Σινεμά

Banksy: Η Τέχνη στο Δρόμο

Ή αλλιώς… καθώς εξέρχεσθε από το πωλητήριο
«Συνήθιζα να ενθαρρύνω όποιον γνώριζα να φτιάχνει τέχνη. … Δεν το κάνω πια και τόσο πολύ». Banksy
Ο Τιερί, ένας εκκεντρικός Γάλλος ιδιοκτήτης ενός μικρού μαγαζιού, πείθει τους πιο διάσημους καλλιτέχνες του δρόμου να κινηματογραφηθούν στο πλαίσιο ενός ντοκιμαντέρ που υποτίθεται πως ετοιμάζει. Η αλήθεια όμως απέχει μίλια μακριά καθώς ο Τιερί στην πραγματικότητα δεν έχει την παραμικρή πρόθεση να επεξεργαστεί το μαγνητοσκοπημένο υλικό και να του δώσει ενιαία μορφή. Τότε αναλαμβάνει δράση ο περίφημος Banksy. Την ίδια ώρα, ο Τιερί αποφασίζει να ασχοληθεί και ο ίδιος με το street art.

Ο Banksy δημιουργεί ένα «ντοκιμαντέρ» αστείο, πρωτότυπο, «ζωντανό», αυθάδικο. Με το Exit Through the Gift Shop μάς «βγάζει τη γλώσσα» και δεν το κρύβει κιόλας. Λέγοντας ότι τα πάντα ξεκίνησαν από το αποτυχημένο ντοκιμαντέρ του Τιερί Γκέτα, ο Βρετανός street artist δημιουργεί μια εξαιρετική ταινία, η οποία μπορεί –αλλά πιθανότατα δεν είναι- αλήθεια. Όσα συμβαίνουν on camera μοιάζουν σχεδόν σκηνοθετημένα. Το εάν πραγματικά όλα αυτά που δείχνει έχουν συμβεί ή αν αποτελούν απλά ένα ακόμα κόλπο του καλλιτέχνη-φαντομά, δεν έχει απολύτως καμία σημασία. Γιατί τελικά το φιλμ καταφέρνει και μιλά με τρόπο απολαυστικό για όλα αυτά που θέλει να μιλήσει: δηλαδή όχι μόνο για το street art και τους γκραφιτάδες, αλλά και για την τέχνη γενικά, τη φήμη και τη σημασία του να είναι κανείς δημιουργός.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *