Aquarius
Η Κλάρα μαζί με την οικογένειά της γιορτάζουν τα γενέθλια της θείας τους στο Aquarius, ένα συγκρότημα κατοικιών στην παραθαλάσσια πόλη Ρεσίφε της Βραζιλίας. Αρκετά χρόνια αργότερα, η Κλάρα είναι η μόνη ένοικος της πολυκατοικίας. Μία μεγάλη κατασκευαστική εταιρεία ζητά από την Κλάρα -αξιοσέβαστο μέλος της ευρύτερης κοινότητας- να της παραχωρήσει το σπίτι της για να γκρεμίσει το Aquarius. Εκείνη αρνείται και βρίσκεται αντιμέτωπη με την αντίδραση της οικογένειάς της.
Ο Κλέμπερ Μεντόχα Φίλιο υπογράφει σενάριο και σκηνοθεσία σε αυτή την ενδιαφέρουσα ταινία που καταφέρνει να εντρυφήσει στην γυναικεία ψυχολογία μέσα από έναν δυναμικό χαρακτήρα. Στη διάρκειας δυόμισι ωρών ταινία -που όμως καταφέρνει να κυλήσει γρήγορα- ο σκηνοθέτης καταφέρνει όχι μόνο να σκιαγραφήσει το πορτρέτο της βραζιλιάνικης κοινωνίας, αλλά να μιλήσει και για θέματα που άλλοι σκηνοθέτες θα θεωρούσαν ταμπού, όπως τη σεξουαλικότητα μιας 65χρονης γυναίκας, η οποία έχει μάλιστα υποβληθεί και σε μαστεκτομή. Χρειάζεται θάρρος για να κάνεις κάτι τέτοιο και ο Φίλιο φαίνεται ότι το έχει και για αυτό κερδίζει το στοίχημα.
Επιπλέον έχει την τύχη να συνεργάζεται με μία εξαιρετική ηθοποιό. Η Σόνια Μπράγκα είναι υπέροχη Κλάρα: πότε εύθραυστη, πότε γεμάτη ένταση και δύναμη.
Αυτό που κάνει την ταινία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα δεν είναι αυτά που ο σκηνοθέτης δείχνει, αλλά αυτά που επιλέγει να μη δείξει. Η Κλάρα μοιάζει με μια απόλυτα συναρπαστική προσωπικότητα, της οποίας ολόκληρη τη ζωή θα ήθελες να δεις στην ταινία. Και κάτι περισσότερο: με μία ερωτική σκηνή στην αρχή της ταινίας, ο σκηνοθέτης καταφέρνει και σε κάνει να θέλεις να παρακολουθήσεις τη ζωή και άλλων, μικρότερων χαρακτήρων. Είναι μια μεγάλη νίκη, αλλά ταυτόχρονα η επιλογή αυτή είναι και δίκοπο μαχαίρι, καθώς μπορεί να κάνει τον θεατή να σκεφτεί πώς μία άλλη από τις ιστορίες αυτής της γυναίκας θα είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον.