ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ΚΑΠΟΙΑ ΜΙΛΗΣΕ (SHE SAID)

Τον Οκτώβριο του 2017, δύο γυναίκες δημοσιογράφοι των New York Times, έπειτα από έρευνα, αποκάλυψαν το σκάνδαλο του Χάρβει Γουάινστάιν, μεγάλου κινηματογραφικού παραγωγού στο Χόλυγουντ, για σεξουαλική κακοποίηση και παρενόχληση. Η δημοσίευση της έρευνας, έφερε στο φως ένα σάπιο κύκλωμα της εταιρείας Miramax, που κάλυπτε τον επικεφαλή της με απειλές εναντίων των θυμάτων και κατέστρεφε την καριέρα οποιουδήποτε τολμούσε να μιλήσει. Και κάπως έτσι γεννήθηκε το παγκόσμιο κίνημα #metoo.

Κάρει Μάλιγκαν και Ζόι Καζάν ενσαρκώνουν τις δύο δημοσιογράφους (η μία παλεύει με επιλόχεια κατάθλιψη, η άλλη προσπαθεί να ισορροπήσει εργασία και οικογενειακή αρμονία) και είναι καλές στους ρόλους τους οι οποίοι είναι και λίγο γραμμένοι στο πόδι. Η Πατρίτσια Κλάρκσον είναι η αρχισυντάκτρια που υποστηρίζει την έρευνα (πάντα εξαιρετική υποστηρικτική ηθοποιός αλλά εδώ χωρίς ρόλο) και όλο το εγχείρημα αναλώνεται σε ατελείωτες συζητήσεις δια τηλεφώνου, επιδερμικές και εύκολες προσεγγίσεις (θυμάτων αλλά και υπαιτίων), οι προσωπικές ζωές των δημοσιογράφων παρουσιάζονται με τον τρόπο της ρομαντικής κομεντί τύπου Μεγκ Ράιαν αρχές 2000, και με αυτό τον τρόπο μία ιστορία σκέτη βόμβα, μετατρέπεται σε μία άνευρη ταινία, χωρίς ίχνος κινηματογραφικού ενδιαφέροντος.

Αν και μαθαίνουμε αρκετά πράγματα για μία σκοτεινή σελίδα της βιομηχανίας του Χόλυγουντ (από την εμμονή του Γουάινσταιν με την Γκουίνεθ Πάλτροου μέχρι και την αλήθεια για την ηθοποιό Άσλει Τζαντ η οποία υποδύεται τον εαυτό της και μας αποκαλύπτει τον τρόπο που ο Γουάινσταιν έβαλε τέλος στην-όποια-καριέρα της), θα ήταν προτιμητέο ένα ντοκυμανταίρ, παρά αυτή η ταινία παράθεση στιγμιοτύπων και εύκολων λύσεων σε ένα τόσο βαρύγδουπο θέμα. Το εγχείρημα σώζεται από τις δύο πρωταγωνίστριες και από την αλήθεια που ξεσκεπάζουν, σκηνοθετικά όμως και σεναριακά, το πλοίο μπάζει νερά από κάθε πλευρά. Είναι σαν να βλέπεις μία χαλασμένη και τηλεοπτική εκδοχή του ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ (και όχι του SPOTLIGHT), χωρίς ίχνος δράματος, σασπένς, έκπληξης και γενικά αυτή η ταινία δεν είναι κινηματογράφος αλλά μία πλύνε-βάλε οπτικοποίηση.

Διακρίναμε σκηνές που προκαλούν μειδίαμα από την επιτήδευση (όπως η σκηνή που ένας θαμώνας μπαρ ”την πέφτει” στην Κάρει Μάλλιγκαν, αυτή τον βρίζει σαν νταλικιέρης εθνική οδού και οι συνεργάτιδες της της υπενθυμίζουν πως δεν πρέπει να ζητήσει συγνώμη), οι σκηνές στο πρες ρουμ της εφημερίδας είναι τόσο φωτεινές που νομίζουμε οτι βλέπουμε διαφήμιση επίπλων εργασιακού χώρου και εν κατακλείδι το ΚΑΠΟΙΑ ΜΙΛΗΣΕ μεταφράζεται επίσης πως κάποιοι βαρεθήκαμε, κάποιοι δεν πειστήκαμε για την ικανότητα της σκηνοθέτιδας Μαρίας Σνάιντερ (μα δεν είναι), κάποιοι απλά κοιτάγαμε και περιμέναμε να τελειώσει. Έγκλημα η χρήση της εξουσίας και η εμμονή για σεξ προκειμένου κάποιος ή κάποια να βρει εργασία ή να την διατηρήσει, κινηματογραφικό αδίκημα όμως ολόκληρη η ταινία ως χαμένη ευκαιρία.

Η ταινία κυκλοφορεί 1 Δεκεμβρίου σε διανομή TULIP

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *