ΜΗΧΑΝΗ ΠΡΟΒΟΛΗΣΣαββατιάτικες Προβολές

Σαββατιάτικες προβολές: Destino -όταν ο Νταλί συνάντησε τον Ντίσνεϊ

destino001

Tο Destino (2003) αποτελεί την ολοκλήρωση ενός ονείρου. Μιας συνεργασίας ανάμεσα στον Γουόλτ Ντίσνεϊ και τον σουρεαλιστή ζωγράφο Σαλβαντόρ Νταλί.

dali-disneyΗ παραγωγή της ταινίας ξεκίνησε 58 χρόνια πριν την τελική της ολοκλήρωση. Πάνω στα στόριμπορντς εργάστηκαν ο Τζον Χεντς της Ντίσνεϊ και ο Σαλβαντόρ Νταλί για οκτώ μήνες στα τέλη του 1945 και το 1946.

Λίγο αργότερα, εξαιτίας οικονομικών προβλημάτων που αντιμετώπισε η Ντίσνεϊ μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η παραγωγή σταμάτησε, καθώς η ταινία κρίθηκε ότι δεν ήταν οικονομικά συμφέρουσα.

destino003destino004

Ο Χεντς έφτιαξε ένα μικρό animated τεστ των 17 δευτερολέπτων, ελπίζοντας ότι θα αναβιώσει το ενδιαφέρον του στούντιο για την ταινία -η οποία επρόκειτο να κινηθεί στο ύφος της Φαντασίας-, αλλά χωρίς αποτέλεσμα.

destino002Η έξι λεπτών μικρού μήκους ταινία παρακολουθεί την ερωτική ιστορία του Χρόνου και του έρωτά του για μία θνητή γυναίκα. Η ιστορία δείχνει τη γυναίκα να χορεύει σε σουρεαλιστικά σκηνικά, εμπνευσμένα από τους πίνακες του Νταλί και τον Χρόνο να τη βλέπει και να προσπαθεί να τη συναντήσει. Στην ταινία δεν υπάρχει διάλογος και το σάουντρακ περιλαμβάνει μουσική του Μεξικανού συνθέτη, Αρμάντο Ντομίνγκεζ. Τα 17 δευτερόλεπτα που παρουσίασε ο Χεντς στη Ντίσνεϊ ήταν εκείνα με τις χελώνες.

Το 1999, ο ανιψιός του Γουόλτ Ντίσνεϊ, Ρόι Ε. Ντίσνεϊ, καθώς δούλευε στο Fantasia 2000 ανακάλυψε το πρότζεκτ και αποφάσισε να το φέρει και πάλι στη ζωή. Η παραγωγή έγινε από το Disney Studios France, το γαλλικό τμήμα της εταιρείας, την παραγωγή ανέλαβε ο Μπέικερ Μπλαντγουόρθ και τη σκηνοθεσία ο γάλλος Ντομινίκ Μονφρέ. Μία ομάδα 25 animator αποκρυπτογράφησαν τα παράξενα στοριμπόρντ του Νταλί και του Χεντς -με τη βοήθεια των ημερολογίων της συζύγου του Νταλί και την καθοδήγηση του ίδιου του Χεντς- και ολοκλήρωσαν την ταινία.

destino005destino006

Το τελικό αποτέλεσμα είναι ένα σουρεαλιστικό ποίημα με την «καρδιά» της εταιρείας του ποντικού.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *