Σαββατιάτικες προβολές: Ένας Χωρισμός
Σπάνια οι σκηνοθέτες θεωρούν την καθημερινότητα «κινηματογραφίσιμη».
Τις περισσότερες φορές αναζητούν το διαφορετικό, την εξαίρεση για να πουν την ιστορία τους. Ο Ιρανός σκηνοθέτης Ασγκάρ Φαραντί -που αυτή τη βδομάδα βλέπουμε την επόμενη ταινία του, Το Παρελθόν στις αίθουσες- κινηματογραφεί αυτή την καθημερινότητα με τρόπο αριστουργηματικό, διηγούμενος με το Ένας Χωρισμός την ιστορία ενός χωρισμού, μιας παρεξήγησης και κάμποσων συγκρούσεων.
Ο Ναντέρ και η Σιμίν διαφωνούν για το αν πρέπει να συνεχίσουν τη ζωή τους στο Ιράν και σκέφτονται να χωρίσουν. Αναγκασμένος να βρει μια γυναίκα να προσέχει τον πατέρα του που πάσχει από Αλτσχάιμερ, ο Ναντέρ θα βρεθεί ξαφνικά μπλεγμένος σε μια μοιραία παρεξήγηση.
Είναι από τις ελάχιστες φορές που οι λεπτές συναισθηματικές αποχρώσεις έχουν καταφέρει να καταγραφούν τόσο ξεκάθαρα σε μία ταινία. Όλα τα βλέμματα, οι απογοητεύσεις, η οργή, η θλίψη κάνουν το θεατή να πιστεύει ότι παρακολουθεί μια αλήθεια. Την πραγματική ζωή.