ΕΠΙΚΑΙΡΑΚινηματογραφικά Νέα

24ες Νύχτες Πρεμιέρας: Στις «Κληρονόμους» η Χρυσή Αθηνά

42848216_266872237295016_7647853422795816960_n

Στην ταινία Οι Κληρονόμοι του Μαρσέλο Μαρτινέσι απονεμήθηκε η φετινή Χρυσή Αθηνά, το μεγάλο βραβείο των 24ων Νυχτών Πρεμιέρας. Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής ήταν ο Ισραηλινός σκηνοθέτης Άρι Φόλμαν που βρέθηκε στην Αθήνα για το Φεστιβάλ.

Τη βραδιά της τελετής λήξης που πραγματοποιήθηκε στο Παλλάς -αψηφώντας τον «Ζορμπά» και την κακοκαιρία- παρουσίασαν οι δύο συνεργάτες του Φεστιβάλ, Πάνος Γκένας (υπεύθυνος ελληνικών ταινιών μικρού μήκους) και Δήμητρα Αργυράκη (υπεύθυνη διεθνών ταινιών μικρού μήκους).

Η Κριτική Επιτροπή για το Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας αποτελούνταν από τους: Άρι Φόλμαν (Πρόεδρος της Επιτροπής), Νατάσα Γκίκας, Μαρκ Σμιθ, Έλεν Ντε Γουίτ, Μάκη Γαζή.

Η επιτροπή ανακοίνωσε ότι απονέμει τη Χρυσή Αθηνά στους «Οι Κληρονόμοι» με το σκεπτικό ότι «η ταινία αυτή είναι ένα οικείο πορτραίτο της σχέσης ενός ζεύγους λεσβιών μεγαλύτερης ηλικίας και του κοινωνικού τους κύκλου, μιας σχέσης που σπάνια αναπαριστάται. Η συγκροτημένη κινηματογράφηση αποδίδει εξαίρετα τους περιορισμούς της κατάστασης στην οποία βρίσκονται και πως η ηρωίδα απελευθερώνεται παρά τις προσωπικές και οικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Η ταινία συνολικά δημιουργεί ένα περίπλοκο αλλά συνάμα πιστευτό σύμπαν, τόσο γοητευτικό όσο και ανατρεπτικό.»

42758783_533084710469148_540120209378246656_n

Το βραβείο Σκηνοθεσίας της Πόλης των Αθηνών απονεμήθηκε στον Αλφόνσο Ρουιθπαλάθιος για την ταινία «Ληστεία στο Μουσείο». Σύμφωνα με την κριτική επιτροπή, «η χρήση της κινηματογραφικής γλώσσας τελειοποιείται στο έργο του Αλφόνσο: η χορογραφία των ηθοποιών σε κάθε σκηνή είναι δυναμική και όμορφη, η σύνθεση επιδεικνύει εντυπωσιακή επινοητικότητα και υπάρχουν στιγμές που λες και η κάμερα σκαλίζει το φως ώστε να αποτυπώσει την πλοκή και τους ηθοποιούς. Ανυπομονούμε για την επόμενη ταινία του Αλφόνσο Ρουίθ.»

Βραβείο Σεναρίου απονεμήθηκε στην ταινία «Στους Διαδρόμους» των Κλέμενς Μέγιερ και Τόμας Στούμπερ. «Με οικονομία και παιγνιώδη αντίληψη του μεταφορικού λόγου, το σενάριο αυτό κατόρθωσε να αποδώσει μια πλειάδα ανθρώπινων αξιών και συναισθημάτων χωρίς ποτέ να διολισθήσει στην υπερβολή και τον συναισθηματισμό. Συγχαίρουμε τους εξαιρετικούς πρωταγωνιστές που υπηρέτησαν την λεπτότητα του υλικού που τους δόθηκε. Συγχαρητήρια σε όλους.»

Βραβείο Κοινού δόθηκε στην ταινία «Ανάσα Ελευθερίας» της Ίσολντ Ιγκατότιρ.

Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου (ΠΕΚΚ) απένειμε για πρώτη φορά το δικό της βραβείο στις Νύχτες Πρεμιέρας. Το βραβείο απονεμήθηκε στην ταινία «Στους Διαδρόμους» του Τόμας Στούμπερ. Η ΠΕΚΚ ανέφερε στο σκεπτικό της ότι «με σύγχρονη κινηματογραφική γλώσσα και πολλές φιλμικές αναφορές, ο σκηνοθέτης καταπιάνεται με ένα καυτό, κοινωνικό θέμα -την αισιοδοξία της εργατικής τάξης κόντρα στην κοινωνική απομόνωση και περιθωριοποίηση, στην καρδιά της Ευρώπης.»

42713182_527548790991301_2977466540145770496_n 42804538_1998319030215210_7541728727986601984_n

ΒΡΑΒΕΙΑ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ NTOKIMANTEΡ:

Η Κριτική Επιτροπή για το Διεθνές Διαγωνιστικό Τμήμα Ντοκιμαντέρ του 24ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας αποτελούνταν από τους Μενέλαο Καραμαγγιώλη, Σίμραν Χανς, Ευαγγελία Κρανιώτη, Άντιε Έμαν, Γκιουρτσάν Κελτέκ.

42741106_351766552033937_4696273363507609600_n

Η Χρυσή Αθηνά Καλύτερου Ντοκιμαντέρ απονεμήθηκε στην ταινία «Μια Γυναίκα Αιχμάλωτη» της Μπερναντέτ Τούζα-Ρίτερ. «Πρόκειται για μια συνεργασία δύο γυναικών, της ηρωίδας και της σκηνοθέτιδος που γύρισε και μόνταρε η ίδια το ντοκιμαντέρ. Συγκινηθήκαμε από την ιστορία, μια σοκαριστική και δυστυχώς απόλυτα αληθινή περίπτωση σύγχρονης δουλείας, αλλά και από την αμεσότητα της κινηματογράφησης της Τούζα-Ρίτερ, και την ικανότητά της να δομήσει ένα ντοκιμαντέρ τόσο έντονα και δραματικά, σαν να πρόκειται για θρίλερ μυθοπλασίας» ανέφερε η κριτική επιτροπή στο σκεπτικό της. «Θέλουμε να τη συγχαρούμε για την οικειότητα που προκύπτει μεταξύ της ηρωίδας και της κάμερας, όπου ο φακός μετατρέπεται σε έμπιστο φίλο της αιχμάλωτης γυναίκας, και της δίνει δύναμη και στήριξη ώστε να αναζητήσει της ελευθερία της.»

Ειδική Μνεία απονεμήθηκε στα ντοκιμαντέρ «Μπίσμπι 1917» του Ρόμπερτ Γκριν και «Η Σχεδία» του Μάρκους Λίντεν. Με τα λόγια της Κριτικής Επιτροπής: «Για την εξαιρετική σκηνοθετική προσέγγιση και τον επινοητικό τρόπο που συνδυάζουν τη μνήμη και την εξερεύνηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς με τα ντοκουμέντα, τη θεατρική διαδικασία και το installation (εγκατάσταση) σε ένα φιλμικό αποτέλεσμα που εξασφαλίζει τη δημιουργική συμμετοχή των ηρώων της ταινίας και κυρίως την αφύπνισή τους.»

42906846_324976168306836_8051302197947793408_n

Στη σκηνή ανέβηκε και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ, Λουκάς Κατσίκας, ο οποίος συγκινημένος ευχαρίστησε την ομάδα του Φεστιβάλ και είπε ότι η νέα γενιά συνεργατών είναι σαν τους γονείς που θα δουν στο μέλλον το «παιδί» τους να μεγαλώνει.

Μετά την απονομή των βραβείων ακολούθησε η προβολή της ταινίας «Ο Κύριος και το Όπλο» με τον Ρόμπερτ Ρέντφορντ στην τελευταία του κινηματογραφική εμφάνιση.

cinepivates

Συντακτική ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *