ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

PETER VON KANT

Ο Πέτερ Φον Καντ είναι διάσημος σκηνοθέτης, έχει για βοηθό του τον Καρλ που του φέρεται με τον χειρότερο τρόπο και μέσω της μούσας του Σιντονί, γνωρίζει έναν νεαρό που θέλει να γίνει ηθοποιός. Θα τον ερωτευτεί, θα μείνουν μαζί αλλά ο αυτοκαταστροφικός χαρακτήρας σε συνδυασμό με την υπέρμετρη ανωριμότητα και φιλοδοξία του νεαρού θα οδηγήσουν τον Φον Καντ στην απόλυτη παρακμή και συγκεκριμένα την ημέρα των γενεθλίων του.

Ο Φρανσουά Οζόν εμπνέεται και διασκευάζει ελεύθερα το θεατρικό και μετέπειτα ταινία του μεγάλου Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ ΤΑ ΠΙΚΡΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑ ΦΟΝ ΚΑΝΤ, που δεν είναι κάτι άλλο παρά η ίδια η προσωπική ιστορία του σκηνοθέτη. Άλλωστε έχει ξαναδείξει την αγάπη που τρέφει για τον Γερμανό σκηνοθέτη και με θεατρικά έργα που έχει ανεβάσει κατά καιρούς ο ίδιος ο Οζόν. Τώρα κάνει μία ταινία δωματίου και παρουσιάζει τον Πέτερ Φον Καντ που δεν είναι άλλος από το ίδιο τον Φασμπίντερ και τις ερωτοτροπίες του, τα πάθη του και τις τοξικές σχέσεις του, την μούσα του, την μητέρα και την κόρη του. Δοσμένα με χιούμορ ακόμα και στις υπερβολικά μελόδραματικές στιγμές του, το Πέτερ Φον Καντ είναι ένα εστετίστικο μικρό φιλμ, καλλιτεχνικά δοσμένο και με πολύ καλούς ηθοποιούς.

Το μεγάλο ατού της ταινίας, εκτός από τα 89 λεπτά της που κάνει το φιλμ να είναι ένα σινεφίλ τριπάκι, είναι οι ερμηνείες και το εκτόπισμα των πρωταγωνιστών, Ο πληθωρικός Ντενίς Μινοσέτ για άλλη μια φορά είναι χείμαρρος, η Ιζαμπέλ Ατζανί χάρμα οφθαλμών και πρώτης κλάσης, ο νεαρός Καλίλ Μπεν Γκαρμπία ιδανικός για τον ρόλο και η εμφάνιση φόρος τιμής της Χάνα Συγκούλα είναι αποτελεσματική ιδέα. ΄Πολύ έξυπνος και ο ρόλος του βοηθού αν και μένει μετέωρος και πρόχειρα γραμμένος, το μεγάλο αλλά όμως είναι πως ο Οζόν δείχνει να παραδίδεται (σε κάθε ταινία του όλο και περισσότερο) σε μία απίστευτη κινηματογραφική ελαφρότητα, που κάνει πλέον όλες τις ταινίες του να ξεχνιούνται στο πέρασμα του χρόνου. Χωρίς βάθος αλλά με απίστευτη σαγήνη, ο Οζόν κερδίζει το στοίχημα του να κάνει μία καλή ταινία, δίνει το στίγμα του αλλά πάντα έχουμε την αίσθηση πως φεύγουμε από την αίθουσα με κάτι το ανικανοποίητο. Πως κάτι λείπει, πως όλα έγιναν πολύ γρήγορα.

Με δύο υποψηφιότητες στα Σεζάρ, καλύτερου ηθοποιού για τον Ντενίς Μινοσέτ και καλύτερου νέου υποσχόμενου ηθοποιού για τον Στεφάν Κρεπόν ( ο βοηθός και όχι ο νεαρός εραστής), το PETER VON KANT έχει την σπιρτάδα του, διαθέτει γοητεία, μας δείχνει ξανά την Ιζαμπέλ Ατζανί, μας λέει και κάτι για τον Ράινερ Βέρνερ Φασμπίντερ αλλά χάνεται μέσα στην ίδια του την αλαφροΐσκιωτη υπόσταση.

Η ταινία κυκλοφορεί 9 Φεβρουαρίου σε διανομή FILMTRADE.

https://www.youtube.com/watch?v=ClP1qCoH_V0

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *