Στις 12 Μαρτίου στο Netflix ο «Αφανισμός» του Άλεξ Γκάρλαντ
Όχι στις κινηματογραφικές αίθουσες, αλλά στο Netflix θα προβληθεί η νέα sci-fi ταινία του σκηνοθέτη Άλεξ Γκάρλαντ (Από Μηχανής), με τίτλο Αφανισμός με πρωταγωνίστρια τη Νάταλι Πόρτμαν. Η ταινία είναι παραγωγής Paramount, αλλά το στούντιο αποφάσισε εκτός ΗΠΑ να πουλήσει τα δικαιώματα προβολής της στην συνδρομητική υπηρεσία. Ο Αφανισμός έρχεται λοιπόν και στην Ελλάδα στο Netflix, στις 12 Μαρτίου.
Κάτι αντίστοιχο έκανε και με το The Cloverfield Paradox, οι λόγοι όμως ήταν διαφορετικοί. Στην περίπτωση του Cloverfield το στούντιο ήξερε ότι πιθανότατα δεν είχε στα χέρια του μια δυνατή ταινία, ενώ φαίνεται ότι τον Αφανισμό δεν ήξερε ακριβώς πώς να τον… πουλήσει, φοβούμενο ότι πρόκειται για μια ιδιοσυγκρασιακή ταινία που δεν θα κατάφερνε να βρει το κοινό της.
Οι πρώτες κριτικές της ταινίας είναι, βέβαια, διθυραμβικές και φαίνεται ότι διαψεύδουν το στούντιο και δικαιώνουν εν μέρει το Netflix, με ορισμένους κριτικούς να κάνουν λόγο για μία «νέα κλασική ταινία επιστημονικής φαντασίας». Αξίζει να σημειωθεί, πάντως, ότι ο Άλεξ Γκάρλαντ δήλωσε απογοητευμένος από την απόφαση του στούντιο να μην προβληθεί η ταινία σε περισσότερες κινηματογραφικές αίθουσες σε ολόκληρο τον κόσμο.
Η ταινία βασίζεται στη σειρά βιβλίων του Τζεφ Βάντερμιερ (στην Ελλάδα κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Καστανιώτη).
Η υπόθεση έχει ως εξής: Η Λένα, βιολόγος και πρώην στρατιωτικός, γίνεται μέλος μιας αποστολής που έχει σκοπό να εξιχνιάσει τι συνέβη στο σύζυγό της στη Ζώνη Χ, ένα μοχθηρό και μυστήριο φαινόμενο που επεκτείνεται σε όλη την αμερικανική ακτογραμμή. Μετά την είσοδό της στην περιοχή, η ομάδα αποστολής ανακαλύπτει έναν κόσμο μεταλλαγμένων τοπίων και πλασμάτων, που είναι ταυτόχρονα και όμορφα αλλά και επικίνδυνα, απειλώντας τόσο τη ζωή όσο και τη λογική τους.
Εκτός από τη Νάταλι Πόρτμαν στους πρωταγωνιστικούς ρόλους βρίσκουμε τον Όσκαρ Άιζακ, την Τζένιφερ Τζέισον Λι, την Τέσα Τόμπσον, την Τζίνα Ροντρίγκεζ και την Τούβα Νοβότνι.
Ακολουθούν μερικά από τα πρώτα σχόλια για την ταινία:
Make no mistake, #Annihilation is a new sci-fi classic. Brilliant, thrilling, and provocative, it has as much metaphoric depth as it does narrative tension. I’m floored. pic.twitter.com/o2taDg2Z7L
— Drew Taylor (@DrewTailored) February 8, 2018
ANNHILATION is, in wholly inelegant terms, one hell of a mindfuck. Most of the time, I didn’t want it to end; occasionally, I was so unsettled I thought I might keel over.
— Kate Erbland (@katerbland) February 8, 2018
#ANNIHILATION: This is the type of sci-if we always say we want to see. Bold, challenging, singular, visually dazzling. Would not be the least bit surprised to see it hailed as a masterpiece (and it might actually be one).
— Ben Pearson (@benpears) February 8, 2018
Alex Garland’s #Annihilation is another example of the kind of brainy sci-fi we don’t see enough of. Badass female cast and a story that’s both beautiful and wickedly disturbing, and an ending you will talk about for days. Dug it so much pic.twitter.com/fW77z6xX4v
— ErikDavis (@ErikDavis) February 8, 2018
Alex Garland’s #Annihilation is absolutely phenomenal. It’s gorgeous and mesmerizing, with brilliant performances from the entire ensemble. It’s a remarkable vision, and has a sequence so thrilling that I was left literally dizzy. It will be on my Top 10 of 2018 without question. pic.twitter.com/zGmDGlyh0M
— Eric Eisenberg (@eeisenberg) February 8, 2018
Just saw #Annihilation, and damn, it’s gorgeous. Beautifully done, riveting and smart. Going to need to process this one for a while, and I want to see it again! pic.twitter.com/rFl5cnacon
— Jenna Busch (@JennaBusch) February 8, 2018
Πάντως, δεν έλειψαν και οι επικρίσεις, οι οποίες αφορούν την απόφαση η ασιατικής καταγωγής ηρωίδα του βιβλίου να μετατραπεί στη… Νάταλι Πόρτμαν. Να σημειωθεί, βέβαια, πως η ασιατική καταγωγή της Λένα δεν είναι κάτι που τονίζεται στο μυθιστόρημα.
Ο ίδιος ο Γκάρλαντ λέει ότι η ταινία διαφέρει πολύ από το βιβλίο. Ο σκηνοθέτης άρχισε να γράφει το σενάριο πριν ακόμα ο Βαντερμίερ ολοκληρώσει την «Τριλογία της Νότιας Ζώνης». «Βρήκα το βιβλίο φανταστικό και πολύ παράξενο, πρωτότυπο και γεμάτο εκπλήξεις» λέει ο Γκάρλαντ. «Αλλά η αλήθεια είναι ότι υπάρχουν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στην ταινία και το βιβλίο – η ταινία είναι στην πραγματικότητα το όνειρο του βιβλίου. Έτσι κάπως το είδα στο μυαλό μου» σημειώνει.
Διαβάστε επίσης: Δέκα βιβλία που θα θέλαμε να δούμε στο σινεμά
Σε αυτό συμφωνεί και ο συγγραφέας της τριλογίας που επισημαίνει ότι υπάρχουν διαφορές και ότι σε αρκετά σημεία η ταινία είναι πιο σουρεαλιστική από το βιβλίο του. Ο Βαντερμίερ εκθειάζει το φινάλε του Αφανισμού και συγκρίνει την ταινία με το 2001, Η Οδύσσεια του Διαστήματος του Στάνλεϊ Κιούμπρικ.
* Η ταινία «Αφανισμός» θα προβληθεί στις 12 Μαρτίου στο Netflix.