ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

POOR THINGS

Στην Βικτωριανή εποχή, ο Δρ Μπάξτερ δημιουργεί την Μπέλα Μπάξτερ, μία γυναίκα που επανήλθε στη ζωή ενώ είχε αυτοκτονήσει. Η Μπέλα είναι μια σωματικά φυσιολογική γυναίκα που συμπεριφέρεται σαν μωρό και μαθαίνει τον κόσμο από την αρχή. Και ενώ ο Δρ ΝΜπάξτερ προσπαθεί να την κρατήσει κοντά του, η περιέργεια της Μπέλα να ανακαλύψει τον κόσμο και την ζωή, θα την οδηγήσει σε περιπέτειες ανά τον κόσμο που θα την μετατρέψουν στην καλύτερη δυνατή εκδοχή της.

Κινηματογραφική μεταφορά του μυθιστορήματος του Άλισντερ Γκρέι με ελληνικό τίτλο ΧΑΜΕΝΑ ΚΟΡΜΙΑ, το POOR THINGS είναι πρωτίστως μία ταινία ΦΡΑΝΚΕΝΣΤΑΙΝ, η δημιουργία μίας ζωής από την αρχή, η εκπαίδευση, η περιέργεια, η συναναστροφή με τους κατάλληλους και τους ακατάλληλους ανθρώπους, η επιλογή και στο τέλος η χειραφέτηση, που οδηγεί ή στην απόλυτη νίκη της ζωής ΄ή στην κατάντια. Η Μπέλα ως δημιούργημα επιλέγει και τολμάει, χωρίς να υπακούει σε κανέναν κανόνα, να γευτεί την ζωή, μαθαίνοντας έτσι από μόνη της το σωστό και το λάθος, το δίκαιο και το άδικο, κυρίως όμως την θέση του κάθε ανθρώπου και της κάθε ιδέας στο συγκεκριμένο σύμπαν. Το θέμα είναι όμως, και τι σύμπαν…

Εδώ έρχεται ο Γιώργος Λάνθιμος μετά την επιτυχία της ΕΥΝΟΟΥΜΕΝΗΣ και της ομάδας του να παραδώσει μία εξαιρετική, τολμηρή, αστεία και ταυτόχρονα βαθιά ανθρώπινη ταινία, που εξερευνά για άλλη μια φορά την ανθρώπινη φύση, μέσα σε ένα σύμπαν άκρως εμπνευσμένο και κινηματογραφικό, χάρις στο ταλέντο του σκηνοθέτη και της ομάδας του. Το επίτευγμα του Λάνθιμου στην σκηνοθεσία και το πως δουλεύει με τους ηθοποιούς του, έρχεται να συμπληρώσει το σενάριο του Τόνι ΜακΝαμάρα που αποδεικνύεται στην διασκευή ικανός να απομονώσει και να εστιάσει σε εξαιρετικούς διαλόγους και να παραδώσει ρόλους γραμμένους στην εντέλεια, όπως είχε κάνει στο πρωτότυπο σενάριο της ΕΥΝΟΟΥΜΕΝΗΣ αλλά είχε χάσει το Όσκαρ από το ΠΡΑΣΙΝΟ ΒΙΒΛΙΟ. Το ίδιο συμβαίνει και στο μοντάζ του Γιώργου Μαυροψαρίδη που ενώνει κόσμους, ταξίδια, σύμπαντα και χρόνους με απόλυτη επιτυχία δίνοντας ρυθμό στα 144 λεπτά της ταινίας, η φωτογραφία του Ρόμπι Ράιαν εξελίσσεται ως δουλειά και ανεβαίνει παραπάνω και από την προηγούμενη δουλειά του με τον Λάνθιμο, τα κοστούμια της Χόλι Γουάντιγκτον ιδίως στην περίπτωση της πρωταγωνίστριας υπογραμμίζουν την νοητική εξέλιξη της και πάνε χέρι χέρι με τον χαρακτήρα, δουλεύοντας με κάθε δυνατό ύφασμα που ταιριάζει στην περίπτωση και που σίγουρα θα την στείλουν στα Όσκαρ και που διόλου τυχαία δεν είναι για όσους θυμούνται πως είχε αναδείξει όλη την ταινία το 2016 και την Φλόρενς Πιου στο ξεκίνημα της με εκείνο το μπλε φόρεμα στο ΛΑΙΔΗ ΜΑΚΜΠΕΘ. Η παραγωγ΄ή στα σκηνικά και τα ντεκόρ είναι μεγαλειώδη, προσδίδοντας στην ταινία μία σουρεαλιστική φουτουριστικ΄ή όψη και αντιπαραθέτοντας την γοτθική βικτωριανή στην εικόνα με το ασπρόμαυρο και το έγχρωμο, με λίγα λόγια άριστα στο τεχνικό τμήμα

Η Έμμα Στόουν ως Μπέλα Μπάξτερ δείχνει να εμπνέεται από την όλη συνεργασία της με τον σκηνοθέτη και παραδίδει μία παραδειγματική ερμηνεία σε έναν ρόλο που πολλές ηθοποιοί της γενιάς της θα ήθελαν να τους έχει δοθεί. Πατώντας στο πως έχει γραφτεί και εξελιχθεί ο ρόλος, παραδίδει την πιο ”πρωταγωνιστική ” ερμηνεία της καριέρας της, εξουδετερώνοντας κάθε τι στο πέρασμα της και προβάλοντας μία άνεση ακόμα και στις πιο απαιτητικές (ακόμα και τολμηρές) σκηνές της, ακόμα και στο πιο άβολο κοστούμι της. Δίπλα της ο παραμορφωμένος και σημαδεμένος πατέρας δημιουργός Γουίλεμ Νταφόε, ηθοποιός γκάμας και ωριμότητας που μεγαλουργεί στο πως αναδεικνύει μικρούς ρόλους σε μεγάλους, επίσης ο Ραμί Γιουσέφ ο ρομαντικός πιστός της υπόθεσης, και ο Μαρκ Ράφαλο συνοδοιπόρος της Μπέλα στο ταξίδι της ζωής της για να πάρει το μάθημα του στο φινάλε εφόσον θα βρεθεί από θύτης-θύμα. Ο Ράφαλο ενσωματώνεται με μία πολύ ιδιαίτερη κωμική ερμηνεία στην ταινία και αυτό είναι που θα τον στείλει σίγουρα στην 4η του υποψηφιότητα για Όσκαρ υποστηρικτικού ρόλου ξανά, δείχνοντας έτσι την μεγάλη του ικανότητα στο δύσκολο έργο δηλαδή του ρόλου που ”φωτίζει” τον πρωταγωνιστή καλύτερα και από τον σκηνοθέτη.

Το POOR THINGS είναι μία από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς, ένα ταξίδι αυτογνωσίας και χειραφέτησης, ξεκινάει ως εφιάλτης και καταλήγει πάλι ως εφιάλτης αντεστραμμένος όμως, διανύοντας σχεδόν όλο τον κόσμο, με επίκεντρο την ανθρώπινη φύση και την γυναίκα. Όλα αυτά με έναν σκηνοθέτη που δείχνει να γίνεται καλύτερος στο αποτέλεσμα με κάθε καινούργια ταινία του, με μία ομάδα που φέρνει όλο και κάτι πιο ενδιαφέρον στην τέχνη του σινεμά και που ικανοποιεί κάθε απαίτηση κριτικού, θεατή και ακαδημαικού ειδικού. Υποψήφιο ήδη για 7 Χρυσές Σφαίρες, πολλαπλά βραβεία από ενώσεις και τα Όσκαρ εν αναμονή.

Η ταινία κυκλοφορεί 26 και 27 Δεκεμβρίου σε ειδικά previews και από 1 Ιανουαρίου σε όλους τους κινηματογράφους.

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *