ΘΕΜΑΤΑΘΕΜΑΤΑΦεστιβάλ

29ες ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ: ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΑΘΩΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ HOW TO HAVE SEX

H πρώτη ημέρα του 29ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας ήταν αφιερωμένη στο Διαγωνιστικό Τμήμα του Φεστιβάλ και παρακολουθήσαμε 2 ταινίες που διαγωνίζονται για την Χρυσή Αθηνά. Παρουσία σκηνοθετών και συντελεστών των ταινιών, είδαμε το HOW TO HAVE SEX της Μόλι Μάνινγκ Γουόκερ και το ΞΕΓΝΟΙΑΣΤΕΣ ΜΕΡΕΣ του Μινγκ Λιανγκ

`HOW TO HAVE SEX της Μόλι Μάνινγκ Γουόκερ

Ντεμπούτο της νεαρής Αγγλίδας που βραβεύτηκε μάλιστα στο τελευταίο Φεστιβάλ Καννών στο τμήμα ΕΝΑ ΚΑΠΟΙΟ ΒΛΕΜΜΑ, το HOW TO HAVE SEX αφηγείται το ταξίδι τριών κοριτσιών και επιστήθιων φιλενάδων στα Μάλια της Κρήτης, ως το τελευταίο καταφύγιο τους λίγο πριν βγουν τα αποτελέσματα για το αν θα μπουν στο πανεπιστήμιο. Η Τάρα, η Εμ και η Σκάι, σκοπεύουν να περάσουν ξέφρενες διακοπές με απότερο σκοπό η Τάρα να χάσει επιτέλους την παρθενιά της. Όταν όμως αυτό θα επιτευχθεί, η απογοήτευση και η συνειδητοποίηση θα δημιουργήσει μεγαλύτερο πανικό στην Τάρα, ίσως μεγαλύτερο από τους ξέφρενους χορούς, τα αμέτρητα λίτρα αλκοόλ και τους συνωστισμούς στις πισίνες. Η Γουόκερ καταφέρνει να αποδώσει τον δεσμό την φιλίας των κοριτσιών και το δέσιμο τους κατευθείαν με την πρώτη τους επίσκεψη στην θάλασσα και να το φέρει σε πλήρη σύγκρουση με το πρώτο φως της ημέρας που τις ρίχνει στην αρένα ενός ξέφρενου social τσολίστικου πανηγυριού στο οποίο η Τάρα πασχίζει να διασκεδάσει νοιώθοντας υποδεέστερη και βάζοντας τον εαυτό της με το ζόρι να κάνει πράγματα…από υποχρέωση. Η γνωριμία τους με την παρέα του διπλανού δωματίου θα είναι καταλυτική, για να ζήσει το όνειρο της που θα μετατραπεί σε συνειδητοποίηση ενός αδιεξόδου. Η Γουόκερ δείχνει να έχει την ικανότητα να αποδώσει τα μέγιστα ως σκηνοθέτιδα, ως σεναριογράφος όμως αφήνει τους δεύτερους χαρακτήρες χωρίς ανάπτυξη και την ολίγον ιντριγκαδόρικη σχέση της Τάρα με την Σκάι ΄ή το αγόρι κάφρο-εφιάλτη ονόματι Πάντι, για να επικεντρωθεί στην πολύ καλή ερμηνευτικά πρωταγωνίστρια της Μία Μακένα Μπρους. Η ταινία ΄έχει ρυθμό, νεύρο, πολύ καλή φωτογραφία και καταφέρνει να πει τελικά αυτό που θέλει (η σύγκριση της λαϊκής παρέας των κοριτσιών με την άλλη παρέα που διασκεδάζει πολύ πιο κυριλέ και χωρίς εμμονές για το sex) πως τελικά η αθωότητα χάνεται αλλά είναι και ολίγον θέμα…μυαλού για το πως θα την χάσεις.

ΞΕΓΝΟΙΑΣΤΕΣ ΜΕΡΕΣ (CAREFREE DAYS) του Μινγκ Λιανγκ

Από την Κίνα το ΞΕΓΝΟΙΑΣΤΕΣ ΜΕΡΕΣ του Μινγκ Λιανγκ έχει ως πρωταγωνίστρια μία νεαρή που πάσχει από σοβαρή ασθένεια, η οποία θα χάσει την μητέρα της και θα προσπαθήσει να ζήσει όσο καλύτερα μπορεί παρέα με την φίλη της (η οποία κακοποιείται από τον φίλο της) και με έναν παλαιό συμμαθητή της, ενώ παράλληλα ο πατέρας της κάνει απέλπιδες προσπάθειες να φτιάξει την μεταξύ τους σχέση. Βασανιστικός ρυθμός, σενάριο υπερφορτωμένο με καταστάσεις και διάλογοι που δεν οδηγούν πουθενά, ελάχιστες στιγμές κινηματογραφικής εφευρετικότητας, η ταινία του Μινγκ Λιανγκ είναι ένα κοινωνικό δράμα χωρίς ίχνος ταξιδιού συνειδητοποίησης όπως θέλει να αυτοαναφέρεται, υπερβολικά σκοτεινό, με καλές προθέσεις μεν αλλά τι να το κάνεις όταν μάλλον δεν έχεις δει σινεμά στην ζωή σου ως σκηνοθέτης. Όταν θες να καταπιαστείς με πολλά θέματα στην ταινία (αρρώστια, οικογενειακές σχέσεις, φιλία, κακοποίηση, ερωτική απογοήτευση) ή φροντίζεις το σενάριο σου να ”ακούγεται” δηλαδή να έχει διαλόγους πολυβόλο ή δίνεις ρυθμό με το μοντάζ και δυναμική σκηνοθεσία. Τίποτα από όλα αυτά δεν συμβαίνει όμως στην ταινία και με εξαίρεση μία δύο σκηνές, η εξοντωτική διάρκεια των 122 λεπτών δίνει το τελειωτικό χτύπημα. Η ταινία ακόμα δεν έχει trailer…

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *