ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Κάποτε…στο Χόλιγουντ (Once Upon a Time…in Hollywood)

Βαθμολογία : 4 στα 5

Στο κινηματογραφικό Λος Αντζελες του 1969 και στα Χολυγουντιανά sets, ο Ρικ Ντάλτον είναι ένας τηλεοπτικός αστέρας που πασχίζει να κρατηθεί στην δημοσιότητα και στην βιομηχανία του θεάματος, παρέα πάντα με τον κασκαντέρ επιστήθιο φίλο του Κλιφ Μπουθ. Και ενώ ανακαλύπτουν τρόπους για να κρατηθούν ενεργοί μέσα σε ένα Χόλιγουντ που βράζει από αμφισβήτηση και νέες ιδέες, ο Ρικ ανακαλύπτει πως γείτονες του είναι ο Ρομάν Πολάνσκι και η σύζυγος του Σάρον Τέητ.

Στην ένατη και λιγότερη βίαιη ταινία του απ’ότι μας έχει συνηθίσει ο Κουέντιν Ταραντίνο, αποδίδει τιμές σε ένα κομμάτι του Χόλιγουντ, σε μια era κινηματογραφική και τηλεοπτική που έχει περάσει ανεπιστρεπτί αλλά ταυτόχρονα θέλει να εξορκίσει και μια μεγάλη τραγωδία με τον δικό του τρόπο. Χωρίς να θέλουμε αλλά και να μπορούμε να αποκαλύψουμε περισσότερα, θα χαρακτηρίζαμε την ταινία σαν ένα παραμύθι που προσπαθεί να κάνει homage στα κινηματογραφικά πλατό, στους φανταστικούς αλλά και σε αληθινούς χαρακτήρες (Bruce Lee, Steve McQueen) και να μας υπενθυμίσει ταυτόχρονα την υπόθεση Πολάνσκι-Τέητ.

Μακρόσυρτες σκηνές διαλόγων που ακολουθούνται όμως από εκπληκτικές σκηνές υποδειγματικής σκηνοθεσίας και μια ατμόσφαιρα που ενισχύεται από ένα soundtrack γεμάτο νοσταλγία, το Κάποτε στο Χόλιγουντ διαθέτει όλα τα συστατικά για τα οποία αγαπήθηκε ο Κουέντιν Ταραντίνο. Χιούμορ, αντιναζιστικές υπερβολές, χαρακτήρες cool αλλά σε υστερία, φετίχ (τα πόδια), και ένα εικοσάλεπτο τρελής βίας και gore. Στα 160 λεπτά του Leonardo DiCaprio και Brad Pitt προσφέρουν αβίαστα χιούμορ και coolness με τον Brad Pitt να κλέβει την παράσταση σε έναν ρόλο που του ταιριάζει γάντι. Η εμφάνιση του Al Pacino στην αρχή προσδίδει το απαραίτητο κύρος και η παρουσία της Margot Robbie είναι ένα απλό κινηματογραφικό παράδοξο που ο Ταραντίνο ενσωματώνει μέσα στην ταινία, μόνο και μόνο για να κάνει τον δικό του εξορκισμό, όπως το έχει στο μυαλό του.

Με τον Ρόμπερτ Ρίτσαρντσον στην φωτογραφία και ένα production design πρώτης τάξεως, η τελευταία ταινία του τρομερού Κουέντιν Ταραντίνο ικανοποιεί και με το παραπάνω όχι μόνο τους πιστούς οπαδούς του αλλά και εμάς ως θεατές πρώτα και μετά ως κριτές. Από το Pulp Fiction έχουν περάσει 25 χρόνια και εκτός από σεναριογράφος ο Ταραντίνο ωρίμασε πολύ και σκηνοθετικά. Οι εμμονές του είναι πάντα παρούσες και οι χαρακτήρες που γράφει είναι τόσο μοναδικοί, βγαλμένοι από το δικό του Ταραντινικό σύμπαν. Αυτή την φορά τους χρησιμοποιεί και ως φύλακες αγγέλους για να αποδώσει την δική του δικαιοσύνη. Enough said.

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *