ΑφιερώματαΘΕΜΑΤΑ

Oscars 2018: Οι καλές και οι κακές στιγμές

Οι καλές στιγμές

frances009

Ο ευχαριστήριος λόγος της Φράνσις ΜακΝτόρμαντ. Αντί να μετατρέψει τις γυναίκες σε θύματα, τις κάλεσε όλες να σηκωθούν όρθιες (αφού άφησε στο πάτωμα τον κύριο Όσκαρ) για να δείξουν ότι υπάρχουν και είναι παρούσες. Και κάλεσε για «inclusion rider». Έναν όρο που πολλοί έψαξαν στον Google για να ανακαλύψουν ότι σημαίνει το να καθρεφτίζεται η πραγματική ζωή και στις ταινίες, με τη συμμετοχή περισσότερων γυναικών και μελών μειονοτήτων. Κάποιοι, βέβαια, έσπευσαν να σημειώσουν ότι στις Τρεις Πινακίδες που πρωταγωνιστεί η ΜακΝτόρμαντ δεν υπάρχουν Αφροαμερικανοί πρωταγωνιστές, αλλά όλοι αναγνώρισαν ότι οι προθέσεις ήταν αγνές.

gary009

Ο συγκινημένος Γκάρι Όλντμαν, ειδικά όταν απευθυνόμενος στην 99χρονη μητέρα του της είπε: «Μαμά βάλε στο μάτι το τσαγερό, έρχομαι σπίτι με το Όσκαρ!»

haddis090

Οι Τίφανι Χάντις και Μάγια Ρούντολφ έκλεψαν την παράσταση. «Παλιά η Ακαδημία ανησυχούσε μήπως τα Όσκαρ είναι πολύ λευκά. Τώρα που μας είδαν νομίζω ότι ανησυχούν μήπως είναι πολύ μαύρα» είπε η Χάντις και η Ρούντολφ συμπλήρωσε: «Μην αγχώνεστε υπάρχουν ακόμα πάρα πολλοί λευκοί παρουσιαστές». Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που ζήτησαν να δουν τις δύο γυναίκες παρουσιάστριες σε επόμενη τελετή απονομής.

kimmel0090

Η εναρκτήρια ομιλία του Τζίμι Κίμελ περιελάμβανε τον απαραίτητο αυτοσαρκασμό για το περσινό φιάσκο καθώς και στις κατηγορίες κατά του Χάρβεϊ Γουάινστιν και το κίνημα MeToo. «Ευχαριστούμε Γκιγιέρμο» είπε ο Κίμελ απευθυνόμενος στον Ντελ Τόρο. «Θα θυμόμαστε αυτή τη χρονιά ως τη χρονιά που οι άνδρες τα έκαναν τόσο χάλια που οι γυναίκες άρχισαν να βγαίνουν ραντεβού με ψάρια». Μεταξύ άλλων είπε, επίσης: «Θυμάμαι καιρούς που τα μεγάλα στούντιο δεν έκαναν ταινίες με γυναίκες σούπερ ήρωες (Wonder Woman) ή μειονότητες (Black Panther)… Και το θυμαμαι γιατί ήταν… Πέρσι!» Άουτς.

jet090

O Κίμελ υπόσχεται ένα… τζετ σκι σε όποιον βγάλει την πιο σύντομη ευχαριστήρια ομιλία. Κερδίζει τελικά σκηνογράφος της Μορφής του Νερού, ο οποίος εισέρχεται θριαμβευτικά στη σκηνή στο πλευρό της εντυπωσιακότατης Έλεν Μίρεν.

Η νίκη του 14 φορές υποψήφιου για Όσκαρ Φωτογραφίας Ρότζερ Ντίκινς. Γλυκύτατος και cool ανέβηκε στη σκηνή και παρέλαβε το δικαιότατο βραβείο του.

bernal-coco

Υπέροχος και ο Γκαέλ Γκαρσία Μπερνάλ με το παπιγιόν του στα χρώματα της μεξικανικής σημαίας που τραγουδά το πρώτο κομμάτι από το τραγούδι Remember Me (Coco).

H αναφορά του Αλεξάντερ Ντεπλά στην 90χρονη Ελληνίδα μαμά του… (γιατί αν δεν παινέψεις το σπίτι σου θα πέσει να σε πλακώσει).

«Το καλύτερο που κάνει η τέχνη και η βιομηχανία μας είναι ότι σβήνει τις γραμμές στην άμμο. Θα έπρεπε να συνεχίσει να το κάνει αυτό»: Ο Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο τα λέει καλά και αργότερα εκθειάζει το σινεμά είδους καλώντας τους κινηματογραφιστές να το χρησιμοποιήσουν για να πουν αυτά που θέλουν.

Οι κακές στιγμές

hot090-090

Ο Τζίμι Κίμελ προσπαθεί να αναβιώσει τη θρυλική selfie της Έλεν Ντε Τζένερις παίρνοντας ένα τσούρμο σταρ σε απέναντι αίθουσα κινηματογράφου, όπου το κοινό παρακολουθεί το A Wrinkle in Time. Η έκπληξη με τους σταρ να πετούν στους θεατές hot dog είναι τουλάχιστον αμήχανη.

O Κίμελ μάς λέει ότι εάν κάποιος δεν ολοκληρώνει σύντομα τον ευχαριστήριο λόγο του, τότε θα βγάζει ηθοποιό από την ταινία Τρέξε! να βγαίνει στη σκηνή και να φωνάζει: «Get Out!» Ελάχιστοι γέλασαν και ακόμα λιγότεροι κατάλαβαν το αστείο.

fay090

Η παρουσία της Φέι Νταναγουέι και του Γουόρεν Μπίτι στη σκηνή υπήρξε μια χαμένη ευκαιρία. Η Ακαδημία έχει χιούμορ, αλλά φαίνεται ότι φοβήθηκε τον αυτοσαρκασμό. Το αποτέλεσμα ήταν ότι οι δύο παρουσιαστές απλά παρουσίασαν ξερά το βραβείο καλύτερης ταινίας. Ευτυχώς ο Ντελ Τόρο φρόντισε να ρίξει μια ματιά στο φάκελο ανεβαίνοντας.

O Κόμπι Μπράιαντ κερδίζει βραβείο μικρού μήκους animation ταινίας; Αλήθεια τώρα;

Όχι ακριβώς κακή, αλλά αμήχανη η στιγμή που η Άσλεϊ Τζαντ, η Αναμπέλα Σιόρα και η Σάλμα Χάγεκ -και οι τρεις έχουν κατηγορήσει τον Γουάινστιν για σεξουαλική παρενόχληση- ανέβηκαν στη σκηνή για να παρουσιάσουν βίντεο για την ανάγκη της διαφορετικότητας. ΟΚ, ευγενής ο σκοπός, αλλά πραγματικά αυτή είναι η εικόνα που θέλουν να περάσουν τα Όσκαρ; Οι γυναίκες ως θύματα;

Δεν καταλάβαμε ακριβώς τι εξυπηρετούσε το ταινιάκι με τα κλιπ από στρατιωτικές ταινίες

Εκτός από την κακή στυλιστική της επιλογή, η Σάντρα Μπούλοκ βίωσε άλλη μια αμήχανη στιγμή. Όταν ανέβηκε να παρουσιάσει το βραβείο καλύτερης Φωτογραφίας ζητούσε από το κοινό να μειώσουν τον φωτισμό για να δείχνει νεότερη. Εντάξει ήθελε να δείξει πώς επηρεάζει ο φωτισμός μια ταινία, αλλά δεν μπορούσε να βρει πιο πρωτότυτο τρόπο να το κάνει;

Παρά την έκκληση για ισότητα, η φετινή τελετή απονομής είδε ένα αρνητικό ρεκόρ: Μόνο έξι γυναίκες έφυγαν με χρυσό αγαλματάκι φέτος σε σύγκριση με 33 άνδρες νικητές. Από την άλλη το The Shape of Water είναι η πρώτη ταινία εδώ και 13 χρόνια που κερδίζει Όσκαρ καλύτερης ταινίας και έχει γυναίκα ηρωίδα (η προηγούμενη ήταν τo Million Dollar Baby).

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *