ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

The Invisible Man – ο Αόρατος Άνθρωπος

Γράφει ο Τάσος Ντερτιλής 
(το κείμενο δημοσιεύτηκε στο grandmagazine.gr)

Ο κατά Λι Γουανέλ Αόρατος Άνθρωπος είναι κάτι πολύ παραπάνω από ένα αγωνιώδες θρίλερ

Παραγωγή: Αυστραλία – 2020 

Συμπαραγωγοί: ΗΠΑ/Καναδάς/Βρετανία 

Διάρκεια:  124 λεπτά 

Είδος: Θρίλερ 

Βαθμολογία: * * * * 

Σκηνοθεσία: Leigh Whannell 

Πρωταγωνιστούν: Elisabeth Moss, Oliver Jackson-Cohen, Harriet Dyer, Aldis Hodge, Storm Reid, Michael Dorman, Benedict Hardie, Renee Lim. 

Η Σεσίλια Κας έχει θεωρητικά κάνει τον ιδανικό γάμο με τον Άντριαν Γκρίφιν, εφευρέτη οπτικών ινών. Ο Άντριαν, ωραίος, μορφωμένος, βαθύπλουτος και ιδιοφυής είναι επίσης ζηλόφθονος, κτητικός, βάναυσος και χειριστικός και έχει κάνει τη ζωή της κόλαση, οδηγώντας την στην απόδραση από την εντυπωσιακή hi tech κατοικία τους, με τη βοήθεια της αδελφής της, ενός αστυνομικού-παιδικού τους φίλου και της έφηβης κόρης του.

Όταν όμως ο Άντριαν ανακαλύπτει τη φυγή, αυτοκτονεί, αφήνοντάς της κληρονομιά ένα μεγάλο μέρος της τεράστιας περιουσίας του με τον παράξενο όρο να έχει πάντοτε σώας τας φρένας της. Η Σεσίλια υποψιάζεται ότι πρόκειται για παγίδα και δεν αργεί να επιβεβαιωθεί μετά από μια σειρά από παράξενες-σχεδόν θανατηφόρες-συμπτώσεις που θα απειλήσουν τις ζωές των αγαπημένων της. Ο εύθραυστος ψυχισμός της θα αρχίσει σταδιακά να κλονίζεται καθώς η Σεσίλια θα προσπαθήσει απελπισμένα να αποδείξει στον περίγυρό της ότι καταδιώκεται από μια αόρατη παρουσία που την στοιχειώνει.

Όχι δεν πρόκειται για έκπληξη, τουλάχιστον για εμάς που είχαμε δει και εκτιμήσει ανάλογα την προηγούμενη ταινία του Λι Γουανέλ, το αριστουργηματικό Upgrade. Στην 3η του σκηνοθετική δουλειά, ο 43χρονος Αυστραλός μάστερ της hi tech αγωνίας αναλαμβάνει να «αναβαθμίσει» την κλασσική ταινία τρόμου της Universal, προσφέροντας ένα μοναδικό συνδυασμό σασπένς και σύγχρονου κοινωνικού προβληματισμού, μετατοπίζοντας το υποκείμενο της ιστορίας από τον αόρατο άνθρωπο στην σύζυγο που βιώνει στη σκιά τις συνέπειες της ταραγμένης μεγαλοφυίας. Και δεν θα υπήρχε καταλληλότερη από την πολυβραβευμένη για τις τηλεοπτικές της δουλειές Ελίζαμπεθ Μος για να ενσαρκώσει την επιτομή της σύγχρονης κινηματογραφικής ηρωίδας, μιας γυναίκας που αγωνίζεται μέχρι τρέλας να αποτινάξει πατριαρχικές δομές και στερεότυπα αιώνων και να σταματήσει να είναι το αιώνιο θύμα χειραγώγησης. Τολμηρή θεματικά η αναθεώρηση της κλασσικής ιστορίας από τον Γουανέλ και ακόμη πιο εντυπωσιακή η εκτέλεση που μας βυθίζει σε ένα κόσμο υψηλής τεχνολογίας και ψυχρής τελειότητας με τη βοήθεια του σχεδιαστή παραγωγής Άλεξ Χολμς (γνωστού για το ανατριχιαστικό Babadook).

Ακόμη μια σπουδαία παραγωγή από τον Τζέισον Μπλουμ μετά το Get Out, ο Αόρατος Άνθρωπος του 2020 ανοίγει νέους δρόμους στο σινεμά του φανταστικού και ήδη κερδίζει και το στοίχημα κριτικής και κοινού στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Σε κρίσιμους καιρούς είναι το σινεμά του φανταστικού και τα b-movies που αναλαμβάνουν να ανοίξουν νέους καλλιτεχνικούς δρόμους και η ιστορία του κινηματογράφου είναι γεμάτη από σχετικά παραδείγματα. Ας θυμηθούμε τις Νύχτες με τον Εχθρό μου στα 90s, ένα μικρό διαμάντι στη φιλμογραφία της Τζούλια Ρόμπερτς, και ας θαυμάσουμε αυτό τον Αόρατο Άνθρωπο που οδηγεί μια παρόμοια ιστορία πολλά κινηματογραφικά σκαλοπάτια παραπάνω και πολλές δημιουργικές ιδέες παραπέρα. Λι Γουανέλ και upgrade(αναβάθμιση) τείνουν να γίνουν συνώνυμα.

Ίσως το hi tech θρίλερ της χρονιάς!

ΤΟ ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑ (από τα Production notes)

Η μεγαλύτερη πρόκληση για την κατασκευή της ταινίας ήταν το παιχνίδι με τις σκιές, ο τρόμος από τις άδειες γωνιές και το αόρατο κουστούμι του ψυχοπαθή δολοφόνου. Από το τεράστιο και υπερσύγχρονο σπίτι του επιστήμονα, μέχρι το εργαστήριό του και το νοσοκομείο, η αόρατη μορφή του και η αίσθηση της απειλής στον άδειο χώρο χρειάστηκαν τρομερή δουλειά ώστε να φτάσουν στο επίπεδο που οι παραγωγοί ήθελαν. Στόχος των δημιουργών δεν ήταν η b-movie διασκέδαση αλλά το αυθεντικό συναίσθημα πανικού μέσα από ρεαλιστικές καταδιώξεις. Οι λεπτομέρειες της φωτογραφίας, οι νυχτερινοί φωτισμοί, η κλειστοφοβική ατμόσφαιρα σε ευρύχωρα μέρη και τα απαιτητικά ψηφιακά εφέ έφεραν το τελικό αποτέλεσμα που θα απολαύσουμε στην μεγάλη οθόνη, σε ένα από τα πιο δυνατά θρίλερ της χρονιάς!

Εμείς θα συμπληρώναμε: Ίσως το πιο δυνατό !!!

Τάσος Ντερτιλής

The past is a foreign country... they did things differently there. Γι'αυτό ας το αφήσουμε ήσυχο κι ας ασχοληθούμε με το παρόν. Το παρόν λοιπόν είναι χτισμένο με κινηματογραφικές εικόνες, με χιλιάδες ταινίες, με οθόνες και όνειρα. Κλειδώστε με εκεί μέσα και εγώ θα ανοίξω ένα παράθυρο να αγναντεύω το μέλλον. The future now...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *