Box officeΕΠΙΚΑΙΡΑ

Box Office: Η Post νίκησε και τον Winston Churchill

 

Στην κορυφή για 2η εβδομάδα η νέα ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ με την Πιο σκοτεινή ώρα του Τζο Ράιτ να την ανταγωνίζεται.

Γράφει ο Τάσος Ντερτιλής

(το κείμενο δημοσιεύτηκε στο grandmagazine.gr)

Όσο ο μήνας προχωρά, η Οσκαρική περίοδος έρχεται πιο κοντά! Στις 23 Ιανουαρίου ανακοινώνονται οι υποψηφιότητες της Ακαδημίας και στις 4 Μαρτίου θα γίνει η απονομή. Είναι ένα εξαιρετικό διάστημα για να αναδειχθούν ταμιακά και κάποιες ταινίες που δεν απευθύνονται πρωτίστως στο νεανικό κοινό, γεγονός που επιβεβαίωσε ο θρίαμβος του Σπίλμπεργκ την περασμένη εβδομάδα ο οποίος συνεχίστηκε και αυτό το 4ήμερο. Το The Post άρεσε, προβλημάτισε και είχε γενικά ένα καλό word of mouth που συνετέλεσε η ταινία να έχει μια λογική κάμψη 34% και να φθάσει τους 100 χιλιάδες θεατές σε 11 ημέρες, κρατώντας τα πρωτεία των εισπράξεων και αφήνοντας στη 2η θέση το Darkest Hour με τη συγκλονιστική ερμηνεία του Γκάρι Όλντμαν ως Τσόρτσιλ. Η ταινία του Τζο Ράιτ μπορούμε να πούμε ότι εντάσσεται στο κύμα βρετανικών ταινιών που ενισχύουν το εθνικιστικό συναίσθημα εν όψει του Brexit, όπως το Their Finest Hour ή η Δουνκέρκη. Ταινιών όμως αξιόλογων που, πέρα από την τυχόν οσκαρική τους πορεία, αναμένεται να αφήσουν το στίγμα τους στην ιστορία του βρετανικού σινεμά. 26 χιλιάδες σχεδόν θεατές συμφώνησαν πάντως όσον αφορά την εντυπωσιακή μεταμόρφωση του Γκάρι Ολντμαν στον γηραιό και ιδιόρρυθμο ηγέτη της Βρετανίας του πολέμου.

Το εισπρακτικό γεγονός όμως αυτής της εβδομάδας δεν συνέβη στην κορυφή αλλά στην 9η θέση του πίνακα, εκεί όπου έκανε μια σαρωτική εμφάνιση το πιθανό Οσκαρικό φαβορί με τον τίτλο σιδηρόδρομο «Τρεις πινακίδες έξω από το Έμπινγκ του Μιζούρι». Σε 2 μόλις αθηναϊκές αίθουσες μάζεψε 5 χιλιάδες θεατές κάνοντας ένα μικρό θρίαμβο! Μετά την αναμενόμενη ανακοίνωση των υποψηφιοτήτων και το άνοιγμα σε περισσότερες αίθουσες από Πέμπτη θα μπορούμε ίσως να μιλάμε για μια από τις εισπρακτικές επιτυχίες της χρονιάς. Και το αξίζει με το παραπάνω.

Το σφιχτοδεμένο αστυνομικό θρίλερ Η ληστεία του αιώνα άνοιξε αξιοπρεπώς στην 5η θέση του πίνακα με 12 χιλιάδες θεατές που θα ήταν ίσως περισσότεροι αν δεν υπήρχε ο παρεμφερής Επιβάτης. Ο γερόλυκος Λίαμ Νίσον κράτησε άνετα την 3η θέση με μια κάμψη 37% και ξεπέρασε τους 58 χιλιάδες θεατές σε 11 ημέρες. Έχει δει και καλύτερες εισπράξεις αλλά έστω και με αυτά τα νούμερα παραμένει στο παιγνίδι.

Στην 4η θέση συνέχισε την πορεία της μια από τις μεγάλες παγκόσμιες επιτυχίες της χρονιάς, το ολοκαίνουργιο Jumanji. Μια ταινία που δεν πήγε και τόσο καλά στην ιδιότροπη εγχώρια αγορά αν και, με 42% κάμψη και 52 χιλιάδες σύνολο θεατών, δεν τη λες και αποτυχία. Πιθανόν να έχει κράτημα όπως έχουν και τα δύο επιτυχημένα animation του πίνακα, ο Φερδινάνδος (7η θέση, κάμψη μόλις 20%) και το οσκαρικό φαβορί Coco (8η θέση, κάμψη 15%). Σίγουρα λεφτά.

Στην 6η θέση (από την 4η) βρέθηκε το εγχώριο hit The Bachelor 2 με μια κάμψη 37% που δείχνει ότι υπάρχει ακόμη ψωμί για μια διασκεδαστική ταινία που έχει ξεπεράσει τους 215 χιλιάδες θεατές σε 28 ημέρες προβολής.

Και το top 10 συμπληρώνει το νέο 4ο κεφάλαιο της Παγιδευμένης Ψυχής που ναι μεν είχε μεγάλη κάμψη αυτό το weekend ωστόσο αναμένεται να ολοκληρώσει θριαμβευτικά την πορεία του προς ένα αναπάντεχο συνολικό αριθμό 90 χιλιάδων θεατών.

Παρακάτω, στην 11η θέση υποχώρησε με αξιοπρέπεια το Molly’s Game που είχε μια κάμψη 63% αλλά έφθασε τους 52 χιλιάδες θεατές, χωρίς πολλές τυμπανοκρουσίες.

Για τις υπόλοιπες νέες ταινίες της εβδομάδας η υποδοχή υπήρξε μέτρια. Ενδεικτικά στην 12η θέση οι 12 Δυνατοί δεν έπεισαν ούτε 4 χιλιάδες θεατές για την αληθοφάνεια των πολεμικών τους ανδραγαθημάτων ενώ το συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ για την Μαρία Κάλλας άνοιξε στην 17η θέση με λιγότερους από 2 χιλιάδες fans, ωστόσο το άριστο word of mouth θα το κρατήσει στις οθόνες.

Σε σινεφίλ εισπρακτικό φαινόμενο της σεζόν βέβαια εξελίσσεται Η Ψυχή και το Σώμα που υποχώρησε στην 13η από την 11η θέση αλλά με κάμψη μόλις 8% και με ένα σύνολο θεατών που σύντομα θα γίνουν 30 χιλιάδες.

Κατά τα λοιπά παταγώδης η αποτυχία για τον πανάκριβο και θεαματικό Μικρόκοσμο του Αλεξάντερ Πέιν (30η θέση, 12 χιλιάδες μόλις θεατές) για τον τολμηρό Διπλό Εραστή αλλά και το αξιόλογο Δωμάτιο των Θαυμάτων (36η και 38η θέση). Ένας συνδυασμός κακού timing και πληθωρισμού προσφοράς που αναπόφευκτα έχει εισπρακτικά θύματα. Γιατί δεν μπορώ να δεχθώ ότι το επερχόμενο νέο κεφάλαιο των 50 αποχρώσεων θα έχει έστω και λίγο από την τολμηρότητα και το ενδιαφέρον του Διπλού Εραστή (ακόμη και με όλες του τις ατέλειες) τον οποίο τίμησαν μόλις 2 χιλιάδες και κάτι θεατές.

Όσο για τον Τελευταίο Τζεντάι δείχνει σημάδια μεγάλης κόπωσης καθώς πασχίζει να πλησιάσει το όριο των 300 χιλιάδων θεατών (18η θέση, 297 χιλιάδες και κάτι θεατές).

Συνολικά η κάμψη των εισιτηρίων συνεχίστηκε και αυτή την εβδομάδα (163 έναντι 192 χιλιάδων το προηγούμενο weekend), με τα εισιτήρια να μοιράζονται και πάλι σε αρκετές ταινίες αλλά και με πλήθος ταινιών που έφθασε το τέλος της καριέρας τους. Να σημειωθεί ότι για τα αντίστοιχα περυσινά 4ήμερα τα εισιτήρια ήταν 155 και 177 χιλιάδες αντίστοιχα. ΄

Αρκετές νέες ταινίες φέρνει και η επόμενη Πέμπτη στις αίθουσες, ξεχωρίζει όμως το εγχώριο 1968,η νέα ταινία του Τάσου Μπουλμέτη που αναφέρεται στον πρώτο διεθνή αθλητικό θρίαμβο της χώρας με τη νίκη της ΑΕΚ στο μπάσκετ σε έναν ιστορικό αγώνα στο Παναθηναϊκό Στάδιο. Η αλάνθαστη νοσταλγική συνταγή του δημιουργού της Πολίτικης Κουζίνας βρίσκεται εδώ στις καλύτερες στιγμές της. Για να δούμε αν θα πείσει και το κοινό ανεξαρτήτως αθλητικών προτιμήσεων. Δύο επίσης οσκαρικοί τίτλοι διεκδικούν την προσοχή του κοινού, το Disaster Artistτου βραβευμένου με Χρυσή Σφαίρα Τζέιμς Φράνκο και το Εγώ η Τόνια που αφηγείται ένα αθλητικό σκάνδαλο των 90s με δυο φοβερές γυναικείες ερμηνείες να της βάζουν φωτιά. Έρχεται επίσης το 3ο και τελευταίο χορταστικό κεφάλαιο του νεανικού Λαβύρινθου που έχει και αυτό το κοινό του. Στο καλλιτεχνικό μέτωπο θα διεκδικήσουν δάφνες και εισιτήρια το τολμηρό Tom of Finland που διηγείται την ιστορία του ομώνυμου gay σκιτσογράφου από τη Φινλανδία που αναδείχτηκε σε underground καλλιτεχνικό σύμβολο των 60s αλλά και ένα ακόμη συγκλονιστικό Ιρανικό δράμα με τίτλο Ένας Ακέραιος Άνθρωπος του οποίου ο διεισδυτικός σκηνοθέτης Μοχάμαντ Ρασούλοφ παραμένει υπό περιορισμό στη χώρα του.

Ακολουθεί ο αναλυτικός πίνακας:

 

ΤΙΤΛΟΣ

ΔΙΑΝΟΜΗ

ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Μ.Ο.Α/ΑΙΘΟΥΣΑ

4ΗΜΕΡΟ

ΣΥΝΟΛΙΚΑ

1 THE POST

ODEON

2

368

30.572

99.226

2 DARKEST HOUR

UIP

1

402

25.785

25.785

3 THE COMMUTER

SPENTZOS

2

358

16.468

58.547

4 JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE

FEELGOOD

3

229

14.177

51.679

5 DEN OF THIEVES

ODEON

1

339

12.187

12.187

6 THE BACHELOR 2

VILLAGE

5

338

11.480

215.440

7 FERDINAND

ODEON

5

129

10.080

114.314

8 COCO

FEELGOOD

6

120

7.453

108.195

9 THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBING, MISSOURI

ODEON

1

2.474

4.948

4.948

10 INSIDIOUS: THE LAST KEY

FEELGOOD

3

220

4.390

81.041

11 MOLLY’S GAME

TANWEER

3

163

4.245

51.933

12 12 STRONG

TANWEER

1

157

3.935

3.935

13 ON BODY AND SOUL

STRADA

6

377

2.638

28.842

14 PADDINGTON 2

ODEON

8

68

2.580

81.054

15 WONDER

SPENTZOS

5

136

2.307

32.552

16 TOP CAT BEGINS

WEIRD WAVE

1

59

2.068

2.068

17 MARIA BY CALLAS

FILMTRADE

1

227

1.816

1.816

18 STAR WARS: THE LAST JEDI

FEELGOOD

6

159

1.428

297.429

19 THE SQUARE

FEELGOOD

7

90

718

38.681

20 ZAMA

WEIRD WAVE

1

223

669

669

21 THE GREATEST SHOWMAN

ODEON

4

118

591

37.227

22 THE FLORIDA PROJECT

SEVEN

5

110

548

13.328

23 ΤΖΑΜΑΪΚΑ

FEELGOOD

5

56

449

53.092

24 THE PARTY

FEELGOOD

4

87

434

8.963

25 ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ

ODEON (A.V.)

9

75

299

232.096

26 MURDER ON THE ORIENT EXPRESS

ODEON

11

270

270

354.451

27 SNOWFLAKE, THE WHITE GORILLA

WEIRD WAVE

14

72

143

11.792

28 WONDER WHEEL

ODEON

7

71

142

40.175

29 HAPPY FAMILY

TANWEER

11

33

133

34.920

30 DOWNSIZING

UIP

3

115

115

12.318

31 DESPICABLE ME 3

UIP

21

37

111

308.023

32 ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

TANWEER

13

35

106

203.038

33 GNOME ALONE

ODEON

12

49

98

31.028

34 ALL THE MONEY IN THE WORLD

ODEON

5

22

86

58.362

35 THE NILE HILTON INCIDENT

SEVEN

11

37

73

7.609

36 L’ AMANT DOUBLE

FEELGOOD

2

35

69

2.161

37 CHRISTMAS & CO

ODEON

6

31

61

34.684

38 WONDERSTRUCK

SEVEN

2

50

50

1.822

39 Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ

TANWEER

7

19

19

52.524

ΣΥΝΟΛΙΚΑ

   

 

163.741

2.807.954

Τάσος Ντερτιλής

The past is a foreign country... they did things differently there. Γι'αυτό ας το αφήσουμε ήσυχο κι ας ασχοληθούμε με το παρόν. Το παρόν λοιπόν είναι χτισμένο με κινηματογραφικές εικόνες, με χιλιάδες ταινίες, με οθόνες και όνειρα. Κλειδώστε με εκεί μέσα και εγώ θα ανοίξω ένα παράθυρο να αγναντεύω το μέλλον. The future now...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *