ΘΕΜΑΤΑΦεστιβάλ

Νύχτες Πρεμιέρας: Ανασκόπηση Κυριακής (04/10/15)

Την Κυριακή έπεσε η αυλαία των 21ων Νυχτών Πρεμιέρας, με την προβολή του Dheepan, του Ζακ Οντιάρ, που του χάρισε το Χρυσό Φοίνικα στις φετινές Κάννες, αλλά και την προβολή της νικητήριας ταινίας στις Νύχτες Πρεμιέρας, Dedradé. Παράλληλα στην Ταινιοθήκη προβλήθηκαν οι βραβευμένες ελληνικές ταινίες μικρού μήκους.

Cupcakes

Σκηνοθεσία: Εϊταν Φοξ

two-half-popcorn

H ισραηλινή ταινία του 2013, που προβλήθηκε στα πλαίσια του αφιερώματος στο σκηνοθέτη, Εϊταν Φοξ είναι μια ελαφριά και κεφάτη LBGT κωμωδία, που σατυρίζει, αλλά ταυτόχρονα εξυμνεί το θεσμό της eurovision. Μιλάει για έναν υποτιθέμενο διεθνή διαγωνισμό τραγουδιού και ένα τραγούδι ψυχής, που έγραψε μια παρέα γυναικών παρέα με ένα φίλο τους. Όταν ο φίλος το στέλνει για το διαγωνισμό χωρίς να το πει στις γυναίκες, σίγουρα δεν περίμενε ότι θα επιλεγεί να γίνει το τραγούδι που θα εκπροσωπήσει το Ισραήλ. Το Cupcakes, με χαρούμενα τραγουδάκια, απλά, χωρίς να προσπαθήσει ιδιαίτερα, χωρίς υψηλό προϋπολογισμό ή σεναριακές πρωτοτυπίες, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι μια ταινία της σειράς, καθαρά τηλεοπτική, ίσως και αδιάφορη, αν δεν είχε όλα αυτά που λείπουν από μια καλή ελληνική κωμωδία, που δυστυχώς έχουμε χρόνια να δούμε. Έχει νοήμα, λοιπόν, μόνο και μόνο ως παράδειγμα προς μίμηση, για δικούς μας δημιουργούς, μιας που δεν είναι τόσο μακριά από το δικό μας ταπεραμέντο.

Gimli

Dheepan

Σκηνοθεσία: Ζακ Οντιάρ

3popcorn

Ένας άνδρας, μία γυναίκα και ένα παιδί που δεν γνωρίζονται μεταξύ τους, αποφασίζουν να ξεφύγουν από τον πόλεμο στη Σρι Λάνκα υποδυόμενοι την οικογένεια. Φτάνουν στη Γαλλία ενώ δεν γνωρίζουν γαλλικά, προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα, να πείσουν ως οικογένεια την ώρα που δεν μπορούν να ξεφύγουν από τη βία που νόμιζαν ότι άφησαν πίσω τους. Ο Ζακ Οντιάρ στον Χρυσό Φοίνικά του αφηγείται μια ιστορία για το πώς εισέρχεται κάποιος σε μια κοινωνία, πώς γίνεται αποδεκτός. Και για το μεγαλύτερο μέρος της ταινίας καταφέρνει να αφηγηθεί -με την ιδιαίτερη σκηνοθετική του ματιά- μια τέτοια ιστορία, αποσπώντας τρυφερές ερμηνείες από τους ήρωές τους. Όταν, όμως, η ταινία κινδυνεύει να γίνει γουέστερν, χάνει λίγη από την ανθρωποκεντρική ματιά της και κινείται στη σφαίρα του εξωπραγματικού.

Tyler

Degradé

Σκηνοθεσία: Αράμπ & Τάρζαν Νάσερ

two-half-popcorn

Κλεισμένες σε ένα κομμωτήριο, ενώ έξω μαίνεται ο πόλεμος στη Γάζα, ένας αριθμός γυναικών μιλά για τη ζωή του, κουτσομπολεύει, αφηγείται ιστορίες. Οι Αράμπ και Τάρζαν Νάσερ κατάφεραν υπό δύσκολες συνθήκες να γυρίσουν μία ταινία για τον πόλεμο όπως τον βλέπουν οι γυναίκες. Ωστόσο, στο μεγαλύτερο μέρος της η ταινία επικεντρώνεται σε κλισέ συζητήσεις για άνδρες, μαλλιά, για το σεξ, ενώ μόνο στο δεύτερο μέρος απογειώνεται όταν οι γυναίκες μένουν κλεισμένες στο κομμωτήριο σε μία γειτονιά που βομβαρδίζεται. Το μεγάλο πρόβλημα της ταινίας είναι ότι -ίσως εξαιτίας των πολλών χαρακτήρων, ίσως επειδή δεν δίνεται πολύ βάρος σε αυτούς- με ελάχιστους από τους χαρακτήρες μπορεί κάποιος να ταυτιστεί και να θεωρήσει πραγματικούς.

Tyler

Tangerine

Σκηνοθεσία: Σον Μπέικερ

3popcorn

H μαγεία του Tangerine κρύβεται πίσω από την δυναμική παρουσίαση της. Ο σκηνοθέτης Σον Μπέικερ, παρόλο που την κινηματογράφησε εξολοκλήρου με το κινητό του (κάτι που χρησιμοποιήθηκε και ως διαφήμιση για την εν λόγω κατασκευαστική εταιρεία), παρόλα αυτά εκπλήσει με το σταθερό του χέρι στα εν κινήση πλάνα, την ζεστή φωτογραφία του και την αποτύπωση της έντασης. Με αρκετή δουλειά στο μοντάζ, την εισαγωγή έντονων μουσικών παρεμβάσεων, διατηρεί το ενδιαφέρον καθώς ξεδιπλώνει την ιστορία του, με αρκετή αληθοφάνεια. Υπάρχουν πλάνα αισθησιασμού, όπως η σκηνή στο πλυντήριο αυτοκινήτων, στυλιζαρισμένα σαν από βίντεοκλιπ, όμως κυρίως εστιάζει στα πρόσωπα των πρωταγωνιστών του, που τους ακολουθεί αδιάκοπα στους δρόμους. Σεναριακά, έχει στήσει ωραία το δράμα του και τους διαλόγους, προσφέροντας και χιούμορ. Φυσικά οι μη εξοικειωμένοι με τα καλιαρντά ίσως χρειαστούν λεξικό για κάποιες εκφράσεις. Η ταινία φορτώνει και κορυφώνεται σε μια απολαυστική έκρηξη που παίρνει σβάρνα όλους τους εμπλεκόμενους χαρακτήρες και κλείνει υπέροχα, με τους δυο πρωταγωνιστές σου, σε μια θεατρική αποτύπωση της αυλαίας που πέφτει.

Gimli

Βραβευμένες μικρού μήκους

cinepivates

Συντακτική ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *