Φεστιβάλ

Γόνδολες, λάμψη και ταινίες υπόσχεται η Βενετία

Το Κινηματογραφικό Φεστιβάλ Βενετίας ξεκίνησε την Τετάρτη. Την ώρα που οι κριτικοί διεθνώς επιμένουν ότι τα ευρωπαϊκά φεστιβάλ χάνουν τη σημασία τους και ότι τα φεστιβάλ σε άλλα μέρη του κόσμου (βλ. Τορόντο) ανέρχονται στις προτιμήσεις στούντιο και κινηματογραφιστών, πλήθος σταρ εξακολουθούν να σπεύδουν στη Γηραιά Ήπειρο. Ίσως όχι γιατί αυξάνουν τις οσκαρικές τους πιθανότητες, αλλά μάλλον για το γκλάμουρ και την αίγλη που αυτά (εξακολουθούν να) μεταδίδουν. Έστω και εν μέσω οικονομικής κρίσης.
Γιατί όπως και να το κάνουμε άλλο να πας στο παγωμένο Τορόντο ή στο μικρούτσικο Σάντανς και άλλο να φτάσεις με σκάφος, με πλήρη δόξα και τιμή στα κανάλια της Βενετίας, να κάνει τις βόλτες του στην Κρουαζέτ.
Η οσκαρική κούρσα ξεκινά, βέβαια, μετά τα δύο πρώτα μεγάλα ευρωπαϊκά Φεστιβάλ. Συγκεκριμένα ξεκινά στο Τορόντο, όπου συνωστίζονται, όπως λέει και ο Guardian, οι μεγάλοι σταρ για να προωθήσουν τις ταινίες τους. Υπάρχει και ένα δεύτερο όφελος: η καναδική αγορά δεν είναι αμελητέα. Το να πάρει όμως μια ταινία το «βάπτισμα του πυρός» σε Κάννες ή Βενετία της προσθέτει δύναμη και κύρος.
Ταινίες που θα συγκεντρώσουν τα βλέμματα στο 68ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας

Σε πολιτικό θέμα (ξανά) επιστρέφει ο Τζορτζ Κλούνεϊ. Πρωταγωνιστές του ένας κυβερνήτης των Δημοκρατικών που πάει για πρόεδρος και ο υπεύθυνος της πολιτικής του εκστρατείας. Η ταινία χειροκροτήθηκε στο Φεστιβάλ (αν και θεωρήθηκε κάπως… εμπορική), αλλά ήδη ο Ράιαν Γκόσλινγκ θεωρείται φαβορί για μια υποψηφιότητα για Όσκαρ ερμηνείας (με έξι ταινίες που περιμένουμε να δούμε για ποια από όλες θα την κερδίσει).

Κάθε νέα ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ αποτελεί είδηση από μόνη της. Πόσο μάλλον όταν σε αυτή «κονταροχτυπιούνται» δύο μεγάλες μορφές της ψυχανάλυσης: ο Φρόιντ με τον Γιούνγκ. Τον πρώτο ερμηνεύει ο Βίγκο Μόρτενσεν, τον δεύτερο ο συνεχώς ανερχόμενος Μάικλ Φασμπέντερ. Στη μέση (τι άλλο;) μια γυναίκα με τη μορφή της Κίρα Νάιτλι.
Είτε τον αγαπάει κανείς, είτε τον μισεί, ο Ρομάν Πολάνσκι είναι μάλλον αδύνατο να κάνει μια αδιάφορη ταινία. Το Carnage, το οποίο βασίζεται σε θεατρικό έργο, έχει ήδη συγκεντρώσει ιδιαιτέρως θετικά σχόλια στην πρώτη προβολή του στη Βενετία. Toν βοηθά και το ιδιαίτερα ταλαντούχο καστ του: Κέιτ Ουίνσλετ, Τζόντι Φόστερ, Τζον Σ. Ράιλι και Κρίστοφ Βαλτς ερμηνεύουν τέσσερις ανθρώπους (δύο ζευγάρια) που συναντιούνται όταν τα «καμάρια» τους μπλέκουν σε καυγά στο σχολείο.
Μπορεί να δήλωσε ότι θα εγκαταλείψει το σινεμά, αλλά (ευτυχώς) δεν έχει ακόμα πραγματοποιήσει την απειλή του. Ο λόγος για τον Στήβεν Σόντερμπεργκ (Σεξ, Ψέματα και Βιντεοταινίες, Traffic) που επιστρέφει με μία από αυτές τις ταινίες που μας αρέσουν πολύ: ένας ιός ξεσπά, μια ομάδα επιστημόνων καλείται να τον σταματήσει πριν αφανιστεί η γη. Γνωρίζοντας τη δουλειά του Σόντερμπεργκ θεωρείται μάλλον απίθανο να φτιάξει μια συμβατική περιπέτεια. Το πιθανότερο είναι ότι θα δώσει προσοχή στο μικρόκοσμο των πρωταγωνιστών του. Στους κεντρικούς ρόλους οι: Μαριόν Κοτιγιάρ, Τζουντ Λο, Ματ Ντέιμον, Λόρενς Φίσμπερν, Γκουίνεθ Πάλτροου και Κέιτ Ουίνσλετ.
Με τον Στιβ ΜακΚουίν στο τιμόνι της σκηνοθεσίας, σίγουρα ανυπομονούμε να δούμε αυτή την ταινία με πρωταγωνιστή τον Μάικλ Φασμπέντερ (μαζί με τον Ράιαν Γκόσλινγκ είναι ίσως τα πρόσωπα που θα βαρεθούμε να βλέπουμε στη μεγάλη οθόνη). Η υπόθεση παρακολουθεί έναν «ασύδοτο» νεαρό και τις σεξουαλικές του περιπέτειες, καθώς και το τι συμβαίνει όταν η μικρή του αδελφή έρχεται να μείνει μαζί του.
Βασισμένο σε κατασκοπικό μυθιστόρημα του Τζον Λε Καρέ (γραμμένο τη δεκαετία του 1970), η ταινία παρακολουθεί τον Τζορτζ Σμάιλι (ο Γκάρι Όλντμαν) πρώην υπάλληλο της υπηρεσίας πληροφοριών, ο οποίος αναλαμβάνει να ξετρυπώσει έναν «Τυφλοπόντικα» που έχει φωλιάσει στα ανώτερα κλιμάκια της βρετανικής αντικατασκοπείας και πουλάει μυστικά στη Σοβιετική Ένωση. Το πρωταγωνιστικό καστ συμπληρώνουν οι Τζον Χερτ και Κόλιν Φερθ.
Εάν μιλάμε για ένα από τα σπουδαιότερα βιβλία της παγκόσμιας λογοτεχνίας και μία δημιουργό που παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον (ο λόγος για την Άντρεα Άρνολντ του Fish Tank), τότε τα Ανεμοδαρμένα Ύψη σίγουρα αξίζουν της προσοχής μας. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους οι Κάγια Σκοντελάριο και Τζέιμς Χόουσον.
Θα το βλέπαμε μόνο και μόνο γιατί είναι Μαντόνα. Η ποπ σταρ θέλησε να ακολουθήσει σκηνοθετική καριέρα και η δεύτερη δουλειά της επικεντρόνεται στον έρωτα του Βασιλιά Εδουάρδου του Όγδοου με την Αμερικανίδα Γουάλις Σίμπσον (την ιστορία την είδαμε σε δεύτερο πλάνο στον οσκαρούχο Λόγο του Βασιλιά). Περιμένετε ωραία σπίτια, απίστευτα ρούχα και πολύ, μα πολύ γκλάμουρ.
Φυσικά και θα μας ενδιέφεραν οι «δικές μας» Άλπεις, των οποίων την τύχη αναμένουμε με αγωνία. Ελπίζουμε η πορεία της ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου να είναι εξίσου θριαμβευτική με εκείνη του Κυνόδοντα. Όσο για την υπόθεση; (όχι ότι έχει και καμιά σημασία). Μια ομάδα ανθρώπων παίρνει τη θέση νεκρών για να ικανοποιήσει αγαπημένα τους πρόσωπα. Όλα αλλάζουν όταν ένα μέλος της ομάδας αποφασίσει να αμφισβητήσει την εξουσία του αρχηγού της.
Η Ρωσική Κιβωτός και το The Sun μάς άνοιξαν την όρεξη. Η κινηματογραφική πορεία του Αλεξάντερ Σοκούροφ έχει αποδειχθεί πολύ σημαντική και περιμένουμε το δικό του «βλέμμα» στον Φάουστ (ναι, την ιστορία ενός άνδρα που πουλά την ψυχή του στο διάβολο) με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Τάιλερ Ντέρντεν

cinepivates

Συντακτική ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *