The Alienist: Κατά συρροή δολοφονίες στην Αμερική του 19ου αιώνα
Βρισκόμαστε στην Νέα Υόρκη του 1896 όπου ο ψυχίατρος Λάζλο Κράισλερ αναλαμβάνει να βοηθήσει την αστυνομία με την υπόθεση ενός κατά συρροή δολοφόνου. Μαζί του στην έρευνα είναι ένας σκιτσογράφος των New York Times και η γραμματέας του αρχηγού της αστυνομίας. Οι τρεις τους θα προσπαθήσουν να κατανοήσουν την ψυχολογία του δολοφόνου, ώστε να αποτρέψουν την συνέχεια των πράξεών του όμως αυτό θα είναι πιο επικίνδυνο από όσο πίστευαν.
Το «Alienist», που βασίζεται στο μυθιστόρημα του Κέιλεμπ Καρ, έβγαλε ασπροπρόσωπους τους υπεύθυνους του ΤΝΤ έχοντας την επιτυχία που περίμεναν. Το στόρυ με τον κατά συρροή δολοφόνο είναι από μόνο του ιντριγκαδόρικο, χωρίς αυτό να σημαίνει πως είναι αρκετό. Αν το σενάριο, η σκηνοθεσία και το καστ δεν ενωθούν σωστά, τότε το παιχνίδι είναι χαμένο. Ευτυχώς, στην περίπτωση του «Alienist» αυτό δεν ισχύει. Το αντίθετο μάλιστα! Όλα είναι σωστά συνδυασμένα για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Αυτό που ενθουσιάζει τον θεατή είναι η συνειδητοποίηση πως τεχνικές, όπως το ψυχολογικό προφίλ ενός δολοφόνου ή η συλλογή αποτυπωμάτων, ήταν ανύπαρκτες εκείνη την εποχή. Το «Alienist» καταφέρνει, λοιπόν, να μας εισάγει με επιτυχία στην πρώιμη μορφή των συγκεκριμένων τακτικών. Όπως είναι αυτονόητο, οι προστριβές δεν λείπουν από τους δύο μαχόμενους κλάδους, αστυνομία και ιατρική, αλλά στο τέλος η συνεργασία αυτή αποδίδει καρπούς.
Σεναριακά, η ομάδα δεν έδωσε την ένταση που απαιτεί το στόρυ «serial killer», αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα λέγαμε πως είναι βαρετό. Από την άλλη, η φωτογραφία, αλλά και τα κοστούμια δίνουν έντονα την ατμόσφαιρα του 19ου αιώνα, σε συνεργασία πάντα με την σωστή σκηνοθετική καθοδήγηση. Όσο για το καστ, απαρτίζεται από τον Ντάνιελ Μπρυλ, που τα δράματα εποχής του ταιριάζουν γάντι, την Ντακότα Φάνινγκ, η οποία με την αριστοκρατική της παρουσία συμπληρώνει την φινέτσα του Μπρυλ και τον Λουκ Έβανς, που βοηθάει αρκετά στην εξέλιξη της πλοκής.
Το «Alienist» , που βρίσκεται στο Netflix από τις 19 Απριλίου, είναι από τις αρκετά καλές σειρές της χρονιάς, που αποδεικνύει πως το έγκλημα και η εγκληματική ψυχολογία αποτελούν έναν πολύ καλό συνδυασμό, τόσο κινηματογραφικό όσο και τηλεοπτικό.