ΘΕΜΑΤΑΦεστιβάλ

18fff: Η επίδραση του νερού και ιστορίες εγκυμοσύνης

Η Παρασκευή, δεύτερη ημέρα του Φεστιβάλ είχε ρομαντισμό, έρωτα και δυνατές πραγματικές ιστορίες από γνωστούς σκηνοθέτες. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι οι τρεις από τις ενδιαφέρουσες ταινίες που είδαμε ήταν δουλειές από γυναίκες δημιουργούς: Η Αν Φοντέιν σκηνοθετεί το Les Innocentes, μία πραγματική ιστορία για μοναχές που εγκυμονούσαν στην Πολωνία την εποχή μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ η Ναντέζ Λουαζό μεταφέρει στο σινεμά μια μικρού μήκους ταινία της ίδιας για μία 49χρονη που μένει έγκυος. Η ισλανδικής καταγωγής Σόλβεϊγκ Ανσπάχ -που απεβίωσε πρόσφατα- σκηνοθέτησε την παράξενη και ενδιαφέρουσα κομεντί Η επίδραση του νερού.

Το Σάββατο το Φεστιβάλ περιλαμβάνει ενδιαφέρουσες προτάσεις: πό τη σύμπραξη Γκιγιόμ Κανέ – Μαριόν Κοτιγιάρ (στο Αχ, αυτά τα 40!) μέχρι τη νέα ταινία του Μπρουνό Ντιμόν, Οικογένεια Βαν Πέτεγκεμ και τον Άγγελο Θανάτου για μία νεαρή κοπέλα που δηλητηριάζει τα θύματά της.

L’effet aquatique / Η επίδραση του νερού

l-effet-aquatique.20170226082010

Ο Σαμίρ και η Αγκάτ ζουν στο Μοντρέιγ. Εκείνος είναι χειριστής γερανών και ερωτεύεται την Αγκάτ, η οποία είναι δασκάλα κολύμβησης. Για να την προσεγγίσει αποφασίζει να πει ότι δεν γνωρίζει να κολυμπάει και να κάνει μαθήματα στην πισίνα όπου δουλεύει εκείνη. Η αλήθεια, όμως, θα αποκαλύφθεί και από το Μοντρέιγ το ζευγάρι θα βρεθεί ξαφνικά στην Ισλανδία και σε ένα διεθνές συνέδριο.

Πρωτότυπη και γεμάτη φρεσκάδα ρομαντική μουσική και υπέροχη μουσική και στιγμές με τρυφερό χιούμορ. Η τελευταία ταινία της Σόλβεϊγκ Ανσπάχ (η σκηνοθέτις πέθανε σε ηλικία 54 ετών το 2015) είναι ένα χαριτωμένο road movie που απέσπασε βραβείο Σεζάρ σεναρίου και διακρίθηκε στις Κάννες όπου προβλήθηκε στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα. Παράξενοι και μοναχικοί χαρακτήρες που επιθυμούν να έρθουν κοντά βρίσκονται στο επίκεντρο αυτής της ρομαντικής κομεντί που ωφελείται από τη χημεία των δύο πρωταγωνιστών (Φλοράνς Λουαρέτ-Κάιγ και Σαμίρ Γκουέσμι). Υπάρχουν, παρ’ όλα αυτά, στιγμές -όπως η σκηνή στη φάρμα που η Ισλανδή Αν πηγαίνει να συνετίσει τον γιο της- που η ταινία μοιάζει να «ξεχειλώνει» και να περιλαμβάνει σκηνές που δεν είναι απαραίτητες.

Αγγελική Στελλάκη

Les Innocentes / Η Ενοχή των αθώων

les-innocentes-00001

Με τέσσερις υποψηφιότητες στα τελευταία βραβεία Cesar και με συμμετοχή στο Φεστιβάλ του Sundance, η Γαλλίδα σκηνοθέτιδα Anne Fontaine εμπνεύστηκε από πραγματικά γεγονότα που συνέβησαν στην Πολωνία αμέσως μετά τον Β’Παγκόσμιο Πόλεμο και συγκεκριμένα σε ένα απομονωμένο γυναικείο μοναστήρι. Όταν μια εκπαιδευόμενη Γαλλίδα ιατρός του Ερυθρού Σταυρού (Lou De Laage) καλείται μυστικά να βοηθήσει μια ομάδα απο καλόγριες που βρίσκονται στο τελευταίο στάδιο εγκυμοσύνης, η ίδια θα ανακαλύψει το αδυσώπητο πρόσωπο του πολέμου και την τιμή της ελευθερίας αλλά και μέσα στο μοναστήρι θα αποτελέσει έναν φύλακα άγγελο για τις μοναχές που και αυτές με την σειρά τους θα έρθουν αντιμέτωπες με ένα αποτρόπαιο μυστικό.

Η Anne Fontaine είναι μια σκηνοθέτιδα παλαιάς κοπής, που έχει μελετήσει το σινεμά και καταφέρνει στις ταινίες της πάντα να δημιουργήσει κινηματογραφική ατμόσφαιρα. Με μία εκπληκτική φωτογραφία και το χιονισμένο απόκοσμο τοπίο, η ταινία αν και με αργό ρυθμό στην αρχή της, καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις με την στιβαρή σκηνοθεσία της, αλλά το σενάριο αδυνατεί να επικεντρωθεί στην κυρίως ιστορία. Από την μία ο σκοπός της Γαλλίδας ιατρού και απο την άλλη το δράμα του μοναστηριού και των μοναχών. Στο σαφέστατα καλύτερο δεύτερο μέρος της ταινίας και με ένα ”κόντρα ρόλο” εκπληκτικό τελευταίο δεκάλεπτο, το ”Les Innocentes” είναι μια ταινία που έχει όλες τις κινηματογραφικές αρετές αλλά με ένα πιο σφιχτοδεμένο σενάριο θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για μια απο τις καλύτερες Γαλλικές ταινίες των τελευταίων ετών.

Αχιλλέας Βασιλείου

Le petit locataire / Μαμά ξανά!

petit-locataire

Πήγα στο «Μαμά ξανά!» περιμένοντας να δω μία μάλλον αδιάφορη γαλλική κωμωδία από αυτές που έχουν κατακλύσει τη μικρή και τη μεγάλη οθόνη το τελευταίο διάστημα. Στην πραγματικότητα, το «Μαμά ξανά!» είναι μια αστεία και σε στιγμές συγκινητική ταινία για την οικογένεια από αυτές που ξέρουν να κάνουν καλά οι Γάλλοι, αν και δεν προσφέρει κάτι πραγματικά φρέσκο.

Η 49χρονη Νικόλ (Καρίν Βιάρ) μαθαίνει ότι είναι έγκυος. Δεν μπορεί να αποφασίσει εάν θέλει να κρατήσει το παιδί ή όχι, καθώς στο σπίτι η κατάσταση είναι δύσκολη. Ο σύζυγός της, ο οποίος υπήρξε η ελπίδα της ενόργανης όταν ήταν νέος, είναι τώρα άνεργος και προπονεί την τοπική ομάδα κοριτσιόν, ενώ η μητέρα της -η Μαμιλέτ όπως την φωνάζουν όλοι- φαίνεται ότι επιδεικνύει τα πρώτα δείγματα άνοιας. Η κόρη της Νικόλ φαίνεται να μην έχει ακόμα ενηλικιωθεί κι ας μεγαλώνει και η ίδια ένα παιδί, τη γλυκύτατη Ζόι. Οι σκηνές με την προγιαγιά είναι αξιολάτρευτες και η ταινία έχει ορισμένους προβληματισμούς για τη μητρότητα και τη συναισθηματική ωρίμανση. Υπάρχουν σκηνές που μοιάζουν να έχουν τοποθετηθεί για να προκαλέσουν το εύκολο γέλιο (όπως η σεξουαλική φαντασίωση με τον γυναικολόγο), αλλά συνολικά πρόκειται για μια ευχάριστη κωμωδία με τα συστατικά μεγάλης επιτυχίας.

Αγγελική Στελλάκη

cinepivates

Συντακτική ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *