Φεστιβάλ

Sitges 2014: 47ο φεστιβάλ φανταστικού Καταλονίας

sitges film festival 006

sitges film festival 000Στο Σίτσες, μόλις 35 χιλιόμετρα από την Βαρκελώνη, έλαβε τέλος το 47ο φεστιβάλ φανταστικού σινεμά, που διήρκεσε από τις 3 έως τις 12 Οκτωβρίου. Λίγο πριν ξεκινήσει το 21ο Φεστιβάλ Ανεξάρτητου Κινηματογράφου της Βαρκελώνης (17-23 Νοεμβρίου), ο φανταστικός κινηματογράφος είχε την τιμητική του στην Καταλονία,  με αρκετούς προσκεκλημένους και τιμώμενα πρόσωπα, ανάμεσα τους και του Αντόνιο Μπαντέρας.

nasos vakalis 000Ελληνική εκπροσώπηση με αξιώσεις είχαμε από τον Νάσο Βακάλη, με το μικρού μήκους animation του Dinner for Few (Δείπνο για Λίγους) να αποσπά την ειδική μνεία του φεστιβάλ. Ο Έλληνας της Dreamworks, που ζει και εργάζεται χρόνια τώρα στο Λος Άντζελες, έφτιαξε μια αλληγορική ταινία κινουμένων σχεδίων πολύ διαφορετική από τις υπόλοιπες χολιγουντιανές που φτιάχνονται γύρω του και κέρδισε τις εντυπώσεις. Ο Νάσος Βακάλης έχει βραβευτεί παλαιότερα με ΕΜΜΥ για το animation του Off Mikes, το 2006.

Εκτός του μεγάλου νικητή I Origins (Η Ίρις, το Παράθυρο της Ψυχής) αρκετές ταινίες που ξεχώρισαν τις έχει δει το αθηναϊκό κοινό από τις Νύχτες Πρεμιέρας (’71, What we do In the Shadows, Μπαμπαντούκ, These Final Hours, When Animals Dream). Από τις υπόλοιπες ταινίες αίσθηση προκάλεσαν το Map to the Stars του Ντέβιντ Κρόνεμπεργκ και την αντίστοιχη βράβευση της Τζούλιαν Μουρ για την ερμηνεία της στην ταινία, όπως και το the Signal του Γουίλιαμ Γιούμπανκ και το Α Girl Walks Home Alone at Night.

Official Fantàstic 47 Category:

sitges film festival 001Βραβείο Ταινίας Μεγάλου Μήκους: I ORIGINS (Η Ίρις, το Παράθυρο της Ψυχής), του Mike Cahill.

Ειδικό βραβείο της Επιτροπής: THE BABADOOK, του Jennifer Kent.

Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας: στον Jonas Govaerts. για την ταινία CUB.

Βραβείο Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας:

Στον Nathan Phillips για το THESE FINAL HOURS, του Zak Hilditch και

Στον Koji Yakusho για το THE WORLD OF KANAKO, του Tetsuya Nakashima.

Βραβείο Καλύτερης Γυναικείας Ερμηνείας:

Στην Essie Davis για το THE BABADOOK, του Jennifer Kent.

Στην Julianne Moore για MAPS TO THE STARS, του David Cronenberg.

Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου: YOUNG ONES, του Jake Paltrow.

Βραβείο Καλύτερης Φωτογραφίας: JAMIE MARKS IS DEAD, του Carter Smith.

Βραβείο Καλύτερων Ειδικών Εφέ: THE SIGNAL, του William Eubank.

Βραβείο Ταινίας Μικρού Μήκους: OSCAR DESAFINADO, του Mikel Alvariños.

 Ειδικές Μνείες:  POS ESO, του Sam / WHAT WE DO IN THE SHADOWS, των Taika Waititi και Jemaine Clement / A GIRL WALKS HOME ALONE AT NIGHT, της Ana Lily Amirpour / SPRING, των Justin Benson και Aaron Moorhead.

Μεγάλο Βραβείο Κοινού (Official In Competition Fantàstic Category): WHAT WE DO IN THE SHADOWS, των Taika Waititi και Jemaine Clement.

Επιμέρους κατηγορίες και τμήματα:

sitges film festival 004

Official Fantàstic Òrbita Category Awards:

Καλύτερης Μεγάλου Μήκους Ταινίας: HYENA, του Gerard Johnson.

Καλύτερης Σκηνοθεσίας: COLD IN JULY, του Jim Mickle.

Ειδική Μνεία: ’71, του Yann Demange.

Official Fantàstic Panorama Category Awards:

Καλύτερης Μεγάλου Μήκους Ταινίας: THE TREATMENT, του Hans Herbots.

Ειδική Μνεία: CREEP, του Patrick Brice.

Βραβείο Mèlies d’Argent: 

Καλύτερης Μεγάλου Μήκους Ταινίας: GOODNIGHT MOMMY, των Veronika Franz και Severin Fiala.

Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους: AUTUMM HARVEST, του Fredrik S. Hana.

Βραβείο José Luis Guarner:

Καλύτερης Μεγάλου Μήκους Ταινίας: RÉALITE, του Quentin Dupieux.

Ειδική Μνεία Κριτικής Επιτροπής: GOODNIGHT MOMMY, των Veronika Franz και Severin Fiala.

Βραβείο Πολίτη Κέιν (Citizen Kane Award):

Καλύτερου Ανερχόμενου Σκηνοθέτη: A GIRL WALKS HOME ALONE AT NIGHT, by Ana Lily Amirpour.

Ειδική Μνεία: WHEN ANIMALS DREAM, του Jonas Alexander.

Noves Visions Awards:

Καλύτερης Μεγάλου Μήκους Ταινίας Μυθοπλασίας: HAN GONG-JU, του Lee Su-jin.

Καλύτερης Μεγάλου Μήκους Ταινίας Μη Μυθοπλασίς: NON-FICTION DIARY, τουJung Yoon-suk.

Ειδική Μνεία: THE DUKE OF BURGUNDY, του Peter Strickland.

sitges film festival 002

Focus Àsia: 

Καλύτερο Μεγάλου Μήκους: MAD SAD BAD, των Han Ji-seung, Kim Tae-yong και Ryoo Seung-wan.

Ειδική Μνεία: HWAYI: A MONSTER BOY, του Jang Joon-hwan.

Anima’t Awards:

Καλύτερο Μεγάλου Μήκους Animation: THE SATELLITE GIRL AND MILK COW, του Chang Hyung-yun.

Καλύτερο Μικρού Μήκους Animation: PINEAPPLE CALAMARI, της Kasia Nalewajka.

Ειδική Μνεία: DINNER FOR FEW (Δείπνο για Λίγους), του Νάσου Βακάλη.

Brigadoon Paul Naschy Award:

Βραβείο Καλύτερης ταινίας μικρού μήκους φανταστικού: LINE UP, του Àlex Julià.

Carnet Jove Awards:

Βραβείο Ταινίας Μεγάλου Μήκους (Official Fantàstic Category): A GIRL WALKS HOME ALONE AT NIGHT, της Ana Lily Amirpour και CUB, του Jonas Govaerts.

Βραβείο Κατηγορίας Midnight X-Treme: THE HOUSES OCTOBER BUILT, του Bobby Roe.

Βραβείο Ανάδειξης: AMOR ETERNO, του Marçal Forés.

Πειραματικό Βραβείο: THE TRIBE, τουMyroslav Slaboshpytskiy.

Phonetastic Sitges Mobile Film Festival Awards:

Βραβείο Μικρού Μήκους: SECTOR ZERO 4, του Alfonso García López.

Βραβείο Κοινού: INTRUSOS, του Iván Mourin.

Blood Window Award:

THE STRANGER, του Guillermo Amoedo. 

sitges film festival 003

SGAE Nova Autoria: 

Βραβείο Καλύτερης Παραγωγής: PUÑO Y METAL, του Víctor Alonso Berbal, από το Pompeu Fabra University.

Βραβείο Καλύτερου Σεναρίου: DINOSAURIOS, του Joaquim Barceló, από το Ramon-Llull-Blanquerna Comunicació University.

Βραβείο Πρωτότυπης Μουσικής: PILATO, PILATO, των Alain Gómez Reglá και Luis Daniel Gónzalez, της Bande à part Film School, σε σκηνοθεσία και σενάριο του Roberto Russo.

Sitges Cine365 Film Award:

Gerardo Herrero και Carles Torrens.

Αντώνης Γκούμας

Θα μπορούσε να ζήσει εξίσου ευχάριστα στη Μέση Γη όσο στη Metropolis, από τα πιο ρεαλιστικά πλάνα στα πιο σουρεαλιστικά συννεφάκια. Μπαίνοντας στις αίθουσες παθιάζεται αμετανόητα κάθε φορά που σβήνουν τα φώτα. Στα Φεστιβάλ που καλύπτει αντί για τις πολυαναμενόμενες ταινίες προτιμά να ανακαλύπτει άγνωστα μικρά διαμαντάκια που ίσως να μην δούμε ποτέ στις ελληνικές αίθουσες. Συνήθως καλοπροαίρετος, προσέξτε, όμως, όταν κραδαίνει το «τσεκούρι» του.

3 σκέψεις σχετικά με το “Sitges 2014: 47ο φεστιβάλ φανταστικού Καταλονίας

  • Μια διόρθωση παρακαλώ, ο Βακάλης δεν κέρδισε το ΕΜΜΥ για το Ποντικάκι που Ήθελε να Αγγίξει ένα Αστεράκι αλλά για την μεταφορά της ραδιοφωνικής σπορτ εκπομπής “Mike&Mike” σε animation. Ευχαριστούμε πολύ για την αναφορά 🙂

    Σχολιάστε
    • Σωστό, στο Ποντικάκι που Ήθελε να Αγγίξει ένα Αστεράκι του Ευγένιου Τριβιζά ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής (art director), δικό μου λάθος, ευχαριστώ. 🙂

      Σχολιάστε

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *