ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ΥΠΑΡΧΩ

Απομονωμένος πλέον σε ένα φτωχοκάλυβο και ψαρεύοντας με την βάρκα του, ο Στέλιος Καζαντζίδης δίνει μία συνέντευξη για την πορεία της ζωής του. Τα παιδικά του χρόνια, οι αναμνήσεις του, η σταδιακή εξέλιξη του από εργατικό φτωχόπαιδο με καλή φωνή σε μεγάλο και αγαπητό από τα λαϊκά στρώματα τραγουδιστή, η περίεργη σχέση με την μητέρα του, οι γυναίκες της ζωής του, οι προστριβές του με τις δισκογραφικές εταιρείες και ο κόσμος της νύχτας και των μαγαζιών στον οποίον ουδέποτε ένιωσε άνετα.

Σε σκηνοθεσία Γιώργου Τσεμπερόπουλου (ΞΑΦΝΙΚΟΣ ΕΡΩΤΑΣ, ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ) το ΥΠΑΡΧΩ δανείζεται τον τίτλο του από την μεγάλη επιτυχία του τραγουδιστή και ποντάρει βασικά στην τραγουδιστική πορεία του Καζαντζίδη με συχνές όμως ενδιάμεσες στάσεις στα προσωπικά του αλλά και στο ανικανοποίητο του χαρακτήρα του. Το σενάριο της Κατερίνα Μπέη είναι προσεγμένο αλλά και λίγο ”εύκολο” χωρίς να διεισδύει στον πυρήνα των καταστάσεων και η βιασύνη του στερεί πόντους (τα χρόνια περνάνε υπερβολικά γρήγορα) αλλά οι ρόλοι είναι γραμμένοι με προσοχή και αποδίδουν σε συνεργασία με τους ηθοποιούς τα μέγιστα.

Ο Χρήστος Μάστορας είναι καλός ερμηνευτικά αλλά και στις σκηνές των τραγουδιών, που είναι και το ζητούμενο σε βιογραφία τραγουδιστή, είναι εξαιρετικός. Η Κλέλια Ρένεση στον ρόλο της Καίτη Γκρέη κλέβει με ευκολία την παράσταση παραδίδοντας ατόφια αίσθηση λαϊκής τραγουδίστριας και γυναίκας της εποχής με τσαγανό και άκρατη σεξουαλικότητα και το τμήμα της ταινίας με την μεταξύ τους σχέση και τα προβλήματα με την μητέρα του Καζαντζίδη είναι και το πιο ενδιαφέρον μέρος της. Κάτι που δεν μπορώ να πω για το μεγάλο κεφάλαιο της Μαρινέλλας την οποία ενσαρκώνει η Ασημένια Βουλιώτη, με ολίγον πιο σημερινό ύφος απ’ ότι θα έπρεπε, και που επίσης το σενάριο δείχνει να το τρέχει με γοργούς ρυθμούς.

Ο κόσμος της νύχτας και των νυχτερινών κέντρων αποδίδονται ωραία και με μία εξέχουσα σκηνή με περιστατικό με πυροβολισμούς που συνέβη σε μαγαζί που εμφανιζόταν ο τραγουδιστής αλλά το αληθινό λαϊκό προσκύνημα δεν αποδίδεται με παθιασμένο τρόπο. Όπως επίσης και το πόσο άβολα ένιωθε με τον κόσμο και τους θαυμαστές του ο Καζαντζίδης περιγράφεται λίγο άκομψα και πρόχειρα. Ωραία και η στιγμή της διάδρασης του με τον Άκη Πάνου όπως πολύ σωστά δίνεται βάρος επίσης πως ο συγκεκριμένος τραγουδιστής ήταν αυτός που άνοιξε τον δρόμο για τα πνευματικά δικαιώματα των ελλήνων τραγουδιστών.

Σαν τελικό αποτέλεσμα το ΥΠΑΡΧΩ είναι μία ενδιαφέρουσα ταινία για ένα είδωλο που μόνο στην Ελλάδα του τότε θα μπορούσε να δημιουργηθεί, εξιστορεί και παρουσιάζει γεγονότα χωρίς να τολμάει να απογειωθεί, τεχνικά άρτιο με ωραίες ερμηνείες αλλά με παντελή έλλειψη λαϊκής ψυχής.

Η ταινία κυκλοφορεί 19 Δεκεμβρίου σε διανομή Tanweer

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *