Όσκαρ: Αυτοί που αγνοήθηκαν και αυτοί που ενισχύθηκαν
Πιο ξεκάθαρα από ότι άλλες χρονιές, τα Όσκαρ έδειξαν φέτος ποιους συμπάθησαν και ποιους όχι.
Έτσι, αρκετές ταινίες ξεπέρασαν τις προσδοκίες, αποσπώντας μπόλικες υποψηφιότητες –και όχι μόνο στις κατηγορίες που αναμενόταν, ενώ άλλες έμειναν εκτός νυμφώνος και εκτός υποψηφιοτήτων αν και είχαν προτιμηθεί από άλλες διοργανώσεις.
Ένα παράδειγμα είναι η Φιλομένα του Στίβεν Φρίαρς, η οποία δεν προτάθηκε μόνο για Α γυναικείου ρόλου και σεναρίου, όπως αναμενόταν, αλλά για τέσσερα συνολικά βραβεία, ανάμεσα τους και για καλύτερης ταινίας.
Ακόμα μεγαλύτερη επιτυχία σημείωσε το Dallas Buyers Club, δράμα για το AIDS που είχε μεν σίγουρες τις υποψηφιότητες στις ανδρικές ερμηνείες, κατέληξε όμως να λάβει έξι υποψηφιότητες –ανάμεσά τους και αυτή για καλύτερη ταινία.
Στους ευνοημένους των υποψηφιοτήτων και το Nebraska. Είναι γνωστό, άλλωστε, ότι ο Αλεξάντερ Πέιν είναι αγαπημένο παιδί της Ακαδημίας. Η ταινία του απέσπασε 6 υποψηφιότητες για Όσκαρ.
Ο Οδηγός Διαπλοκής φαινόταν ότι θα αρέσει πολύ στην Ακαδημία, όπως και έγινε. Οι 10 υποψηφιότητες είναι, βέβαια υπερβολικές. Για τις 10 του Gravity δεν μπορούμε να πούμε και πολλά, καθώς πήρε πολλές και σε τεχνικές κατηγορίες. Στις 9 ακολουθεί κατά πόδας το 12 Χρόνια Σκλάβος.
Η Ακαδημία αγαπά τη Μέριλ Στριπ. Της χάρισε μία υποψηφιότητα για τον Αύγουστο, αφήνοντας απ’ έξω την Έμμα Τόμσον της Μαγικής Ομπρέλας.
Ενώ η ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε δίχασε τα μέλη της Ακαδημίας στην επίσημη προβολή, φαίνεται ότι άρεσε σε πολλούς περισσότερους από ότι δεν άρεσε. Ως γνωστόν ξέρετε ότι εμάς δεν μας άρεσε και θεωρούμε υπερβολικές τις 6 υποψηφιότητες (σοβαρά υποψήφιος ο Τζόνα Χιλ έναντι του Ντάνιελ Μπριλ;) Και μια ερώτηση για την Ακαδημία: Χωρίς να θέλω να μειώσω τον Ντι Κάπριο γενικά, αυτή θεώρησαν ότι ήταν καλύτερη ερμηνεία του, τόσο ώστε να πάρει τη θέση του εξαιρετικού Ρόμπερτ Ρέντφορντ.
Ο οποίος Ρέντφορντ είπε ότι δεν είναι καθόλου ενοχλημένος ή στεναχωρημένος από το γεγονός ότι η Ακαδημία τον αγνόησε, αλλά κατηγόρησε τους διανομείς της ταινίας για την ελάχιστη διανομή που έλαβε στο φιλμ στις αίθουσες. «Υπάρχει πολύ καμπάνια και μπορεί να γίνει πολύ πολιτικός» είπε ο Ρέντφορντ. αναφερόμενος στον αγώνα για τα Όσκαρ.
Το All is Lost αγνοήθηκε σχεδόν πανηγυρικά από την Ακαδημία, λαμβάνοντας μόνο μία υποψηφιότητα στην κατηγορία του Ηχητικού Μοντάζ. Εκτός από την κατηγορία ανδρικής ερμηνείας θα θέλαμε να το δούμε σε εκείνες της φωτογραφίας, του ήχου και φυσικά της μουσικής. Να θυμίσουμε ότι η ταινία κέρδισε Χρυσή Σφαίρα Μουσικής
Και πάμε έτσι στο ποιες ταινίες αγνοήθηκαν.
Η Μαγική Ομπρέλα θεωρήθηκε από πολλούς φαβορί για αρκετές υποψηφιότητες και τελικά έλαβε μόνο υποψηφιότητα στην κατηγορία της Μουσικής. Ο Captain Phillips πήρε μεν 6 υποψηφιότητες, αλλά αναμενόταν να πάρει περισσότερες (δεν ήταν υποψήφιο ούτε για Α Ανδρικού Ρόλου ούτε για Σκηνοθεσίας).
Το Inside Llewyn Davis αγνοήθηκε πανηγυρικά και ήταν αυτό που προκάλεσε τη μεγαλύτερη οργή. Υπήρξε υποψήφιο μόνο στις κατηγορίες Φωτογραφίας και Ήχου και σε καμία από τις μεγάλες κατηγορίες. Φαίνεται ότι η ταινία για έναν αυτοκαταστροφικό και άτυχο μουσικό δεν κατάφερε να κάνει γκελ με την Ακαδημία.
Απών και το Rush, το οποίο δεν έλαβε καμία υποψηφιότητα.
Πέντε υποψηφιότητες έλαβε το Her, αλλά εμείς περιμέναμε να λάβει περισσότερες. Δεν ήταν υποψήφιος ούτε ο Σπάικ Τζόνζι, ούτε ο πρωταγωνιστής Χοακίν Φοίνιξ, ούτε η Σκάρλετ Γιόχανσον που δάνεισε τη φωνή της στο λογισμικό σύστημα.
Παραπονεμένος πρέπει να είναι και ο Γούντι Άλλεν, καθώς η Θλιμμένη Τζάσμιν είναι υποψήφια για τρία βραβεία (δύο ερμηνείας και ένα σεναρίου). Θα περιμέναμε περισσότερες υποψηφιότητες για την εξαιρετική ταινία του σκηνοθέτη.
Αδικημένη και η Αντέλ Εξαρχόπουλος της Ζωής της Αντέλ. Η ταινία μπορεί να μην είχε δικαίωμα (εξαιτίας της ημερομηνίας προβολής της στις ΗΠΑ) να είναι υποψήφια στην κατηγορία της καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας, αγνοήθηκε όμως και σε όλες τις υπόλοιπες.
Στην κατηγορία καλύτερου τραγουδιού υποψήφια δεν είναι η Λάνα Ντελ Ρέι και το Young and Beautiful από το The Great Gatsby. Δεν ξέρουμε εάν αυτό οφείλεται στην ψεύτικη φήμη που είχε κυκλοφορήσει ότι το τραγούδι δεν είχε δικαίωμα να είναι υποψήφιο.
Μυστηριώδης παραμένει η απουσία του Σον Μπόμπιτ στην κατηγορία της φωτογραφίας για την υπέροχη δουλειά του στο 12 Χρόνια Σκλάβος.
Επίσης, στην κατηγορία ταινίας animation υποψήφιο περιμέναμε να δούμε και το Monster’s University.
Αδικημένη και η Σάρα Πόλεϊ στην κατηγορία του ντοκιμαντέρ, της οποίας η ξεχωριστή ταινία Stories we Tell δεν είναι υποψήφια, ενώ απών και το Blackfish.
Πόσα προέβλεψαν οι Cinεπιβάτες
Καλύτερη ταινία: Βρήκαμε 8/9. Τι δεν βρήκαμε: το ότι το Inside Llewyn Davis θα αγνοείτο κατάφωρα και ότι τη θέση του θα έπαιρνε το Dallas Buyers Club.
Καλύτερη σκηνοθεσία: Βρήκαμε 4/5. Ψηφίσαμε Σπάικ Τζόνζι αντί Αλεξάντερ Πέιν.
Α’ Ανδρικού Ρόλου: 3/5 Δεν μπορούμε ακόμα να πιστέψουμε την απουσία του Ρέντφορντ. Κατά τα άλλα πιστεύαμε ότι ο Χανκς θα ήταν υποψήφιος.
Α Γυναικείου Ρόλου: Βρήκαμε 4/5. Μας την έσκασε η Μέριλ Στριπ.
Β Γυναικείου Ρόλου: Τα πιάσαμε όλα. 5/5
Β Ανδρικού Ρόλου: 4/5 βρήκαμε. Το Rush αγνοήθηκε, το ίδιο και ο Ντάνιελ Μπριλ. Τη θέση του πήρε ο Μπαρχάντ Αμπντί.
Πρωτότυπου Σεναρίου: Βρήκαμε 4/5. Νομίζαμε ότι το Inside Llewyn Davis θα ήταν υποψήφιο όπως οι περισσότερες ταινίες των Κοέν.
Διασκευασμένου Σεναρίου: Και εδώ 5/5
Ξενόγλωσσης ταινίας: Ποιος να πιστέψει ότι το Grandmaster δεν θα ήταν υποψήφιο; Τη θέση του πήρε ο το The Missing Picture.
Animation: 4/5. Τους Croods που δεν έπεισαν πολλούς τους βρήκαμε. Στο Monster’s University θα τα χαλάσουμε.
oh oscar where are thou?
Καλά αν είχα κάνει εγώ τις προβλέψεις θα το είχα βάλει το Dallas Buyers Club αλλά θα είχα χάσει κάποια άλλα, μιας και για κάθε υποψηφιότητα έχω να προτείνω τουλάχιστον 3 καλύτερες! 😀