TV ΚριτικέςΚΡΙΤΙΚΕΣ

Blindspot, ένα άλυτο κουβάρι… τατουάζ

blindspot 001a

Ένας γρίφος μπορεί να κρύβεται πίσω από κάθε τατουάζ, ένα κυνήγι θησαυρού όμως δύσκολα.

Μια μεγάλη βαλίτσα βρίσκεται παρατημένη στο κέντρο της Τάιμς Σκουέρ της Νέας Υόρκης. Όταν την βλέπει ένας αστυνομικός και παρατηρεί το ταμπελάκι της να γράφει «καλέστε το FBI» ο νους του πάει σε κάποια βομβιστική ενέργεια. Σύντομα όλο το οικοδομικό τετράγωνο έχει αδειάσει και ένας πυροτεχνουργός με πλήρη προστατευτικό εξοπλισμό πλησιάζει μουδιασμένα την βαλίτσα. Προς έκπληξη του ο σάκος κουνιέται, το φερμουάρ ανοίγει και από μέσα ξεπροβάλλει μια γυμνή γυναίκα, με το σώμα της γεμάτο τατουάζ.

H νέα σειρά Blindspot, του NBC γεμίζει με τατουάζ το σώμα της Τζέιμι Αλεξάντερ, που αναλαμβάνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο και κεντρίζει την περιέργεια του κοινού, με το μυστήριο για το ποια είναι πραγματικά, ποιος κρύβεται πίσω από την περίεργη αυτή υπόθεση και ποιοι οι σκοποί του.

blindspot 006

Είναι η Τζέιν Ντο; Η γυναίκα δεν έχει καμία ανάμνηση του ποια είναι, ούτε καν το όνομα της, όμως σύντομα στη σειρά θα την φωνάζουν όλοι Τζέιν. Είναι σημαντικό να εξηγήσουμε αυτό το σημείο διότι πολλοί δε το γνωρίζουν και μπερδεύονται. Στην Αμερική όταν αστυνομικοί ή δημοσιογράφοι αναφέρονται σε κάποιον χωρίς να θέλουν να αναφέρουν, ή δεν γνωρίζουν το όνομα του τότε συνήθως χρησιμοποιούν ως «ψευδώνυμο» το ονοματεπώνυμο Τζον Ντο εάν πρόκειται για άντρα και Τζέιν Ντο εάν πρόκειται για γυναίκα. Κύριως το συναντάμε σε περιπτώσεις πτωμάτων, για τα οποία δεν γνωρίζουν ή δεν θέλουν να δώσουν στοιχεία στη δημοσιότητα, για παράδειγμα «βρέθηκε το πτώμα ενός Τζον Ντο δίπλα στη λίμνη». Έτσι λοιπόν, μη διερωτάστε πως τους ήρθε και «βαφτήσαν» την πρωταγωνίστρια Τζέιν, καθώς το Τζέιν Ντο πρακτικά δεν σημαίνει τίποτα.

blindspot 002

Καθώς η γυναίκα δεν θυμάται τίποτα για τον εαυτό της και του τι της έχει συμβεί, μόνος τρόπος είναι να αναζητήσουν στα συστήματα τους ποια πραγματικά είναι. Όμως και εκεί αποτυγχάνουν καθώς ούτε τα δακτυλικά αποτυπώματα, ούτε τα ποιο εξελιγμένα εργαλεία τους, όπως η αναγνώριση προσώπου αποδίδει καρπούς. Τότε αναγκαστικά στρέφονται προς τα τατουάζ της άγνωστης γυναίκας, τα οποία όταν τα εξετάζουν βλέπουν ότι είναι όλα αρκετά φρέσκα και νεοαποκτηθέντα. Στη δε πλάτη της η γυναίκα φέρει το όνομα ενός πράκτορα του FBI, του Κερτ Γουέλερ που αμέσως καλείται στα κεντρικά.

blindspot 003

Σίγουρα η βασική ιδέα της ταινίας είναι πρωτότυπη και ιντριγκάρει την περιέργεια του θεατή. Από εκεί και μετά όμως; Μπορεί η σειρά να σηκώσει σεναριακά έναν ενδιαφέρον γρίφο ή θα ξεφουσκώσει σαν μπαλόνι μπροστά στα μάτια των θεατών της;

Όταν υπάρχει μια καλή αρχική ιδέα, αυτό από μόνο του είναι αρκετό να πείσει το κοινό καταρχάς να ασχοληθεί με το πρώτο επεισόδιο και στη συνέχεια να δώσει μια ευκαιρία στη σειρά, βλέποντας κάποια ακόμα επεισόδια. Έτσι κι εγώ απέφυγα να γράψω κάτι προτού προβληθούν κάποια επεισόδια, για την ακρίβεια περίμενα να δω και το τρίτο επεισόδιο.

blindspot 004

Το Bindspot ξεκαθαρίζει γρήγορα τις προθέσεις του. Το μυστήριο γύρω από την κοπέλα ξετυλίγεται υπερβολικά αργά. Είναι άραγε το κορίτσι από το παρελθόν του ντετέκτιβ; Τι σχέση έχει με τον μυστηριώδη άντρα των αναμνήσεων της;  Το κάθε επεισόδιο ασχολείται μεμονωμένα με κάποιο από τα τατουάζ της, ένα-ένα τη φορά. Με άλλα λόγια κάθε ένα κρύβει στοιχεία για να ξεδιπλωθεί ένα ουσιαστικά αυτοτελές επεισόδιο. Αυτό είναι το πρώτο μη ρεαλιστικό στοιχείο, το ότι δηλαδή οι αναλυτές δεν εξετάζουν όλα τα τατουάζ μαζί και τη σχέση τους αλλά επικεντρώνονται σε ένα μονάχα. Κάθε φορά δε που πλησιάζει μια λύση, αυτόματα παρουσιάζεται και η σεναριακή διέξοδος για να μείνει κρυφή η αλήθεια, ώστε τελικά να μοιάζουν και οι χαρακτήρες να μη νοιάζονται πια τόσο. Η Τζέιν μοιάζει σαν να δουλεύει πλέον ως βοηθός του FBI, το οποίο χωρίς καν να ξέρει ποια είναι και τα κίνητρα της από το τρίτο κι όλας επεισόδιο της δίνει όπλο και δυνατότητα να οπλοφορεί. Αυτό πραγματικά δίνει τη χαριστική βολή στη σειρά, που διαφαίνεται να έχει την τύχη όλων των άλλων αδιάφορων αστυνομικών σειρών. Αν αυτό το συνδυάσει κανείς με την όχι και τόσο δελεαστική για το θεατή παρουσίαση, τόσο σε σκηνοθεσία όσο και στις ερμηνείες των ηθοποιών.

Αντώνης Γκούμας

Θα μπορούσε να ζήσει εξίσου ευχάριστα στη Μέση Γη όσο στη Metropolis, από τα πιο ρεαλιστικά πλάνα στα πιο σουρεαλιστικά συννεφάκια. Μπαίνοντας στις αίθουσες παθιάζεται αμετανόητα κάθε φορά που σβήνουν τα φώτα. Στα Φεστιβάλ που καλύπτει αντί για τις πολυαναμενόμενες ταινίες προτιμά να ανακαλύπτει άγνωστα μικρά διαμαντάκια που ίσως να μην δούμε ποτέ στις ελληνικές αίθουσες. Συνήθως καλοπροαίρετος, προσέξτε, όμως, όταν κραδαίνει το «τσεκούρι» του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *