Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ (QUEEN OF THE DEUCE)
Από την Ελλάδα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου μέχρι τα πορνοσινεμά της Times Square τη δεκαετία του ’70, η νέα ταινία της Βάλερυ Κοντάκου, Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ (Queen of the Deuce), αφηγείται την πολυτάραχη και συναρπαστική ζωή της Τσέλι Γουίλσον (Chelly Wilson). Μία χαρισματική και πρωτοπόρα Ελληνοεβραία από τη Θεσσαλονίκη, η Τσέλι γλίτωσε τελευταία στιγμή από το Ολοκαύτωμα, για να χτίσει τη δική της αυτοκρατορία πάθους, επαναπροσδιορίζοντας τι πάει να πει ελληνική οικογένεια και Αμερικανικό Όνειρο.
Από τα τέλη του ’60 μέχρι τα μέσα του ’80, ένα ήταν το κορυφαίο όνομα στο κύκλωμα των πορνοσινεμά στην Times Square της Νέας Υόρκης: Τσέλι Γουίλσον (Chelly Wilson). Γεννημένη στη Θεσσαλονίκη, η εκκεντρική Ελληνοεβραία, λεσβία, μετανάστρια, επιχειρηματίας, ευεργέτιδα έχτισε μια ολόκληρη αυτοκρατορία χάρη στο δαιμόνιο επιχειρηματικό της πνεύμα και την αστείρευτη προσωπικότητά της, που την ανέδειξαν σε μια από τις πιο χαρισματικές φιγούρες του χώρου.
Εγκατεστημένη κοντά στην 42η Λεωφόρο, γνωστή και ως The Deuce (=ντόρτια), η Τσέλι ζούσε ακριβώς πάνω από το θρυλικό gay πορνοσινεμά Eros – το οποίο φυσικά της ανήκε. Με το τσιγάρο κολλημένο στα χείλη και σακούλες του σούπερ μάρκετ γεμάτες χαρτονομίσματα στιβαγμένες στη γωνία, ήταν η αδιαμφισβήτητη κεφαλή της οικογένειας, συγκεντρώνοντας γύρω της μια πληθώρα από καλλιτέχνες, συνεργάτες και χαρτόμουτρα, ενώ οι ερωμένες και τα εγγόνια της συμπλήρωναν συχνά το αλλοπρόσαλλο σκηνικό. Ελάχιστοι όμως γνώριζαν τι είχε περάσει για να φτάσει ως εκεί.
To ντοκιμαντέρ λοιπόν της Βάλερι Κοντάκου προσφέρει άφθονη πληροφορία, animation για να καλύψει κενά αρχειακού υλικού, προσδίδει αίγλη, fun και γκλάμουρ σε καταστάσεις μιζέριας και παρουσιάζει μαρτυρίες από τις κόρες της και ανθρώπους που την έζησαν. Όλα δεμένα υπέροχα σε ένα σφιχτοδεμένο μοντάζ που δείνει την αίσθηση μίας Νέας Υόρκης που πλέον δεν υπάρχει,μίας ολόκληρης εποχής που πέρασε ανεπιστρεπτί, καθόλη την διάρκεια όμως της προβολής της ταινίας, με απασχολούσε προσωπικά ένα ερώτημα…ηθικού περιεχομένου. Κατά πόσο μία γυναίκα που εγκατέλειψε τα παιδιά της, φιλοχρήματη μέχρι τελικής πτώσεως που εκμεταλλεύτηκε κάθε γνωριμία της προκειμένου να σωθεί (ή απλά να εγκαταλείψει την υπόλοιπη οικογένεια που ξεκληρίστηκε) και που έγινε ιδιοκτήτρια όλων σχεδόν των πορνοσινεμά που μεσουρανούσαν στην Νέα ορκη των 70s μετατρέποντας σε μπίζνα την σεξουαλική υστερία της εοχής, είναι αντικείμενο θαυμασμού και αφορμή γνώσης της προσωπικής της ιστορίας. Ίσως η δύναμη και η τόλμη της ναι, όμως η ταινία ωραιοποιεί μία κατάσταση που σε άλλες περιπτώσεις θα χαρακτηριζόταν απλά υπόκοσμος. Το ντοκιμαντέρ βαφτίζει λοιπόν αυθαίρετα Βασίλισσα την Τσέλι Γουίλσον και μάλιστα της Νέας Υόρκης. Της παρακμιακής φυσικά. Έχει και αυτή η πλευρά τους υπηκόους της.
Η ταινία κυκλοφορεί σε διανομή EXILE