Το Ξέρουν Όλοι (Todos lo Saben)
Η Λάουρα επιστρέφει στη γενέτειρά της, μια μικρή πόλη έξω από τη Μαδρίτη, μετά από σχεδόν είκοσι χρόνια απουσίας στην Αργεντινή, προκειμένου να παραβρεθεί στο γάμο της μικρότερης αδελφής της. Μαζί της είναι η 16χρονη κόρη της Ιρένε, και ο γιος της Ντιέγκο. Μαζί της δεν είναι ο σύζυγός της, ο Αλεχάντρο,ο οποίος αναβάλλει την παρουσία του στο γάμο την τελευταία στιγμή, λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων. Η Λάουρα είναι πραγματικά χαρούμενη που βλέπει όλους τους αγαπημένους συγγενείς της αλλά και τον φίλο της από τα παλιά, τον Πάκο με τον οποίον υπήρξαν εραστές στο παρελθόν. Όλα πηγαίνουν μια χαρά στο γάμο αλλά στην διάρκεια του γλεντιού και εν μέσω μιας διακοπής ρεύματος η κόρη της Λάουρα εξαφανίζεται ως θύμα απαγωγής και ένας κυκεώνας από μυστικά, ψέμματα και αποκαλύψεις θα συνταράξουν συθέμελα την οικογένεια και την μικρή κοινότητα της πόλης.
Η ταινία αποτέλεσε ταινία έναρξης του τελευταίου Φεστιβάλ Κανών και η πρώτη Ισπανόφωνη ταινία του Ιρανού σκηνοθέτη Φαραντί ( Εμποράκος, Το Παρελθόν, Ένας Χωρισμός) ο οποίος υπογράφει και το σενάριο. Οι ενδοοικογενειακές συγκρούσεις αποτελούν μόνιμο θέμα του σκηνοθέτη και εδώ με αφορμή μια απαγωγή θα του δοθεί η ευκαιρία σεναριακά να αποκαλύψει όλα τα σαθρά θεμέλια μιας οικογένειας που οικονομικά βάρη και λάθος αποφάσεις οδηγούν στην αποσύνθεση της, ενώ φαινομενικά δείχνουν όλα μια χαρά. Όλοι το Ξέρουν αλλά κανείς δεν μιλάει θα μπορούσε να είναι ο τίτλος αυτής της εκλεπτυσμένης αλλά απολαυστικής ισπανικής σαπουνόπερας. Γιατί ο Φαραντί μπορεί να τα κάνει θάλασσα σεναριακά και με τους μονοδιάστατους χαρακτήρες που έπλασε αλλά κινηματογραφικά και σκηνοθετικά παίρνει για άλλη μια φορά εύσημα.
Το σενάριο του To Ξέρουν όλοι είναι απλοϊκό και θυμίζει Ισπανική τηλεοπτική σαπουνόπερα, είναι προβλέψιμο και οι ερμηνείες πολλές φορές υπερβολικές. Αλλά ο Φαραντί δεν παραιτείται και σκηνοθετεί υπέροχα ένα γαμήλιο γλέντι (ακόμα και με λήψεις με βοήθεια drone), το εσωτερικό μιας εκκλησίας και το σπίτι της οικογένειας. Το σασπένς πάει περίπατο, οι διάλογοι επαναλαμβάνονται επικίνδυνα και ο μόνος που διασώζεται είναι ο Javier Bardem, του οποίου η φυσικότητα και η άνεση σώζουν το όλο εγχείρημα. Η χημεία του με την Penelope είναι δεδομένη αν και η ίδια δείχνει μια πρωτόγνωρη βαρετή υπερβολή στην ερμηνεία της.
Κοινωνική δραματική περιπέτεια που βλέπεται ευχάριστα αλλά προβλέπεις τα πάντα, το φιλμ του Φαραντί αποδεικνύει τα όρια του Ιρανού σκηνοθέτη ο οποίος τόλμησε αλλά τελικά όλοι το ξέρουν πως δεν πέτυχε ακριβώς τον στόχο του. Προβλέπω επιστροφή στα πάτρια εδάφη του.