιμς Φράνκο (The Disaster Artist)
Δεν πέσαμε και από τα σύννεφα για τη μη υποψηφιότητα του Τζέιμς Φράνκο για την ερμηνεία του στο The Disaster Artist. Στην εποχή του #Metoo το να κατηγορηθείς για ανάρμοστη συμπεριφορά και μάλιστα απέναντι σε φοιτήτριές σου δεν είναι λίγο. Πάντως αν μείνει κανείς μόνο την ερμηνεία του, ο Φράνκο θα έπρεπε να είναι στην πεντάδα. Και μία επισήμανση. Ελπίζουμε του χρόνου να δούμε στις πεντάδες και τον Ντόναλντ Σάδερλαντ (The Leisure Seeker). Η ταινία του Πάολο Βίρτσι θα βγει τον Μάρτιο στις ΗΠΑ, αλλά ο Σάδερλαντ αξίζει να αναγνωριστεί για τον ρόλο ενός ηλικιωμένου με άνοια που ξεκινά ένα ταξίδι με την συζυγό του (Έλεν Μίρεν).
Χονγκ Τσάου (Downsizing)
To Downsizing είναι ίσως η μόνη ταινία του Αλεξάντερ Πέιν που δεν αγαπήθηκε από τα Όσκαρ. Εμείς θα της δίναμε και υποψηφιότητα για το σενάριό της, αλλά τουλάχιστον η Χονγκ Τσάου -που βρέθηκε υποψήφια από ενώσεις κριτικών και υπήρξε και υποψήφια στις Χρυσές Σφαίρες- άξιζε μια αναγνώριση στην κατηγορία του Β′ Γυναικείου Ρόλου.
Τζέιμς Μακ Άβοϊ (Split)
Πόσους διαφορετικούς χαρακτήρες έπρεπε να ερμηνεύσει ο Τζέιμς ΜακΆβοϊ στο Split για να κερδίσει μια υποψηφιότητα για Όσκαρ; Απάντηση δεν θα πάρουμε, καθώς και οι ρόλοι που ερμήνευσε ο ΜακΆβοϊ δεν έφτασαν τελικά για να είναι στην πεντάδα των υποψηφίων.
The Killing of a Sacred Deer
Είτε άρεσε σε κάποιους το «Ιερό Ελάφι» του Γιώργου Λάνθιμου, είτε όχι, δεν μπορεί να μην αναγνωρίσει την υπεροχή του σε ορισμένους τομείς. Σίγουρα περιμέναμε μια υποψηφιότητα σεναρίου για τους Λάνθιμο και Φιλίππου, γιατί όχι και μια υποψηφιότητα για την εξαιρετική σκηνοθετική ματιά του Γιώργου Λάνθιμου; Υποψήφιος στα Independent Spirit ο διευθυντής φωτογραφίας Θύμιος Μπακατάκης, απουσιάζει, όμως, από τα Όσκαρ. Αντίστοιχα, δεν αναγνωρίστηκαν οι ερμηνείες των Μπάρι Κέογκαν (Β Ανδρικού), Νικόλ Κίντμαν (Α Γυναικείου) και Κόλιν Φάρελ (Α Ανδρικού).
Λούκα Γκουαντανίνο (Call me by your name)
Ο Γκουαντανίνο είναι για πολλούς αγαπημένος σκηνοθέτης. Ωστόσο, θεωρούμε ότι φτάνει την ωριμότητά του με το Call me by your name, κινηματογραφώντας υπέροχα τη σχέση δύο ανδρών και την ιταλική επαρχία της δεκαετίας του 1980. Θα του άξιζε μια υποψηφιότητα στην κατηγορία της καλύτερης σκηνοθεσίας.
Foxtrot
Όλοι σχολιάζουν την απουσία του In the Fade του Φατίχ Ακίν (Χρυσή Σφαίρα ξενόγλωσσης ταινίας) από τα Όσκαρ. Αυτό που πραγματικά απουσιάζει, όμως, είναι το ισραηλινό Foxtrot, μια ανελέητη σάτιρα του πολέμου και της στρατιωτικής mentalité από τον Σαμουέλ Μαόζ.
Wonder Woman
Πολλοί θα ήθελαν την Wonder Woman υποψήφια στην κατηγορία της Καλύτερης Ταινίας, η αλήθεια είναι, όμως, ότι η ταινία της Πάτι Τζένκινς αγνοήθηκε παντελώς, ακόμα και στις τεχνικές κατηγορίες. Κάτι δεν άρεσε στην Ακαδημία…
The Lego Batman Movie
Σύμφωνοι. Το The Lego Batman Movie δεν είναι μια παιδική animation ταινία. Παρ’ όλα αυτά είναι μια άκρως πρωτότυπη και διασκεδαστική animation ταινία που έπρεπε να είχε βρεθεί στις υποψηφιότητες για καλύτερο Animation στα Όσκαρ.
Jane
To ντοκιμαντέρ του Μπρετ Μόργκεν κέρδισε το βραβείο Ντοκιμαντέρ της Ένωσης Παραγωγών Αμερικής (PGA), ήταν υποψήφιο για Bafta και είχε λάβει εξαιρετικές κριτικές. Ωστόσο, δεν βρέθηκε καν στην πεντάδα των Όσκαρ για Καλύτερο Ντοκιμαντέρ. Το λες και αδικία.
The Florida Project
Δεν είναι Oscar-material αλλά και πάλι. Θα περιμέναμε το The Florida Project να έχει συγκεντρώσει περισσότερες υποψηφιότητες από τη 1 (για Β′ Ανδρικό Ρόλο) που απέσπασε.