PASSING
Η Αιρήν και η Κλαιρ είναι δύο παλαιές συμμαθήτριες που ξανασυναντιούνται τυχαία στην Νέα Υόρκη. Και οι δύο είναι μιγάδες σε μία Αμερική που βράζει από τον ρατσισμό και τα θύματα του. Και οι δύο είναι παντρεμένες αλλά η Κλαιρ έχει κρύψει την καταγωγή της από τον ρατσιστή σύζυγο της (και από τον κόσμο όλο σχεδόν). Η επανένωση τους θα κλονίσει τις ισορροπίες στην οικογενειακή ζωή της Αιρήν αλλά και για πόσο καιρό ακόμα θα καταφέρει η Κλαιρ να κρατήσει το μυστικό της;
Βασισμένο στο βιβλίο της Νέλα Λάρσεν που γράφτηκε το 1929, το σκηνοθετικό ντεμπούτο της ηθοποιού Ρεμπέκα Χολ είναι μία ταινία στυλιστικού ενδιαφέροντος, σκηνοθετικής άποψης, ουσίας αλλά και καθοδήγησης ηθοποιών. Η Χολ υπεύθυνη και για το σενάριο, προτιμάει τον μινιμαλισμό και τα λίγα λόγια, καταφέρνοντας όμως να παρουσιάσει ολοκληρωμένους χαρακτήρες και μία ιστορία μίσους και ρατσισμού μέσα από την οπτική κυρίως της Αιρήν, η οποία ζει μόνιμα με έναν φόβο και η εμφάνιση της φίλης της, την φέρνει αντιμέτωπη με κάθε είδους φοβία της. Η αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά της ως προς εκείνη είναι αποτέλεσμα ζήλειας ή θαυμασμού;
Η ασπρόμαυρη φωτογραφία του Έντουαρντ Γκράου ( Ένας Άνδρας Μόνος) λειτουργεί ως κινητήρια δύναμη της ιστορίας και δείχνει την πάλη του άσπρου και του μαύρου (φυλετικά), βοηθάει στο να γίνει πιστευτό πως μία γυναίκα αλλάζει ταυτότητα φυλετική (θυμηθείτε και γιατί ήταν ασπρόμαυρο το ΜΕΡΙΚΟΙ ΤΟ ΠΡΟΤΙΜΟΥΝ ΚΑΥΤΟ) και δημιουργεί μία εξαιρετική τζαζ ατμόσφαιρα μαζί με τις μελωδικές συνθέσεις του Ντεβοντέ Χάινς. Οι ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστριών δείχνουν να εμπνέονται αποκλειστικά από την ιστορία αλλά και από την σκηνοθε΄τιδα με ελαφρύ προβάδισμα στην Τ΄΄έσα Τόμπσον που φαίνεται να βρήκε τον ρόλο που αναδεικνύει το ταλέντο της, ενώ η διαπιστευμένη ήδη Ρουθ Νέγκα (Loving) κινείται με άνεση επίσης στον καλογραμμένο ρόλο της.
Αν και η βαρύτητα δίνεται πιο πολύ στην εικόνα από την ίδια την ιστορία, οι αντιρατσιστικές κορώνες είναι χαμηλές για να δώσουν χώρο στους ρόλους και την ιστορία φιλίας, το PASSING πετυχαίνει ως ντεμπούτο να είναι μία άκρως ελκυστική ταινία, γεμάτη στυλ που ακόμα και το αμήχανο φινάλε του δεν μπορεί να του στερήσει πόντους. Μένει να δούμε αν η Ακαδημία θα επιλέξει τις πρωταγωνίστριες του για τις υποψηφιότητες και αν η ασπρόμαυρη φωτογραφία θα έχει φέτος την τιμητική της. Ζωή σε ασπρόμαυρο φόντο.
Η ταινία είναι διαθέσιμη στο NETFLIX από τις 10 Νοεμβρίου.