TV - ΣΕΙΡΕΣTV Κριτικές

SALTBURN

O Όλιβερ ένα φτωχό παιδί θα πάει στο πανεπιστήμιο της Οξφόρδης με υποτροφία. Εκεί προσπαθώντας να κερδίσει την εύνοια και την παρέα των πλουσίων γόνων, θα γνωρίσει τον Φέλιξ και θα κάνει τα πάντα για να γίνουν φίλοι. Εφόσον το καταφέρει, ο Φέλιξ θα καλέσει τον Όλιβερ για διακοπές στο σπίτι του ονόματι Saltburn, έναν πύργο όπου κατοικούν οι γονείς και η αδελφή του, μία εκκεντρική φιλοξενούμενη και ο φτωχός εξάδελφος του. Ο Όλιβερ θα κάνει τα πάντα για να ενσωματωθεί, θα αγαπήσει-υπερβολικά-τον Φέλιξ, αλλά μία σειρά γεγονότων θα κάνει την έπαυλη άνω κάτω. Στην κυριολεξία.

Σε σκηνοθεσία Έμεραλντ Φενέλ που δύο χρόνια πριν βραβεύτηκε με Όσκαρ σεναρίου για το ΥΠΟΣΧΟΜΕΝΗ ΝΕΑ ΓΥΝΑΙΚΑ, το SALTBURN συνεχίζει την ίδια δουλειά που ξεκίνησε η σεναριογράφος και σκηνοθέτιδα Φενέλ, να ψάχνει δηλαδή βαθιά κρυμμένα τραυματικά γεγονότα εμπειρίες που σχετίζονται με την διαστρεβλωμένη αντίληψη περί sex, ερωτισμού, απωθημένων, ψυχολογικών, μανίες δικαίωσης-και άρα εκδίκησης-και ταξικής σύγκρουσης. Μόνο που ενώ στο ΝΕΑ ΥΠΟΣΧΟΜΕΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ το έκανε με απλό τρόπο και to the point, εδώ το υπερφορτώνει με ένα σενάριο λαβύρινθο (που στην κυριολεξία υπάρχει και στην ταινία), με χαρακτήρες πολύ καλά δοδημένους αλλά όχι και ολοκληρωμένους, με δελεαστική στο μάτι και στις αισθήσεις αλλά και κυριλέ φωτογραφία του οσκαρούχου για το LA LA LAND Σουηδού φωτογράφου Λάινους Σάντγκρεν, την καλλιτεχνική διεύθυνση της ομάδας που το 2014 είχε φτάσει στα Όσκαρ για τον ΚΥΡΙΟ ΤΕΡΝΕΡ του Μάικ Λη, και με δανεικά κεφάλαια που θυμίζουν τον ΤΑΛΑΝΤΟΥΧΟ ΚΥΡΙΟ ΡΙΠΛΕΥ αλλά μόνο ως προς τον χαρακτήρα και τα γεγονότα, οπότε καλύτερα να πούμε πως επηρεάζεται από τα βιβλία της Πατρίσια Χάισμιθ και όχι από την ταινία όπως πολλοί λανθασμένα συγκρίνουν. Διότι είναι εντελώς διαφορετικού ύφους ταινίες.

Το SALTBURN είναι μία καλή ταινία, υπερβολικά καλοφτιαγμένη και ελκυστική, διαθέτει ακραίες στιγμές και σκηνές, χρησιμοποιεί το στοιχείο του σοκ για να εξηγήσει πως κάτι περίεργο συμβαίνει στο μυαλό του πρωταγωνιστή, τραβάει λίγο περισσότερο σε διάρκεια από όσο θα έπρεπε και περνάει από πολλά στάδια ενδιάμεσα. Από την ιλουστρασιόν μεταμοντέρνα αισθητική (αν και βρισκόμαστε στο 2006) στο γκόθικ θρίλερ, και από την ταινία ανατροπής, σε ένα βεβιασμένο και πολύ ”εύκολο” φινάλε. Τι είναι αυτό όμως που κάνει όμως την ταινία ακαταμάχητη; Η απάντηση είναι οι ηθοποιοί και η ομορφιά τους. Γιατί το SALTBURN τελικά είναι μία ταινία ομορφιάς, ομορφιάς του πλούτου και ομορφιάς της αισθητικής του.

Στον πρωταγωνιστικό ρόλο, ο Μπάρυ Κεόγκαν που μετά την υποψηφιότητα για Όσκαρ στα ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΙΝΙΣΕΡΙΝ, επιλέγει να παίξει έναν χαρακτήρα που θέλει να είναι όμορφος αλλά για κάποιο λόγο δεν μπορεί (για πολλούς λόγους), να είναι αρεστός, να κάνει τα δικά του προκειμένου να βγει αλώβητος από τις παρανοικές πράξεις του. Μπαίνει στην οικογένεια και με τα μυστικά του και την διαστρεβλωμένη του αντίληψη θα γίνει ο σκόρος όπως θα τον αποκαλέσουν. Ο Τζέικομπ Ελόρντι στον ρόλο του Φέλιξ, είναι το πλούσιο και όμορφο αγόρι που η κάμερα και η φωτογραφία της ταινίας ερωτοτροπούν συνέχεια μαζί του αλλά και ο ηθοποιός προσπαθεί να πάει ένα βήμα παρακάτω από το απλά όμορφο παρουσιαστικό, η Ρόζαμουντ Πάικ ήδη υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα β’ γυναικείου ρόλου ερμηνεύει (αν και λίγο καρικατούρα) την πλούσια με τις φονικές ατάκες (διαθέτει όμως ένα ωραίο φινάλε και μία σκηνή απολογισμού μετά από χρόνια), και ο Ρίτσαρντ Γκραντ σε έναν ρόλο ταμάμ για τον ηθοποιό. Σε μία μικρή εμφάνιση και η Κάρει Μάλιγκαν, ενταγμένη στην ταινία και στο σύμπαν της, με ένα ιδιαίτερο παρουσιαστικό.

Το SALTBURN είναι μία ταινία απόλαυσης που δεν σε αφήνει να την παρατήσεις, αντιθέτως σε κρατάει σε εγρήγορση, θεωρείται και είναι μοντέρνο σινεμά αλλά με πολύ καλές κινηματογραφικές περγαμηνές, φλερτάρει με την ρηχότητα που οδηγεί πολλές φορές ταινίες να ξεχαστούν στο πέρασμα του χρόνου, αλλά κάτι μου λέει πως αυτή η ταινία δεν θα ξεχαστεί. Αποφεύγει την μανιέρα των σύγχρονων ταινιών περί κινημάτων και πολιτίκαλι κορέκτ, δεν φοβάται το στοιχείο του sex και τον ερωτισμό που προκαλεί η ομορφιά και ο πλούτος, δεν το συνδέει με πονοκεφάλους μετάνοιας, και ο τελευταίος χορός ανήκει στην τελική στον πρωταγωνιστή που διασχίζει χορεύοντας ολόγυμνος στο SALTBURN. Άλλωστε It’s Murder On The Dance Floor, If you think you ‘ll get away, I will prove you wrong!

H ταινία προβάλλεται από 22 Δεκεμβρίου στο Amazon Prime.

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *