ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινε-προτάσειςΣινεμά

Κλεμμένα Φιλιά (Baisers Voles)

Βαθμολογία: 4 στα 5

Αφού απολύεται από τον στρατό, ο εικοσάχρονος Αντουάν Ντουανέλ επιστρέφει στην παριζιάνικη καθημερινότητα ως ενεργός πολίτης. Χάρη σε γνωριμίες του πατέρα της φιλενάδας του Κριστίν, πιάνει δουλειά ως θυρωρός σε ένα φθηνό ξενοδοχείο της Μονμάρτης, όπου μετά την επαφή του με έναν ντετέκτιβ καταλήγει μισθωτός ενός γραφείου ιδιωτικών ερευνών και στη συνέχεια δήθεν υπάλληλος σε ένα κατάστημα υποδημάτων, κατ’ ανάθεση του ιδιοκτήτη του, ο οποίος ψάχνει να μάθει γιατί όλος ο κόσμος τον μισεί! Η αποστολή θα τον οδηγήσει σε ερωτικές περιπτύξεις με τη μεσήλικα σύζυγο του αφεντικού, αλλά ταυτόχρονα θα τον φέρει αντιμέτωπο με αισθηματικά διλήμματα.

Ο Φρανσουά Τρυφώ και ο ήρωάς του, Αντουάν, επιστρέφουν στην τρίτη τους ταινία, μετά τα “400 Χτυπήματα” και “Ο έρωτας στα 20“, μέσα σε μια δύσκολη περίοδο κοινωνικά, πολιτικά και πολιτιστικά. Μέσα από τους έξυπνους διαλόγους και την κινηματογράφηση, ο Τρυφώ θίγει τα γεγονότα της εποχής. Για παράδειγμα, ας θυμηθούμε το πρώτο πλάνο της ταινίας που ζουμάρει στην κλειδωμένη πόρτα της Ταινιοθήκης με τη χειρόγραφη ανακοίνωση “Κλειστό μέχρι νεωτέρας” ή τα νέα για τις απεργιακές κινητοποιήσεις και τα συλλαλητήρια που εκπέμπονται από τις τηλεοπτικές συσκευές, ακόμα και τις συζητήσεις των ίδιων των πρωταγωνιστών.

Μέσα σε αυτό το ταραχώδες κλίμα, ο Τρυφώ παρουσιάζει τον χαοτικό του ήρωα που προσπαθεί να ορθοποδήσει επαγγελματικά έπειτα από την στρατιωτική του απαλλαγή, αλλά και την προσπάθειά του να αγαπήσει και να αγαπηθεί. Τα κωμικά στοιχεία, η σάτιρα  και οι γκάφες δεν λείπουν από την ταινία, ωστόσο στην ατμόσφαιρα υπάρχει και ένας αέρας μελαγχολίας, θα μπορούσαμε να πούμε.

Εκείνο που αξίζει να αναφέρουμε είναι πως ο Τρυφώ τήρησε το ύφος των δημιουργών της Nouvelle Vague και “εκμεταλλεύτηκε” στο έπακρο την ομορφιά του Παρισιού της δεκαετίας εκείνης, χωρίς να χάνει στιγμές από την καθημερινότητα της πόλης. Η Μονμάρτη, τα γραφικά σοκάκια του Παρισιού, η πολύβουη καθημερινότητα του κέντρου αλλά και η πανοραμική θέα της πόλης από το μπαλκόνι του Αντουάν είναι στοιχεία που βάζουν τον θεατή μέσα στην ατμόσφαιρα της ταινίας.

Όσο για το σύνολο των ηθοποιών, ο Τρυφώ επέλεξε με ιδιαίτερη προσοχή τους ηθοποιούς του και το αποτέλεσμα τον δικαίωσε. Η Κλοντ Τζέιντ έκανε ένα καταπληκτικό ντεμπούτο παίζοντας τη φίλη του Αντουάν, Κριστίν, ενώ οι Ντανιέλ Σεκάλντι και Κλαιρ Ντιαμελ, που ενσάρκωσαν τους γονείς της Κριστίν παίζουν μοναδικά. Ο Σεκάλντι ήταν ο ευχάριστος και ήρεμος πατέρας ενώ η Ντιαμελ ήταν ευγενική και φινετσάτη.

Τα “Κλεμμένα Φιλιά” του Φρανσουά Τρυφώ είναι άξιος εκπρόσωπος του κινήματος της Nouvelle Vague, μια ταινία αφιερωμένη στην αθωότητα και τον έρωτα στο Παρίσι του 1968.

Κατερίνα Σιδηροπούλου

Οι πρώτες ταινίες ήταν τα κλασικά κινούμενα σχέδια της Disney. Έπειτα ήρθε η «Ελισάβετ» και τότε μπήκε δειλά στον κόσμο του κινηματογράφου. Ώσπου, στο πανεπιστήμιο ήρθε ο καλός βωβός κινηματογράφος και άλλα αριστουργήματα της έβδομης τέχνης. Και κάπως έτσι, ξεκίνησε ο κινηματογραφικός της εθισμός!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *