ΘΕΜΑΤΑΠρόσωπα

Ποια είναι η τρομερή Νίκι Φίνκε (και γιατί την τρέμει το Χόλιγουντ);

Το όνομά της στο Χόλιγουντ είναι πασίγνωστο (και συχνά προκαλεί τρόμο). Για τον υπόλοιπο κόσμο είναι παντελώς άγνωστη –εκτός και αν ασχολείται κάποιος φανατικά με το σινεμά. Ο λόγος για τη διαβόητη δημοσιογράφο Νίκι Φίνκε που στις αποκαλύψεις της τρέμουν και ελπίζουν οι παραγωγοί του Χόλιγουντ.

Ποια είναι όμως η Νίκι Φίνκε; «Πρόκειται για μια επιδραστική, αδίστακτη μπλόγκερ της βιομηχανίας του θεάματος, του είδους που καλύπτεται εμμονικά από τα μέσα ενημέρωσης, καθώς και η ίδια καλύπτει εκτεταμμένα τα παρασκήνια της σόουμπιζ» γράφει η Washington Post.

«Η πιο συχνή λέξη που χρησιμοποιείται για να την περιγράψει περιλαμβάνει τον φόβο» τονίζει η εφημερίδα, κάνοντας αναφορά σε προηγούμενα άρθρα για τη Φίνκε με τίτλους όπως Γιατί το Χόλιγουντ φοβάται τη Νίκι Φίνκε (New Yorker), Η πιο τρομακτική ρεπόρτερ του Χόλιγουντ (Forbes), Μία μπλόγκερ του Χόλιγουντ που φοβούνται τα στελέχη (New York Times).

Η Φίνκε ξεκίνησε το 2006 το blog της Deadline Hollywood Daily, το οποίο στη συνέχεια εξαγοράστηκε και ενισχύθηκε με δημοσιογράφους, με αποτέλεσμα να αναδειχθεί σε ένα ιδιαίτερα έγκυρο site της βιομηχανίας του θεάματος.

Συνδυάζοντας τις κλασικές ιδιότητες της δημοσιογραφίας (την επιμονή στην αναζήτηση της είδησης), με τα θέλγητρα της νέας τεχνολογίας (την αμεσότητα στην ανάρτηση των ειδήσεων), η Νίκι Φίνκε κατάφερε να γίνει μια υπολογίσιμη δύναμη στον κόσμο του θεάματος. Είχε θητεύσει, άλλωστε,σε εφημερίδες όπως  Los Angeles Times, New York Post και L.A. Weekly.

Είναι διαβόητη εν μέρει γιατί δεν φοβάται να γίνει πολύ προσωπική: συχνά ανεβάζει μεγάλα post γεμάτα κακίες για στελέχη του Χόλιγουντ, μαζί με ενδιαφέρουσες φήμες. Δεύτερο στοιχείο είναι ότι δεν εμφανίζεται ποτέ δημοσίως. Μάλιστα, κάποτε υπήρξε και αμοιβή 1.000 ευρώ σε όποιον θα κατάφερνε να βρει μια πρόσφατη φωτογραφία της.

«Τι έγραψε σήμερα η Νίκι Φίνκε;» Αυτή είναι η ερώτηση που φέρεται να κάνουν καθημερινά στελέχη του Χόλιγουντ το ένα στο άλλο.

Τους τελευταίους μήνες, μετά το «διαζύγιό» της από το Deadline η Φίνκε σιωπούσε, καθώς το συμβόλαιό της όριζε ότι για επτά μήνες δεν θα έπρεπε να κάνει κάποια ανταγωνιστική κίνηση. Την Πέμπτη, όμως την έκανε: άνοιξε την καινούρια της ιστοσελίδα, το NikkiFinke.com.

Στις πρώτες της αναρτήσεις υποσχέθηκε να τα βάλει με το πρώην αφεντικό της στο Deadline, Τζέι Πένσκε, ενώ έγραψε: «Αφήστε αυτά τα κλαψιάρικα σάιτ του Χόλιγουντ να κάνουν λαμπερά ή να διανθίζουν ή να ξαναγράφουν δελτία Τύπου ή να ποστάρουν στενογραφία αντί να αστράφτουν και να βροντούν».

«Εγώ ασχολούμαι με το να αποκαλύπτω την τραχιά πραγματικότητα μέσα από το σκληρό βλέμμα του ρεπορτάζ μου. Και εάν δεν θέλετε να μάθετε τι πραγματικά συμβαίνει στο Χόλιγουντ, τότε για όνομα του Χριστού μην κάνετε κλικ εδώ» γράφει η Πένσκε.

Για τη Φίνκε νούμερο ένα προτεραιότητα είναι η πρωτιά. Τα μέιλ της στο Deadline συνοδεύονταν από ένα τεράστιο TOLDJA (ΣΑΣ ΤΟ ΕΙΠΑ) για κάθε τι που συνέβαινε στο Χόλιγουντ. Εάν μάθαινε ότι μία πηγή στο Χόλιγουντ πήγαινε και έδινε αλλού την είδηση, τότε εξαγριωνόταν και συχνά πόσταρε κείμενα λίβελλους για τις πηγές αυτές και τις δουλειές τους. Δεν φοβόταν να αποκαλύψει ονόματα και να προβεί σε προσβλητικούς χαρακτηρισμούς εάν κάποιος μπει στη μαύρη λίστα της (για παράδειγμα έχει χαρακτηρίσει τους Τσαρλς και Τζέιμς Ντόλαν, ιδιοκτήτες της Cablevision ως «παρέλαση κλόουν»), ενώ δημοσιεύει τα πάντα για τις απολύσεις, τις προσλήψεις και τα κουτσομπολιά του Χόλιγουντ.

Στελέχη στούντιο, δημιουργικά ταλέντα, παραγωγοί τρέχουν να της δώσουν τις πληροφορίες για τα πρότζεκτ που ετοιμάζουν. Μάλιστα, ο Τεντ Φρέντ έγραφε στον New Yorker: «Πολλές φορές έχω ακούσει αυτούς τους παίκτες του Χόλιγουντ να λένε: «Μπορείς να βάλεις τη Νίκι να το τρέξει;» ή «Πώς να το πουλήσουμε αυτό στη Νίκι;» ή «Καλύτερα να το δώσουμε πρώτα στη Νίκι αλλιώς θα μας σκοτώσει».

Φυσικά, το δημοσιογραφικό της στυλ την έχει κάνει μισητή σε πολλούς. Πολλοί δημοσιογράφοι την κατηγορούν ότι συχνά ανεβάζει κείμενα ανακριβή, τα οποία στη συνέχεια διορθώνει κρυφά, χωρίς να αναφέρει ότι προέβη σε διόρθωση ή ότι έκανε λάθος. Όταν κάποιος δημοσιογράφος σπεύδει να της το επισημάνει, τον κατηγορεί ότι «λέει μαλακίες» και ότι δεν είναι πραγματικός δημοσιογράφος, αλλά κατηγορεί εκείνους που κάνουν πραγματική δημοσιογραφία.

«Ο λόγος που η Νίκι συνεχίζει να συμπεριφέρεται κατ’ αυτόν τον αγενή και απειλητικό τρόπο είναι ότι η συμπεριφορά της ενισχύεται από αυτούς στο Χόλιγουντ που –τρομοκρατημένοι- επέλεξαν έναν δρόμο κατευνασμού, αντί να την αντιμετωπίσουν ή να την αγνοήσουν. Το πιο συναρπαστικό στοιχείο στην ιστορία της Νίκι είναι ότι ο κόσμος της βιομηχανίας τη φοβάται και της δίνει δύναμη. Δεν έχει πραγματική δύναμη: Δεν μπορεί να απολύσει κόσμο στα στούντιο και δεν μπορεί να επηρεάσει το κοινό του σινεμά ή της τηλεόρασης» έγραφε σε ένα άρθρο-expose ο μάνατζερ του Χόλιγουντ, Γκάβιν Πολόνε.

Η ίδια δηλώνει τάχα μου κουρασμένη και γερασμένη και τονίζει ότι θέλει να αποκαταστήσει τις αδικίες στο Χόλιγουντ.

Ο λογαριασμός της στο Twitter, πάντως, υπόσχεται: «Θα. Χυθεί. Αίμα. Της Σόουμπιζ» (There. Will. Be. Showbiz. Blood.)

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *