ΘΕΜΑΤΑΦεστιβάλ

Οι Ταινίες Τσέπης 2024 διοργανώνουν masterclass, workshops και προβολές στον κινηματογράφο ΑΣΤΟΡ

Οι ΤΑΙΝΙΕΣ ΤΣΕΠΗΣ, ο πρώτος διαγωνισμός για ταινίες γυρισμένες με κινητό τηλέφωνο, είναι στην τελική ευθεία! Το φετινό τους κάλεσμα με θέμα ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ
ΦΤΑΙΕΙ
διοργανώνει μια σειρά από ελεύθερα Masterclass, προβολές και Workshop, 14-15 και 21-22 Σεπτεμβρίου στον κινηματογράφο ΑΣΤΟΡ.

Τα Masterclass θα πραγματοποίησουν οι σκηνοθέτες Θέλγια Πετράκη (Bella, 400 Κασέτες), Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος (Καρτ ποστάλ από το Τέλος του Κόσμου), Νεριτάν Ζιντζιρία (Φῶς ἐκ Φωτός), Στέργιος Ντινόπουλος και Χρυσιάννα Παπαδάκη (Αρκουδότρυπα) και ο διευθυντής φωτογραφίας Γιώργος Κουτσαλιάρης (Ο Τελευταίος Ταξιτζής). Τα workshop τα οργανώνουν οι σκηνοθέτες Δάφνη Χαιρετάκη (Αυτό που Ζητάμε από ένα Άγαλμα είναι να μην Κινείται) και Κωνσταντίνο Σαμαρά (Μαγικό Δέρμα).

Η είσοδος στα Masterclass και τις προβολές ταινιών είναι ελεύθερη. Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Για συμμετοχή στα Workshop οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να στείλουν ένα πλάνο της ταινίας που ετοιμάζουν (έως 30’’) ή 100 λέξεις που περιγράφουν την ταινία, στο tainiestsepis@cinematek.gr έως την Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου. Οι θέσεις είναι περιορισμένες. Τα workshop θα πραγματοποιηθούν στον κινηματογράφο Άστορ 15 και 22 Σεπτεμβρίου.

Πρόγραμμα Masterclass:

Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου

12:00
Ομιλητής: Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος
Θέμα: Ηλιόλουστη δυστοπία
Ο παράλογος ρεαλισμός, η λογική της αντίφασης, τα ορθόδοξα ζουμς και ο λάθος αφηγητής. Ξεγυμνώνουμε την κατασκευή των ΚΑΡΤ ΠΟΣΤΑΛ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ― από την πρωταρχική ιδέα μέχρι τους τίτλους τέλους.

Προβολή: Καρτ Ποστάλ από το Τέλος του Κόσμου, 23λ., 2019

13:30
Ομιλητής: Νεριτάν Ζιντζιρία
Θέμα: Η εικόνα ως γλώσσα: βασικοί κανόνες ανορθογραφίας
Η διαδρομή από τη σύλληψη, την καταγραφή εώς την ολοκλήρωση – για όλα τα λάθη που μοναδικά συνθέτουν μια ταινία.

Προβολή: Φῶς ἐκ Φωτός, 13λ., 2023

15:00
Ομιλητής: Στέργιος Ντινόπουλος και Χρυσιάννα Παπαδάκη
Θέμα: Grassroots Παραγωγή Ταινιών ή αλλιώς: Πώς να Κάνεις Ταινία στο Χωριό Σου
Η παραγωγή και σκηνοθεσία DIY και low-budget ταινιών με case-study την ταινία «Αρκουδότρυπα» που απέσπασε τον Χρυσό Διόνυσο στο φεστιβάλ της Δράμας.

Θα καλυφθούν διάφορα πρακτικά ζητήματα όπως:

-πως να στήσεις μια αυτοοργανωμένη παραγωγή με ελάχιστους πόρους
-πως να προσεγγίσεις σκηνοθετικά μια ταινία όταν κινηματογραφείς με περιορισμούς
-πως να αξιοποιήσεις την προετοιμασία με ηθοποιούς, φωτογράφο, location scouting, κλπ
-πως να διαχειριστείς μια γνώριμη τοποθεσία γυρίσματος για να δουλέψει υπέρ σου

Προβολή: Αρκουδότρυπα, 38λ., 2023

Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου

12:00
Ομιλήτρια: Θέλγια Πετράκη
Θέμα: Η μικρή κάμερα στη μεγάλη οθόνη
Ο σκηνοθέτης Jean-Luc Godard μαζί με τον αρχιτέκτονα, τεχνικό και εφευρέτη της Aaton Super 16 mm κάμερας Jean-Pierre Beauviala οραματίστηκαν μια κάμερα απλή και εύχρηστη όπως η Super-8mm αλλά σε 35mm φορμά έτσι ώστε να μπορεί ακόμα και ένας μη εξειδικευμένος κινηματογραφιστής να αποθανατίζει κινούμενη εικόνα σε επαγγελματική ποιότητα. Δυστυχώς αυτό το σχέδιο δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Αν είχε υλοποιηθεί θα μας είχε λύσει όλα μας τα προβλήματα (σχεδόν…). Γιατί λοιπόν μας γοητεύει η μικρή κάμερα; Ποια είναι η αισθητική και η πρακτική της εφαρμογή; Μήπως τελικά δεν τη χρησιμοποιούμε στο σινεμά όσο συχνά της αξίζει; Μια ανοιχτή συζήτηση, για τη μικρή κάμερα στη μεγάλη οθόνη.

Προβολή: Bella, 25λ., 2020

13:30
Ομιλητής: Γιώργος Κουτσαλιάρης
Θέμα: Ένας άνθρωπος με μια κινηματογραφική μηχανή
Πολλές φορές υπάρχει το ερώτημα από ανθρώπους έξω από το χώρο τουκινηματογράφου, τι κάνει ένας διευθυντής φωτογραφίας; Η απάντηση ειναι: σχεδόν τα πάντα και σχεδόν τίποτα. Υπάρχουν τόσο μεγάλες διάφορες από ταινία σε ταινία, που είναι πραγματικά δύσκολο να το ορίσει κανείς. Στη διάρκεια του masterclass, μέσα από προσωπικά παραδείγματα δουλειάς, αλλά και από αναφορές σε ταινίες του παγκόσμιου σινεμά θα προσπαθήσουμε να εντοπίσουμε και να συζητήσουμε κάποιες από αυτές τις διάφορες. Με μια διάθεση αναστοχασμού, στο τέλος, για τον ρόλο του ανθρώπου με την κάμερα.

Κατερίνα Σιδηροπούλου

Οι πρώτες ταινίες ήταν τα κλασικά κινούμενα σχέδια της Disney. Έπειτα ήρθε η «Ελισάβετ» και τότε μπήκε δειλά στον κόσμο του κινηματογράφου. Ώσπου, στο πανεπιστήμιο ήρθε ο καλός βωβός κινηματογράφος και άλλα αριστουργήματα της έβδομης τέχνης. Και κάπως έτσι, ξεκίνησε ο κινηματογραφικός της εθισμός!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *