ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ (BLINK TWICE)

H Φρίντα και η φίλη της Τζες εργάζονται ως σερβιτόρες κέτερινγκ και σε ένα επίσημο γκαλά που γίνεται προς τιμή ενός δισεκατομυριούχου που επανέρχεται, του Σλέιτερ Κινγκ. Ο Σλέιτερ θα καλέσει την Φρίντα και την φίλη της στο ιδιωτικό του νησί, όπου παρέα με τους φίλους του περνάνε ημέρες διασκέδασης και αχαλίνωτου ξεφαντώματος. Σύντομα όμως η Φρίντα αρχίζει να αισθάνεται πως κάτι δεν πάει καλά, η φίλη της θα εξαφανιστεί χωρίς κανείς να θυμάται τίποτα και η ίδια θα προσπαθήσει να βρει την λύση του μυστηρίου και να αποκαλύψει την λύση του μυστηρίου, οδηγώντας την στο τέλος σε μία μάχη για να βγει ζωντανή.

Η ταινία έρχεται με μεγάλο hype και περγαμηνές ως προς το ότι είναι το σκηνοθετικό ντεμπούτο της Ζόε Κράβιτζ (λες και είναι μεγάλο όνομα και ως ηθοποιός) αλλά αυτά τα τεχνάσματα όποιος γνωρίζει από σινεμά τα ξέρει καλά. Ο ΚΩΔΙΚΑΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥ (ατυχής η ελληνική μετάφραση του BLINK TWICE που είναι και ατάκα της ταινίας) είναι μία ταινία μυστηρίου και σεναριακού ταλέντου που αφήνει τον θεατή να αναρωτιέται μαζί με την πρωταγωνίστρια για το τι συμβαίνει, του δίνει στοιχεία που πρέπει να ενώσει ο ίδιος για να αρχίζει να υποψιάζεται και τον κάνει συνοδοιπόρο στον αγώνα της πρωταγωνίστριας. Σε αυτόν τον τομέα, του σεναρίου δηλαδή, η ταινία παίρνει άριστα και υποψιαζόμαστε πως το σενάριο της θα καταφέρει να φτάσει στις υποψηφιότητες των Όσκαρ (αν και ένα μεγάλο μείον είναι οι πολλοί χαρακτήρες από τους οποίους ούτε ένας δεν είναι δουλεμένος καλά και αυτό θα φανεί αν λειτουργήσει υπέρ ή κατά). Η ιδέα όμως είναι εκεί και το τελικό αποτέλεσμα είναι πως λειτουργεί. Υπάρχει όμως και το αλλά….

Η ταινία σου δίνει την αίσθηση πως θέλει να μπλέξει το μυστήριο, το θρίλερ και την βία (πολλές οι σκηνές βίας ομολογουμένως) με μία κορώνα πάλι σχετικά με την κακοποίηση των γυναικών και το metoo κίνημα, και αυτό φωνάζει από μακριά με το επιτηδευμένα προκλητικό και out of this world φινάλε εκδίκησης της πρωταγωνίστριας αλλά και την αχρείαστη στον ρόλο εμφάνιση της Τζίνα Ντέηβις ως κάποτε σύμβολο γυναικείας χειραφέτησης στο Thelma and Louise και τώρα ως ιδρύτρια του GEENA DAVIS INSTITUTE, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού που ερευνά την ίση μεταχείριση και προβολή των ανδρών και γυναικών στα μίντια. Όλα αυτά μπορεί να μην είναι κινηματογραφικά κριτήρια αλλά επηρεάζουν με τις εμμονές τους το τελικό αποτέλεσμα.

Έξυπνο αλλά ταυτόχρονα και αφελές, προορισμένο να περάσει τα μηνύματα του μέσα από σεναριακά τερτίπια, εξάπτει την περιέργεια αλλά πάσχει από την επιτηδευμένη μανία εκδίκησης της σημερινής εποχής, προασπίζεται την βία ακόμα και ως αντίποινο, χρησιμοποιεί ηθοποιούς που δεν φημίζονται για την υποκριτική τους ικανότητα (από την πρωταγωνίστρια μέχρι τον Τσάνινγκ Τέιτουμ και τον Κάιλ Μακλάχλαν μέχρι την επανεμφάνιση του Χέιλ Τζόελ Όσμοντ (το μικρό παιδί από την ΈΚΤΗ ΑΙΣΘΗΣΗ), άσχετα πράγματα δηλαδή να μπλέκονται με κινηματογραφικούς όρους και κανόνες του σασπένς, του μυστηρίου και του θρίλερ.

Η ταινία κυκλοφορεί 12 Αυγούστου σε διανομή Tanweer

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *