ΘΕΜΑΤΑΘΕΜΑΤΑΚαρουζέλΦεστιβάλ

30ες ΝΥΧΤΕΣ ΠΡΕΜΙΕΡΑΣ: Η ΝΤΕΜΙ ΜΟΥΡ ΚΑΙ ΤΟ ΕΛΙΞΗΡΙΟ ΤΗΣ ΝΙΟΤΗΣ

Το 30ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας-Νύχτες Πρεμιέρας έχει ξεκινήσει δυναμικά τις προβολές του και δεν ήταν λίγες οι ταινίες που έγιναν sold out σχεδόν αυτόματα μόλις ξεκίνησε η προπώληση εισιτηρίων. Μία από αυτές, για να πούμε η πρώτη και πιο αναμενόμενη ταινία του φεστιβάλ, ήταν το THE SUBSTANCE, το οποίο η ελληνική εταιρεία διανομής το βάφτισε ΤΟ ΕΛΙΞΗΡΙΟ ΤΗΣ ΝΙΟΤΗΣ. Η ταινία δημιούργησε έναν θόρυβο στην προβολή της στο τελευταίο Φεστιβάλ Καννών, επαναφέρει την Ντέμι Μουρ στο προσκήνιο, απέσπασε το βραβείο σεναρίου και για να δούμε τι είναι τελικά το THE SUBSTANCE της Κοραλί Φαρζά.

ΤΟ ΕΛΙΞΗΡΙΟ ΤΗΣ ΝΙΟΤΗΣ (THE SUBSTANCE) της Κοραλί Φαρζά.

H Ελίζαμπεθ Σπαρκλ είναι μία γυναίκα 50 ετών που παρουσιάζει στην τηλεόραση εκπομπή γυμναστικής. Κάποτε είχε βραβευτεί με Όσκαρ, είχε αποκτήσει το αστέρι της στην Hollywood Boulevard αλλά τώρα σαν κάτι να έχει αλλάξει. Όταν μετά το τέλος ενός γυρίσματος θα ακούσει τυχαία τον παραγωγό του καναλιού πως θα την απολύσουν λόγω ηλικίας, εκείνη θα προσπαθήσει να βρει τρόπο για να κρατηθεί. Θα τον βρει σε μία ουσία που λέγεται Substance και υπόσχεται μία νέα και καλύτερη εκδοχή του ίδιου της του εαυτού. Και κάπως έτσι θα γεννηθεί η Σου, η νεότερη και καλύτερη εκδοχή της Ελίζαμπεθ. Φυσικά υπάρχουν όροι και κανόνες που δεν πρέπει να παρεκκλίνει καμμία από τις δύο. Όταν η Σου/Ελίζαμπεθ όμως θα αρχίσει γοητευμένη από την δόξα να κλέβει τον χρόνο από την Ελίζαμπεθ/Σου, οι παρενέργειες θα είναι καταστροφικές.

Η Κοραλί Φαρζά με το SUBSTANCE παίρνει επίσημα την πρωτοκαθεδρία από το Ντέηβιντ Κρόνεμπεργκ στο είδος της ταινίας που εστιάζει στο body horror. Ναι, δεν έχει την ατμόσφαιρα ενός Κρόνενμπεργκ και η σκηνοθεσία της είναι εντελώς διαφορετική, όμως τίποτα δεν προϊδεάζει για αυτό το άκρως ιντριγκαδόρικο σενάριο, που ναι περνάει τα μηνύματα του για την γυναικεία υστερία περί μόνιμης ομορφιάς, για τον χώρο της show biz και γενικά για την σχέση ψυχής και σώματος. Οι δύο εαυτοί είναι ένας. Όμως η Φαρζά καταφέρνει να ”τσιγκλάει” συνεχώς τον θεατή λέγοντας του σε κάθε σκηνή ” Τι θα έκανες εσύ στην θέση αυτή;”.

Η Ντέμι Μουρ δείχνει να βρίσκεται στο σωστό σημείο την πιο σωστή στιγμή, σε έναν ρόλο που της ανήκει δικαιωματικά. Απόλυτα εναρμονισμένη με το σύμπαν της ταινίας, η οποία ταινία τρελαίνει τον αμφιβληστροειδή με την φωτογραφία και την καλλιτεχνική διεύθυνση, ακόμα και τα κοστούμια είναι ένα και ένα, διαθέτει πολλές ανατριχιαστικές και άβολες σκηνές, δημιουργεί έκπληξη με σεναριακές ιδέες που προκαλούν θαυμασμό (όταν τρώει η Ελίζαμπεθ, η Σου το πληρώνει ακριβά) και όλα οδηγούν σε ένα εξωφρενικό αλλά απίστευτα διασκεδαστικό φινάλε, που το σενάριο της Φαρζά, δεν δίστασε να το τραβήξει στα άκρα.

Ο άλλος εαυτός είναι η Μάργκαρετ Κουόλι, που ερμηνεύει με όλο της το σώμα, την νιότη, την υπέρμετρη φιλοδοξία, τον ανταγωνισμό και την απληστία. Στον ρόλο του γλοιώδη παραγωγού, ο Ντένις Κουέιντ κάνει αυτό που ξέρει καλά.

Ναι, το ΕΛΙΞΗΡΙΟ ΤΗΣ ΝΙΟΤΗΣ είναι μία ταινία διαφορετική, και παρόλη την μεγαλύτερη απ’ ότι έπρεπε διάρκεια της, είναι ”νέο πράγμα” για να το πούμε απλά, είναι μία περίεργη εμπειρία που σε εκπλήσσει συνεχώς, δεν είναι b movie, δεν είναι camp όπως θέλουν να το βαφτίσουν (ούτως ή άλλως δεν υφίσταται τέτοιος κινηματογραφικά όρος), είναι μία ελεγεία τρομακτική και αστεία ταυτόχρονα για το σώμα στο πέρασμα του χρόνου, για την μόνιμη επιθυμία για ζωή και νιότη αλλά και για το πως δεν υπάρχει καμία σωτηρία από τον ίδιο μας τον εαυτό, όταν αυτός πάρει…την λάθος ουσία.

Η ταινία κυκλοφορεί 31 Οκτωβρίου στους κινηματογράφους από την Feelgood.

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *