ΘΕΜΑΤΑΦεστιβάλ

Χρυσός Φοίνικας με απρόοπτα και ευτράπελα

Με πολλά απρόοπτα ολοκληρώθηκε το 74ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών που φέτος για πρώτη φορά στην ιστορία του και εξαιτίας της πανδημίας πραγματοποιήθηκε καλοκαίρι. Η σκηνοθέτις Julia Ducournau (γνωστή από το Raw) γίνεται η δεύτερη γυναίκα δημιουργός στην ιστορία του θεσμού που κερδίζει Χρυσό Φοίνικα με το Titane μια ταινία που δίχασε -και εν μέρει- σόκαρε τους θεατές του Φεστιβάλ. Βέβαια, η βραδιά δεν είχε και πολλή… αγωνία μιας και ο πρόεδρος της κριτικής επιτροπής Σπάικ Λι φαίνεται πώς «ζήλεψε» την γκάφα των Όσκαρ και αποφάσισε να ανακοινώσει τον μεγάλο νικητή νωρίς – νωρίς στη βραδιά της απονομής.

Ο ίδιος δήλωσε σε συνέτευξη Τύπου μετά «δεν υπάρχουν δικαιολογίες. Τα έκανα θάλασσα. Είναι σαν να έχασα πέναλντι». Βέβαια το μπέρδεμα φαίνεται να έγινε και εξαιτίας της γλώσσας, με τον Σπάικ Λι να καταλαβαίνει ότι «premiere prix» είναι το μεγάλο βραβείο και όχι το πρώτο βραβείο της βραδιάς.

Κατά τα άλλα υπήρχαν και δύο βραβεία που μοιράστηκαν εξ ημισείας σε δύο ταινίες (το βραβείο της επιτροπής και το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής).

Αναλυτικά τα βραβεία:

Διαγωνιστικό

Palme d’Or: “Titane”

Grand Prix — εξ ημισείας: Asghar Farhadi, “A Hero” ΚΑΙ Juho Kuosmanen’s “Compartment No. 6”

Σκηνοθεσίας: Leos Carax, “Annette”

Ανδρικής Ερμηνείας: Caleb Landry Jones, “Nitram”

Γυναικείας Ερμηνείας:  Renate Reinsve, “The Worst Person in the World”

Jury Prize — εξ ημισείας: Nadav Lapid “Ahed’s Knee” ΚΑΙ Apichatpong Weerasethakul’s “Memoria”

Σεναρίου: Ryûsuke Hamaguchi, ”Drive My Car”

Camera d’Or: ”Murina,” Antoneta Alamat Kusijanović

Χρυσός Φοίνικας Μικρού Μήκους: “All the Crows in the World,” Tang Yi

Ειδική μνεία – Μικρού Μήκους: “August Sky,” Jasmin Tenucci

Queer Palm: “The Divide”

Un Certain Regard

Βραβείο Un Certain Regard: “Unclenching the Fists,” Kira Kovalenko

Βραβείο της Επιτροπής: “Great Freedom,” Sebastian Meise

Βραβείο Συλλογικής Ερμηνείας: “Bonne Mere,” Hafsia Herzi

Βραβείο Θάρρους: “La Civil,” Teodora Ana Mihai

Βραβείο Πρωτοτυπίας: “Lamb,” Valdimar Johannsson

Ειδική μνεία: “Prayers for the Stolen,” Tatiana Huezo\

cinepivates

Συντακτική ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *