TiDF27: MISTRESS DISPELLER ΕΝΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΛΥΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΞΩΣΥΖΥΓΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΤΡΟΦΟΥ ΣΑΣ
Το 27ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης ετοιμάζεται να ρίξει την αυλαία του και να μοιράσει τις διακρίσεις του. Στα πλαίσια του τμήματος TOP DOCS, δηλαδή στα κορυφαία και διακεκριμένα ήδη ντοκιμαντέρ, παρακολουθήσαμε ένα ντοκιμαντέρ που έχει ήδη διακριθεί στο τελευταίο Φεστιβάλ Βενετίας με βραβείο σκηνοθεσίας στο τμήμα των Οριζόντων αλλά και με προβολή του στο Φεστιβάλ του Τορόντο. Το MISTRESS DISPELLER σε σκηνοθεσία Ελίζαμπεθ Λο, αναφέρεται στην Κίνα του σήμερα και συγκεκριμένα σε μία παντρεμένη γυναίκα η οποία στην προσπάθεια της να σώσει τον γάμο της, προσλαμβάνει μία επαγγελματία για να διαλύσει μυστικά την εξωσυζυγική σχέση του άντρα της με την ερωμένη του.

Το ντοκιμαντέρ είναι μία πραγματική αποκάλυψη σε όλα του τα επίπεδα. Εκτός του ότι μας πληροφορεί πως υπάρχει η συγκεκριμένη ”εργασία” στην Κίνα, όπου ειδικοί επαγγελματίες προσλαμβάνονται από ιδιώτες για να εισβάλουν στην ζωή των ανθρώπων των ίδιων που το επιλέγουν, προκαλεί θαυμασμό για τον τρόπο που γυρίστηκε εφόσον τα όρια μεταξύ fiction και non fiction είναι δυσδιάκριτα. Νομίζουμε πως παρακολουθούμε ταινία μυθοπλασίας, και όμως όλα είναι αληθινά. Η ΛΟ, μετά το ντοκιμαντέρ της STRAY το 2020 όπου ακολουθούσε τα αδέσποτα της Ισταμπούλ που ψάχνουν απεγνωσμένα για σπίτι, στο MISTRESS DISPELLER εισβάλλει μαζί με την ερωμενοχωρίστρα στην ζωή ενός παραδοσιακο΄υ ζευγαριού στην Κίνα, για να μιλήσει για την αγάπη, για το πως αυτή μοιράζεται και επιστρέφει, για το ποιος πληγώνεται περισσότερο, για ηθικές αξίες και για κάτι πολύ πιο σημαντικό από την ασαφή αντιμετώπιση του σωστού ή λάθους.

Η σκηνοθέτιδα προσέλκυσε πολλές Mistress Dispellers, μία εργασία που είναι πολύ διαδεδομένη στην Κίνα αλλά κανείς δεν νιώθει άνετα να μιλήσει γι αυτή, προτού καταλήξει στην συγκεκριμένη και επίσης διασφάλισε στο πρωταγωνιστικό ζευγάρι και στην ερωμένη πως θα κάνουν ένα ντοκιμαντέρ για την μοντέρνα αγάπη στην σημερινή Κίνα. Η mistress dispeller που προσλαμβάνεται από την σύζυγο, εγγυάται πως με την εμφάνιση της θα κάνει το σύζυγο να επιστρέψει στον γάμο του υπενθυμίζοντας του τον αρχικό λόγο για τον οποίο μπήκε. Θα εισβάλλει στις ζωές και των τριών με διαφορετικές ταυτότητες και στο τέλος θα αποκαλυφθεί εφόσον έχει ολοκληρώσει την δουλειά της. Με σκηνοθεσία που δεν παραβιάζει αλλά δένει το υλικό σαν ταινία μυθοπλασίας, με την Μαντάμ Μπατερφλάι του Πουτσίνι στο soundtrack και την υπέροχη φωτογραφία χρωμάτων, το MISTRESS DISPELLER αποδεικνύεται ένα ντοκιμαντέρ παρατήρησης, που βάζει στο μικροσκόπιο ένα ερωτικό τρίγωνο και αφήνει όλες τις πλευρές να ακουστούν. Η ταινία ξεκινά με το κοντινό πλάνο της συζύγου στο κομμωτήριο και ένα δάκρυ να κυλά γνωρίζοντας πως ο γάμος της βρίσκεται σε κρίση, και κλείνει με το ίδιο κοντινό της ερωμένης η οποία θα γίνει και αυτή με την σειρά της ίσως στο μέλλον, μία σύζυγος στην ίδια κατάσταση.
Η ταινία MISTRESS DISPELLER προβλήθηκε στο 27ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, χωρίς ακόμα να έχει διανομή στην Ελλάδα.