TV - ΣΕΙΡΕΣTV Κριτικές

Έτσι φτιάχνονται οι αυτοκρατορίες

5 TABOO

Λονδίνο 1814. Ο νεαρός Τζέημς Ντιλένι, γιος του επιχειρηματία Χόρας Ντιλένι, επιστρέφει στα πάτρια εδάφη προς δυσάρεστη έκπληξη όλων, αποφασισμένος να ξαναστήσει την επιχείρηση του πατέρα του ο οποίος είχε άσχημο τέλος. Φήμες αποτρόπαιες περιβάλλουν σαν ανίερο φωτοστέφανο τον σέξι κληρονόμο Τζέημς, καθώς και η οικογενειακή «κατάρα» της ψυχασθένειας που ταλαιπώρησε τη μητέρα του, αλλά και τον πατέρα του. Ένα κομμάτι γης στην αμερικάνικη ήπειρο ονόματι Nootka Sound, το μοναδικό κληρονομικό στοιχείο που αποκτά ο γιός Ντιλένι, αποτελεί  το μήλο της μεγάλης έριδος μεταξύ της Βρετανικής Αυτοκρατορίας και Αμερικής και καθιστά τον πείσμωνα, και αγύριστο κεφάλι Τζέημς υποψήφιο θύμα δολοφονίας.

Η μίνι σειρά (8 επεισοδίων) του BBC με τίτλο ΤΑΒΟΟ (βασισμένη σε μιά ιστορία του Tom Hardy που πρωταγωνιστεί, και δημιουργία του ίδιου, του πατέρα του Chips/Edward, και του Steven Knight) είναι η απεικόνιση της ωμότητας, λαγνείας, βρωμιάς, παραβατικότητας κι αθλιότητας στο Λονδίνο του 19ου αιώνα. Με εξαιρετική φωτογραφία και ανασύσταση της εποχής, φοβερά κοστούμια και απολαυστικές ερμηνείες με κορυφαίο τον υπέροχο και τόσο γοητευτικό Tom Hardy, γραπώνει ύπουλα τον θεατή, αφού πρώτα τον υπνωτίσει με τα μαντζούνια, τις σκόνες και τα τελετουργικά λόγια που προφέρει ο σέξι και ρωμαλέος Τζέημς, όταν «καταλαμβάνεται» απ’ το μυστηριώδες και ασαφές παρελθόν του.

Τί ακριβώς έκανε στην Αφρική ο νεαρός απείθαρχος πρώην μέλος της ναυτικής δύναμης της περίφημης  Εταιρείας των Ανατολ.Ινδιών (η οποία παρουσιάζεται εδώ σαν ένας εντελώς αδίστακτος εμπορ.οργανισμός, με κατασκόπους σ’ όλη την πόλη) ; Ποιά είναι ακριβώς η σχέση του με την ετεροθαλή αδελφή του Ζίλφα (η Oona Chaplin− τρισέγγονη του Τσάρλι Τσάπλιν παρακαλώ, aka Ταλίσα Σταρκ, ελαφρώς ατυχής επιλογή φοβάμαι, για το συγκεκριμένο ρόλο.   όταν έχεις μία σειρά όπου η πλειοψηφία των προσώπων είναι άσχημα, σκληρά και καταβασανισμένα, επιβάλλεται να έχεις μία κοπέλα αλαβάστρινης ομορφιάς  και λεπτότητας να ενσαρκώσει την απαγορευμένη αγάπη του ωραίου Τζέημς);

Η επιβλητική, καθηλωτική και σέξι παρουσία του Hardy, ο οποίος ακόμη και με τη σιωπή του ή το εύγλωττο μουγκρητό του μαγνητίζει το θεατή, αποζημιώνει για τυχόν σεναριακές αστοχίες (π.χ. ήδη απ ΄το πρώτο επεισόδιο όπου πληροφορούμαστε για όλα τα βασικά σημεία της ιστορίας, αποκαλύπτεται κάτι−ένα αμαρτωλό μυστικό− το οποίο ίσως θα ‘πρεπε για λόγους suspense  να μην αποκαλυφθεί τόσο γρήγορα) και κρατάει το ενδιαφέρον σχετικά με αυτήν την παράξενη, σχεδόν ζωώδη, εσωστρεφή και στο βάθος-βάθος εύθραστη ύπαρξη που αν και άνδρας, ανατρέπει πολλά κλισέ των ανδρών της εποχής και της χώρας όπου διαδραματίζεται η ιστορία : «ξέρω πράγματα για τους νεκρούς» λέει προειδοποιητικά ο Τζέημς σε κάποιον, ένα αλητάκι τον παρακαλεί να της μάθει μαγικά  «για να γίνω κι εγώ λύκος», το σώμα του είναι γεμάτο τατουάζ που σίγουρα σημαίνουν πολλά, συχνά βασανίζεται από οράματα ( ή μήπως απωθημένες αναμνήσεις; ) οι συνήθειές του θυμίζουν πολύ μάγο, και γενικά απέχει απ’ τον ψυχρό, φλεγματικό, ορθολογιστή αρσενικό των αρχών του 19ου αιώνα.

12 TABOO

15 TABOO

Όταν όμως πρόκειται για την προάσπιση/προώθηση των επιχειρηματικών συμφερόντων του αποδεικνύεται παμπόνηρος και ικανότατος, δυστυχώς για τον επικεφαλής της Εταιρείας Ανατολικών Ινδιών (έξοχος ο Jonathan Pryce) που διαπραγματεύεται μαζί του  γι αυτό το ρημαδιασμένο κομμάτι γης. Νομίζω πως ο βασικός πόλος έλξης αυτής της πολύ φροντισμένης σειράς, είναι ο χαρακτήρας αυτού του παράξενου ανθρώπου-κληρονόμου Τζέημς Κεζάϊα Ντιλένι. Ενώ αρχικά δημιουργείται η εντύπωση πως αυτός ο άντρας κατ’ ανάγκη επέστρεψε, δεν ανήκει εδώ, δεν ξέρει που ανήκει, βρέθηκε με κληρονομιά και το μόνο που ξέρει είναι μαγικά ξόρκια και να ξεκοιλιάζει τους  εχθρούς του, όσο προχωράει η ιστορία και πυκνώνουν αυτοί που επιθυμούν διακαώς να τον βγάλουν απ’ τη μέση, παρατηρούμε πιστεύω, μία ανεπαίσθητη μετάλλαξη.   ο αταίριαστος, μιαρός Τζέημς είναι αποφασισμένος να συνεχίσει την αυτοκρατορία του πατέρα του, όσα κληρονόμησε (και δεν είναι μόνο τα εμφανή και αποτιμητά σε χρήμα) μοιάζουν όχι κατάρα απαραιτήτως, απ΄την οποία παλεύει ανεπιτυχώς ν’ απεμπλακεί, αλλά τα μοναδικά του αποκτήματα/εφόδια με τα οποία θα υπογραμμίσει την ύπαρξή του στο λασπωμένο Λονδίνο και τον υπόλοιπο κόσμο.

Μία πολύ πρωτότυπη μίξη επιχειρηματικών σχεδίων, δολοπλοκιών, ανταγωνισμών, μαγείας και νοσηρών οικογενειακών μυστικών στο Λονδίνο του 19ου αιώνα βλέπουμε σ’ αυτή τη σειρά, η οποία έχει επίσης εξαιρετική μουσική διά χειρός Max Richter. Επίσης έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον η (φαινομενική ή όχι) αντιπαράθεση ανάμεσα στο «άγριο αγόρι» όπως αποκαλεί ο αδίστακτος πρόεδρος της Εταιρείας τον Τζέημς, και στο Στέμμα αφενός αλλά και την Εταιρεία αφετέρου(ως αντιπαράθεση του πολιτισμένου τάχα μου, κόσμου με την αγριότητα που ενσαρκώνει ο Τζέημς) , αμφότεροι αποδεικνύονται δολοφονικοί, κυριολεκτικά. Εκτός των εξαίρετων Hardy και Pryce, προσέξτε και την Jessie Buckley, υποδυόμενη την τρίτη σύζυγο/χήρα του Χόρας Ντιλένι, τον David Hayman (ο γιατρός-κρατούμενος του Άουσβιτς στο The Boy In Stripped Pyjamas) στο ρόλο του πιστού υπηρέτη του Τζέημς, Μπρέης, το δίδυμο Richard Dixon, Leo Bill στους ρόλους δύο μελών της Εταιρείας Ανατολ.Ινδιών,τον Mark Gatiss στο ρόλο του αηδιαστικού Πρίγκηπα Αντιβασιλέα. Συνολικά 3 ηθοποιοί που παίζουν και στο Game Of Thrones, εμφανίζονται και εδώ : οι Pryce, Chaplin και ο Roger Ashton-Griffiths που υποδύεται τον ιερέα Άπλμπι, επίσης μέλος του διοικητ.συμβουλίου της Εταιρείας. Σημειώστε και τον πάντα δαιμονικό στις ερμηνείες του, Tom Hollander, στο ρόλο του χημικού κύριου Τσόμλι, ερωτύλου και αφοσιωμένου στα…εκρηκτικά.

Το αν η σειρά θ’ αναλωθεί σε δολοπλοκίες αναφορικά με την κτήση του Nootka ή θα μας προσφέρει και συγκλονιστικές ανατροπές, θα το μάθουμε στα εναπομείναντα 4  επεισόδια. Δαιμόνιος επιχειρηματίας με τη φλόγα του ζώου είναι ο ωραίος Τζέημς, ή μία βασανισμένη ψυχή έρμαιο της τρέλας που ταλάνισε τους γονείς του; Δείτε για να το μάθετε.

Η σειρά προβάλλεται απ΄το κανάλι COSMOTE CINEMA 4HD κάθε Τρίτη στις 23.00, το πρώτο επεισόδιο προβλήθηκε στις 10 Ιανουαρίου.

1 TABOO

7 TABOO

16 TABOO

Κατερίνα Καρά

Την πρώτη ταινία την είδε πριν πολλά χρόνια σε συνοικιακό σινεμά. Τραυματική εμπειρία... Επική η ταινία. Από τότε δηλώνει ανερυθριάστως ότι οι ταινίες (όπως και τα βιβλία) την έχουν πάρει κανονικά στο λαιμό τους. Πιστεύει ότι το σινεμά, όπως και η Τέχνη γενικώς, ΔΕΝ θα πεθάνει ποτέ, επειδή η τρισάθλια πραγματικότητα ειρωνεύεται χοντρά τις προθέσεις και τα όνειρά μας... Άρα κάπως πρέπει να αποδίδεται δικαιοσύνη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *