ΘΕΜΑΤΑΦεστιβάλ

76ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΚΑΝΝΩΝ: 10 ΚΑΙ ΜΙΑ ΤΑΙΝΙΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ

Όλα έτοιμα για το 76ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών που θα διεξαχθεί από 16 έως και 27 Μαιου και θα μονοπωλήσει το ενδιαφέρον του κινηματογραφικού σύμπαντος. Υπό την σκιά της απεργίας των σεναριογράφων στο Χόλυγουντ, ο δύο φορές βραβευμένος με Χρυσό Φοίνικα Δανός και πρόεδρος της επιτροπής Ρόμπερτ Έστλουντ (ΤΡΙΓΩΝΟ ΤΗΣ ΘΛΙΨΗΣ, ΤΕΤΡΑΓΩΝΟ) και η επιτροπή του, θα δουν και θα δώσουν τον Χρυσό Φοίνικα, όχι φυσικά σύμφωνα με κάποιους συγκεκριμένους κανόνες, αλλά ξεκάθαρα σύμφωνα με το ρεύμα της εποχής και το τι τους άρεσε περισσότερο. Έτσι λειτουργούν τα διεθνή Φεστιβάλ (Κάννες, Βενετία) και αυτό είναι που διαχωρίζει τις διακρίσεις τους από άλλα βραβεία. Μην ξεχνάμε πως νούμερο ένα κανόνας αυτών των φεστιβάλ, είναι η προώθηση των ταινιών για την επερχόμενη σεζόν.

KILLERS OF THE FLOWER MOON του Μάρτιν Σκορσέζε

Από το 1976 και τον Χρυσό Φοίνικα για τον ΤΑΞΙΤΖΗ, ο Μάρτιν Σκορσέζε ως ο σπουδαιότερος ενεργός Αμερικανός σκηνοθέτης της εποχής μας, επιστρέφει στις Κάννες με την νέα του ταινία διάρκειας 206 λεπτών βασισμένη στο crime drama βιβλίο του Ντέηβιντ Γκραντ KILLERS OF THE FLOWER MOON: THE OSAGE MURDERS AND THE BIRTH OF FBI. Για πρώτη φορά σε ταινία του ο Σκορσέζε θα ενώσει τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο και τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο, ίσως η πιο αναμενόμενη ταινία του φετινού Φεστιβάλ, με 200 εκκατομύρια προυπολογισμό, με την Paramount να πιστεύει πως κρατάει το μεγάλο Οσκαρικό χαρτί της χρονιάς και να προγραμματίζει την έξοδο της ταινίας τον Οκτώβριο.

MAY DECEMBER του Τοντ Χέινς

Ο Τοντ Χέινς, η μούσα του Τζουλιάν Μουρ (SAFE, FAR FROM HEAVEN) και αυτή την φορά μαζί και η Νάταλι Πόρτμαν στο MAY/DECEMBER. Το σκάνδαλο μίας ηθοποιού χρόνια πριν, η σχέση της με έναν νεαρό άντρα 20 χρόνια μικρότερο και μία νέα ηθοποιός που την επισκέπτεται προκειμένου να την παρατηρήσει για να την ενσαρκώσει σε νέα ταινία. Με το φάντασμα της ΠΕΡΣΟΝΑ να πλανάται-μόνο- πάνω από την υπόθεση, ο Τοντ Χέινς αγαπημένος των σινεφίλ και των κριτικ΄ών, και με ταινίες όπως το CAROL αλλά και τα υπερβολικά και σχεδόν ανούσια VELVET GOLDMINE και WONDERSTRUCK , θα φέρει τις δύο σταρ στο κόκκινο χαλί, λίγες ώρες πριν την επίσημη πρεμιέρα της ταινίας του Σκορσέζε.

INDIANA JONES AND THE DIAL OF DESTINY του Τζέιμς Μάνγκολντ

Τα λόγια είναι περιττά για την πολυαναμενόμενη 5η ταινία του Ιντιάνα Τζόουνς, σχεδόν ένα μήνα πριν την παγκόσμια πρεμιέρα της τον Ιούνιο και με τον Στίβεν Σπίλμπεργκ στην παραγωγή αλλά όχι και στην σκηνοθετική καρέκλα. Πολύ λίγα πράγματα είναι γνωστά για την υπόθεση της ταινίας, η χρονική περίοδος προσδιορίζεται κάπου στα τέλη των ’60s και με flash back στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, και ο Χάρισον Φορντ μάλλον θα έρθει αντιμέτωπος πάλι με τους Ναζί της Χαμένης Κιβωτού και δίπλα του η Φοίμπι Γουόλερ Μπριτζ, Αντ΄όνιο Μπαντέρας, Μαντς Μίκελσεν, Τζόναθαν Ρις Ντέηβις και τα υπόλοιπα το βράδυ της 18ης Μαίου. Μετά τον Μάρτιν Σκορσέζε, η δεύτερη πιο αναμενόμενη ταινία του Φεστιβάλ.

THE ZONE OF INTEREST του Τζόναθαν Γκλέιζερ

Ντεμπούτο του Τζόναθαν Γκλέηζερ στις Κάννες και δέκα χρόνια μετά το ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΔΕΡΜΑ, η νέα του ταινία βασισμένη στο βιβλίο του Άγγλου Μάρτιν Έιμις είναι παραγωγή της A24 και φιλοδοξεί να αποσπάσει σίγουρα κάποιο μεγάλο βραβείο. Ο σκηνοθέτης του SEXY BEAST και του BIRTH και το γνωστό του controversial μοτίβο, επικεντρώνεται στην ιστορία ενός Ναζί στρατιωτικού του Άουσβιτς και η προσπάθεια του μαζί την σύζυγο του να φτιάξουν δίπλα ακριβώς από το στρατόπεδο, το εξοχικό των ονείρων τους. Στους πρωταγωνιστικούς ρόλους ο Κρίστιαν Φρίντελ (ΛΕΥΚΗ ΚΟΡΔΕΛΑ) και η Σάντρα Χούλερ (ΤΟΝΙ ΕΡΝΤΜΑΝ). Σίγουρα μία ταινία για το Ολοκαύτωμα αλλά από άλλη οπτική ματιά.

ELEMENTAL του Πίτερ Σον

Ταινία λήξης του Φεστιβάλ το νέο animation της Pixar ELEMENTAL (ελληνικός τίτλος ΣΤΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΟΥΣ) όπου τα 4 στοιχεία της φύσης αέρας, φωτιά, νερό και γη ζουν μαζί σε μία πόλη. Εμπνευσμένο από την παιδική ηλικία του ίδιου του σκηνοθέτη ως μετανάστης, μουσική του Ράντι Νιούμαν και με την Pixar να καυχιέται πως τεχνολογικά η ταινία είναι ότι πιο εξελιγμένο τεχνολογικά στην μέχρι τώρα πορεία του animation, η ταινία θα προβληθεί και στις ελληνικές αίθουσες στα μέσα του Ιουνίου και είναι το πρώτο κινούμενο σχέδιο που κλείνει διεθνές Φεστιβάλ.

THE OLD OAK του Κεν Λόουτς

Αγαπημένος θαμώνας των Καννών και ήδη με δύο Φοίνικες στο ενεργητικό του, o ακούραστος ακτιβιστής πολιτικοποιημένος σκηνοθέτης Κεν Λόουτς διαγωνίζεται ξανά με το THE OLD OAK δηλαδή το όνομα της τελευταίας pub σε ένα χωριό της Βόρειας Αγγλίας όπου οι κάτοικοι πλέον έχουν εγκαταλείψει εφόσον κλείνουν τα ορυχεία της περιοχής. Στο σενάριο ο μόνιμος συνεργάτης του Πολ Λάβερτυ, η δύναμη δηλαδή όλων των ταινιών του και πάντα το όνομα του σκηνοθέτη αποτελεί εγγύηση για μία-στην χειρότερη-απλά καλή ταινία.

FALLEN LEAVES του Άκι Καουρισμάκι

Στο διαγωνιστικό τμήμα και ο Φινλανδός Άκι Καουρισμάκι με την 20η ταινία του και σχεδόν έξι χρόνια μετά την τελευταία δουλειά του. Σκηνοθέτης καραβάνα που το σινεμά του διέπεται από το γλυκόπικρο ιδιαίτερο χιούμορ και μία απλότητα σχεδόν στα όρια της επιτηδευμένης μιζέριας, ο σκηνοθέτης του ΆΡΙΕΛ, του ΘΑ ΤΟ ΦΑΣ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΣΟΥ ΤΑΤΙΑΝΑ αλλά και του ΚΟΡΙΤΣΙΟΥ ΜΕ ΤΑ ΣΠΙΡΤΑ, διαγωνίζεται ξανά για τον Χρυσό Φοίνικα (μήπως ήρθε η ώρα του) με την ιστορία μίας υπαλλήλου σούπερ μάρκετ που εργάζεται χωρίς ωράριο και προσπαθεί να βρει το νόημα της ζωής, γνωρίζοντας έναν αλκοολικό εργάτη και ενώνοντας τις ζωές τους. Ακούγεται κλασικός Καουρισμάκι, άνθρωποι και ποτό μέσα σε ένα κόσμο διαρκούς αναζήτησης της ευτυχίας.

ANATOMIE D’UNE CHUTE της Ζυστίν Τριέ

Στο επίσημο διαγωνιστικό και το ANATOMY OF A FALL της Ζυστίν Τριέ που το 2019 μας είχε δώσει πάλι από τις Κάννες εκείνο το απολαυστικό SYBIL (ΣΕΞ ΚΑΙ ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ). Πρόκειται για ένα crime drama δικαστικό θρίλερ, που ξεκινάει όταν ένας συγγραφέας βρίσκεται νεκρός στο χιόνι έξω από το σαλέ που διέμενε και η μεγάλη αμφιβολία είναι εάν ο ίδιος αυτοκτόνησε ή τον δολοφόνησε η σύζυγος του. Στη μέση ο μικρός γιος τους που στην διάρκεια της δίκης αρχίζει να χάνει την πίστη στην μητέρα του. Δεύτερη ταινία με πρωταγωνίστρια την Σάντρα Χούλερ του ΤΟΝΙ ΕΡΝΤΜΑΝ. Το δελτίο τύπου της ταινίας το αναφέρει και ως χιτσκοκικό δράμα. Παρακινδυνευμένα πράγματα.

KUBI του Τακέσι Κιτάνο

Ο Τακέσι Κιτάνο ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτης και σεναριογράφος της Ιαπωνίας ( ΠΥΡΟΤΕΧΗΜΑΤΑ, ΖΑΤΟΙΤΣΙ) έχει βρεθεί άλλες δύο φορές υποψήφιος για Χρυσό Φοίνικα το 1999 με το ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥ ΚΙΚΟΥΤΖΙΡΟ και το 2010 με το OUTRAGE. Σύμφωνα με τις δηλώσεις του ίδιου του Κιτάνο to KUBI (που σημαίνει λαιμός) πρόκειται να είναι τελευταία του ταινία εφόσον σκοπεύει να αποσυρθεί και είναι βασισμένη σε δικό του ομότιτλο μυθιστόρημα αν και αναφέρεται στην αληθινή ιστορία της δολοφονίας ενός πολέμαρχου το 1582 στο Κιότο. Το trailer προϊδεάζει για ένα φαντασμαγορικό πολεμικό έπος και αναρωτιώμαστε μήπως αυτός είναι ο Χρυσός Φοίνικας του Φεστιβάλ.

MONSTER του Χιροκάζου Κορέ-έντα

Βραβευμένος με τον Χρυσό Φοίνικα για το ΚΛΕΦΤΕΣ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ το 2018 και μετά το περσινό BROKER, ο Χιροκάζου Κορέ-έντα επιστρέφει πάλι στο διαγωνιστικό τμήμα με το MONSTER μόνο που αυτή την φορά το σενάριο δεν είναι δικό του, πράγμα σπάνιο για τον σκηνοθέτη, Στο MONSTER μία μητέρα αρχίζει να καταλαβαίνει πως κάτι πάει στραβά με τον έφηβο γιο της και αποφασίζει να αναλάβει δράση ζητώντας εξηγήσεις από τον δάσκαλο του παιδιού της. Ο Κορέ-έντα φαίνεται να επιστρέφει στα σκοτεινά μονοπάτια των πρώτων ταινιών του και το αξιοσημείωτο είναι πως στο σάουντρακ της ταινίες υπάρχουν δύο νέες συνθέσεις του πρόσφατα χαμένου Ρουίτσι Σακαμότο, που τις έστειλε στον σκηνοθέτη λίγο πριν φύγει από την ζωή.

PERFECT DAYS του Βιμ Βέντερς

Με δύο συμμετοχές ο Βιμ Βέντερς επιστρέφει στο Φεστιβάλ που το 1984 είχε σαρώσει τα βραβεία με το ΠΑΡΙΣΙ ΤΕΞΑΣ και από τότε έχει βρεθεί πολλές φορές να διεκδικεί ξανά τον Φοίνικα ( ΤΑ ΦΤΕΡΑ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ, ΤΟΣΟ ΜΑΚΡΙΑ ΤΟΣΟ ΚΟΝΤΑ) . Στο διαγωνιστικό τμήμα για φέτος το PERFECT DAYS μία ιαπωνογερμανική συμπαραγωγή σχετικά με έναν μεσήλικα ο οποίος εργάζεται ως καθαριστής σε δημόσιες τουαλέτες, έχει πάθος με τα βιβλία και την φωτογραφία και απολαμβάνει την ζωή του ακούγοντας ροκ μουσική. Η γνωριμία του με μία νεότερη κοπέλα θα είναι καθοριστική. Κάθε ταινία του ΒΙΜ ΒΕΝΤΕΡΣ είναι ευπρόσδεκτη φυσικά στο φεστιβάλ Καννών και δείχνει να δούμε αν ο Βέντερς έχει κάτι να πει στην μυθοπλασία εκτός από τα ντοκυμανταίρ στα οποία έχει εστιάσει τον τελευταίο καιρό.

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *