Box officeΕΠΙΚΑΙΡΑ

Box Office: Η Επέλαση του Μαύρου Πάνθηρα συνεχίζεται…

Ξανά στην κορυφή ο Μαύρος Πάνθηρας στο πρώτο weekend της Σαρακοστής

Γράφει ο Τάσος Ντερτιλής
(το κείμενο δημοσιεύτηκε στο grandmagazine.gr)

Και το αναπάντεχο σουξέ του-total black αποχρώσεων-comic της Marvel συνεχίστηκε και μετά την επιστροφή των εκδρομέων της Καθαρής Δευτέρας!  Μόλις 38% κάμψη και 94 χιλιάδες θεατές σε 11 ημέρες για τον κιτσάτο superhero και τη funky κουστωδία του. Η επιτυχία του Black Panther βέβαια είναι παγκόσμια με τις εισπράξεις να ξεπερνούν τα 700 εκατ. δολάρια στο πρώτο δεκαήμερο. Και βέβαια εξελίσσεται σε πολιτιστικό φαινόμενο στις ΗΠΑ, σε βαθμό που δεν θα μας κάνει εντύπωση αν του χρόνου τέτοιο καιρό το μαύρο comic θα φιγουράρει στις Οσκαρικές υποψηφιότητες.

Μια έκπληξη μας περίμενε στη 2η θέση: Ένα animation sequel Ισπανικής παραγωγής, το διασκεδαστικό και ιδανικό για τα αγοράκια Tadeo Jones 2, φάνηκε να βρίσκει το κοινό του με ένα ικανοποιητικό άνοιγμα 16 χιλιάδων θεατών. Τεχνικά άρτιο και γεμάτο χιούμορ πιθανόν να εξελιχθεί σε μίνι επιτυχία. Να σημειώσουμε εδώ ότι η πρώτη ταινία της σειράς το 2013 είχε συνολική καριέρα μόλις 22 χιλιάδων θεατών.

Ρεζερβέ η 3η θέση για την Οσκαρική Μορφή του Νερού, με κάμψη μόνον 25% στο 2ο 4ήμερό της. Εν αναμονή των βραβείων την προσεχή Κυριακή τη νύχτα αλλά και μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου με τις κατηγορίες κατά του Ντελ Τόρο για λογοκλοπή, το ενδιαφέρον του κοινού πιθανόν και να αυξηθεί.

14μιση χιλιάδες θεατές (κάμψη 54%) και πτώση από την 2η στην 4η θέση για τις 50 αποχρώσειςτου ζεύγους Γκρέι. 190 χιλιάδες θεατές σε 18 ημέρες τοποθετούν το φιλμ τελευταίο σε δημοφιλία ανάμεσα στα τρία φιλμ με τις περιπέτειες της Αναστέιζια και του καυτού συζύγου της. Πέρυσι τέτοια εποχή το Fifty Shades Darker μπορεί μεν να μάζευε κι αυτό στο τρίτο του 4ήμερο 14 χιλιάδες θεατές, είχε όμως ξεπεράσει τους 231 χιλιάδες συνολικά. Τι να πεις, αναμενόμενη η κόπωση από την πολλή επανάληψη.

 

Ακόμη μια ευχάριστη έκπληξη στην 5η θέση: το δυνατό πολιτικό δράμα Μαζί ή Τίποτα του Φατίχ Ακίν έφερε 12 χιλιάδες θεατές σχεδόν, σε μόλις 15 αίθουσες (Μ.Ο. ανά αίθουσα 796 !). Μαζί με τους 1400 θεατές που είδαν την ταινία στο άνοιγμά της στη Θεσσαλονίκη την περασμένη εβδομάδα, το σύνολο ξεπερνάει τους 13 χιλιάδες και το καλό word of mouth, σε συνδυασμό με το έντονο εγχώριο ενδιαφέρον του φιλμ, αναμένεται να ενισχύσουν περαιτέρω την ταμιακή του θέση.

Στην 6η θέση ένα πολύ χλιαρό άνοιγμα για τη νέα ταινία του Κλιντ Ίστγουντ. Η αναχώρηση 15:17 για Παρίσι δεν έπεισε το κοινό και οι 53 αίθουσες που τη φιλοξένησαν μέτραγαν άδεια καθίσματα. Μόλις 11μιση χιλιάδες θεατές με τέτοια σκηνοθετική υπογραφή το λες και αποτυχία με πάταγο.

Ακόμη ένα μέτριο άνοιγμα στην 7η θέση. Η νέα κωμωδία του Στράτου Μαρκίδη Μαζί τα φάγαμεκατάφερε να προσελκύσει μόλις 10 χιλιάδες θεατές σε 42 αίθουσες. Ο τίτλος της ταινίας, για την οποία δεν μπήκαν στον κόπο να οργανώσουν δημοσιογραφική προβολή, αντανακλά και το περιεχόμενο και το κοινό έχει αρχίσει να μένει μακριά από το είδος (αναβαθμισμένη αισθητική βιντεοκασέτας των 80s). Η προηγούμενη ταινία του Μαρκίδη Ο Θησαυρός είχε ανοίξει στις αρχές του περασμένου Δεκέμβρη με 16 χιλιάδες εισιτήρια. Πότε πρόλαβε να παραδώσει και νέο φιλμ μέσα σε 2 μήνες, μόνο αυτός ξέρει.

8η θέση και αύξηση (ναι αύξηση) 26% για τις Τρεις Πινακίδες που πολλοί πλέον θεωρούν φαβορί για το Όσκαρ καλύτερης ταινίας. Σχεδόν 80 χιλιάδες θεατές και η απονομή είναι προ των πυλών…

Στην 9η θέση με κάμψη 56% υποχώρησε η Αόρατη Κλωστή που όμως αναμένεται να κλείσει τον πρώτο της μήνα προβολής με 120 χιλιάδες περίπου ικανοποιημένους θεατές.

Η δεκάδα συμπληρώνεται με ακόμη ένα Animation εκτός Χόλιγουντ, το βραζιλιάνικο Γατοξόρκιπου τσίμπησε ακόμη 5 χιλιάδες πιτσιρίκια, ανεβάζοντας το σύνολο στους 14 χιλιάδες. Ούτε στον ύπνο του τέτοιο σουξέ!.

                                                                   Φωτό: Mudbound

Οι υπόλοιπες νέες ταινίες απέτυχαν παταγωδώς να τραβήξουν το κοινό παραμένοντας κάτω από το Top 10: Το πολυδιαφημισμένο (και αξιόλογο) γουέστερν Ταξιδεύοντας με τον εχθρό μου μόλις που πλησίασε τους 4 χιλιάδες θεατές (11η θέση) ενώ το ασυνήθιστο νεανικό ρομάντζο Every Dayέφθασε στους 2 χιλιάδες (17η θέση). Όσο για το υποψήφιο για 4 Όσκαρ Mudbound είναι σοκαριστικός ο 3ψήφιος αριθμός θεατών που το τίμησε (624 θεατές-20η θέση). Ή τα δράματα εποχής του ρατσιστικού Νότου των ΗΠΑ αφήνουν πλέον αδιάφορο το ελληνικό κοινό ή τα screener  που μοιράζει στα μέλη της η Αμερικάνικη Ακαδημία έχουν κάνει παγκόσμια θραύση! Είτε έτσι είτε αλλιώς, ντροπή!

Τα συνολικά εισιτήρια του 4ημέρου κυμάνθηκαν και πάλι στα ίδια επίπεδα των προηγούμενων εβδομάδων με τις πρώτες δέκα ταινίες να μαζεύουν τους 123 από τους 154 χιλιάδες θεατές.

Κατά τα λοιπά δεν υπάρχει κάτι άξιο ιδιαίτερης μνείας πέρα από τη θαυμαστή ταμιακή επιμονή της Πιο Σκοτεινής Ώρας του Τσόρτσιλ/Όλντμαν που χωρίς ουσιαστική κάμψη έφθασε τους 109 χιλιάδες θεατές.

Από τις ταινίες που έρχονται την Πέμπτη η μόνη ταινία που φαίνεται να ξεχωρίζει εμπορικά είναι το Κόκκινο Σπουργίτι με την Τζένιφερ Λόρενς, ένα νεοψυχροπολεμικό και σέξι κατασκοπικό θρίλερ που ίσως και να αρέσει στο πλατύ κοινό. Κριτικές της προκοπής δεν αναμένονται πάντως! Από καλλιτεχνική άποψη ενδιαφέρον παρουσιάζει ο μυστικιστικός sci fi Σπόρος αλλά και το Οσκαρικό Lady Bird που κλείνει τον κύκλο των Οσκαρικών προβολών λίγο πριν την απονομή.

Ακολουθεί ο αναλυτικός πίνακας:

 

ΤΙΤΛΟΣ

ΔΙΑΝΟΜΗ

ΕΒΔΟΜΑΔΑ

Μ.Ο. Α/ΑΙΘΟΥΣΑ

4ΗΜΕΡΟ

ΣΥΝΟΛΙΚΑ

1 BLACK PANTHER

FEELGOOD

2

318

25.424

93.980

2 TADEO JONES 2

UIP

1

190

16.360

16.360

3 THE SHAPE OF WATER

ODEON

2

276

15.979

51.044

4 FIFTY SHADES FREED

UIP

3

280

14.285

190.059

5 AUS DEM NICHTS (IN THE FADE)

ROSEBUD.21

2

796

11.945

13.361

6 THE 15:17 TO PARIS

TANWEER

1

220

11.653

11.653

7 ΜΑΖΙ ΤΑ ΦΑΓΑΜΕ

ΣΠΕΝΤΖΟΣ

1

240

10.088

10.088

8 THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBING, MISSOURI

ODEON

6

249

6.712

79.010

9 PHANTOM THREAD

UIP

4

159

5.421

117.024

10 LINO

TANWEER

2

80

5.136

13.863

11 HOSTILES

ODEON

1

158

3.791

3.791

12 WINCHESTER

ODEON

2

163

3.740

16.342

13 FERDINAND

ODEON

10

109

3.503

146.025

14 EARLY MAN

ODEON

4

67

3.497

26.841

15 DARKEST HOUR

UIP

6

269

3.232

109.294

16 COCO

FEELGOOD

11

78

2.103

129.534

17 EVERY DAY

ODEON

1

111

2.001

2.001

18 1968

FEELGOOD

5

145

1.739

102.658

19 CALL ME BY YOUR NAME

FEELGOOD

3

135

1.619

17.164

20 MUDBOUND

FEELGOOD

1

78

624

624

21 THE COMMUTER

SPENTZOS

7

304

608

94.397

22 DEN OF THIEVES

ODEON

6

120

598

56.229

23 THE POST

ODEON

7

112

562

150.301

24 PADDINGTON 2

ODEON

13

46

557

88.130

25 JUMANJI: WELCOME TO THE JUNGLE

FEELGOOD

8

63

507

77.741

26 WONDER

SPENTZOS

9

81

488

38.895

27 MAZE RUNNER: THE DEATH CURE

ODEON

5

156

467

65.076

28 THE BACHELOR 2

VILLAGE

10

164

327

237.215

29 THE LIMEHOUSE GOLEM

ODEON

3

103

310

11.928

30 LAS HIJAS DE ABRIL

WEIRD WAVE

2

69

277

1.690

31 ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

TANWEER

18

98

98

203.500

32 SNOWFLAKE, THE WHITE GORILLA

WEIRD WAVE

19

47

93

12.380

33 FILM STARS DON’T DIE IN LIVERPOOL

ODEON

3

74

74

3.759

34 12 STRONG

TANWEER

6

31

61

9.563

35 HUMAN FLOW

SEVEN

3

20

60

371

36 THE DISASTER ARTIST

TANWEER

5

16

47

5.110

37 HAPPY FAMILY

TANWEER

16

22

22

35.164

38 DESPICABLE ME 3

UIP

26

20

20

308.442

39 ΤΖΑΜΑΪΚΑ

FEELGOOD

10

17

17

53.967

40 I, TONYA

SEVEN

5

17

17

5.996

ΣΥΝΟΛΑ

154.062

2.610.570

Τάσος Ντερτιλής

The past is a foreign country... they did things differently there. Γι'αυτό ας το αφήσουμε ήσυχο κι ας ασχοληθούμε με το παρόν. Το παρόν λοιπόν είναι χτισμένο με κινηματογραφικές εικόνες, με χιλιάδες ταινίες, με οθόνες και όνειρα. Κλειδώστε με εκεί μέσα και εγώ θα ανοίξω ένα παράθυρο να αγναντεύω το μέλλον. The future now...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *