Κάννες 2017, Ημέρα 2η: Loveless, ντεκολτέ και προ-οσκαρικά στοιχήματα
Η δεύτερη ημέρα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου των Καννών επικεντρώθηκε στις ταινίες, στις υπέροχες παρουσίες -μεταξύ αυτών η Τζούλιαν Μουρ και η Μισέλ Γουίλιαμς, ενώ πολύ συζητήθηκε και το ντεκολτέ της Σούζαν Σάραντον. Και μπορεί ορισμένοι να την επέκριναν, εμείς όμως την χειροκροτούμε. Η ίδια φρόντισε να ανεβάσει στο Instagram φωτογραφίες της, τόσο από την τωρινή εμφάνισή της, όσο και από μία εμφάνιση που είχε κάνει πριν από 39 χρόνια και πάλι στις Κάννες…
Συζητήσεις -αλλά όχι θετικές- προκάλεσε και το φόρεμα της υπουργού Πολιτισμού του Ισραήλ που απεικόνιζε την Ιερουσαλήμ, την πόλη της οποίας την κυριαρχία διεκδικεί το Ισραήλ αν και η Παλαιστίνη και μεγάλο μέρος της διεθνούς κοινότητας μιλούν για ισραηλινή κατοχή. Η μόδα μπλέχτηκε με την πολιτική και οι αντιδράσεις ήταν άμεσες:
#Cannes Quand les internautes détournent la robe “politique” de la Ministre israélienne de la Culture Miri Regev https://t.co/R8z8q3nnVL
— Nicolas Falez RFI (@NicolasFalezRFI) May 18, 2017
«Πονοκέφαλο» προκαλούν τα μέτρα ασφαλείας, καθώς στις τεράστιες ουρές έξω από τις δημοσιογραφικές προβολές έρχονται να προστεθούν και οι αυστηροί έλεγχοι που φαίνεται πως προκαλούν ακόμα μεγαλύτερες καθυστερήσεις. Τα έκτακτα μέτρα έχουν τεθεί σε ισχύ μετά την περσινή επίθεση με φορτηγό στη Νίκαια που στοίχισε τη ζωή σε δεκάδες άτομα και οι γάλοι αξιωματούχοι φοβούνται μια επανάληψη στις Κάννες.
Όσον αφορά τώρα τις ταινίες, τo Loveless του Αντρέι Ζβιάγκιντσεφ έχει συγκεντρώσει θετικότατα σχόλια από τους κριτικούς στις Κάννες, με το The Hollywood Reporter να γράφει ότι «με αυτό το ισοπεδωτικό, πολυεπίπεδο δράμα, ο ρώσος σκηνοθέτης δείχνει ξανά την απίστευτη ικανότητά του να δημιουργεί τέλειας μορφής δραματικούς μικρόκοσμους που φωτίζουν τις εγγενείς παθολογίες της ρωσικής κοινωνίας», ενώ ο Guardian του δίνει πέντε αστεράκια γράφοντας ότι πρόκειται για ένα «παράξενο θρίλερ υπνωτιστικής, μυστηριώδους έντασης». Στο Loveless του Ζβγιάγκιντσεφ, ένα ζευγάρι που βρίσκεται στα πρόθυρα του χωρισμού, χαμένο μέσα στον μικρόκοσμό του, διαπιστώνει την εξαφάνιση του παιδιού του. Πέντε αστεράκια και από το BBC, με τον Μάθιου Άντερσον να κάνει λόγο για μια «βαριά, αλλά εξαιρετική αρχή με το Loveless του Ζβγιάγκιντσεφ: ένας γάμος διαλύεται εν μέσω των υπό κατάρρευση ρωσικών θεσμών».
Τα βλέμματα συγκέντρωσε η υπέροχη Τζούλιαν Μουρ που μαζί με τον Τοντ Χέινς βρέθηκαν στις Κάννες για το Wonderstruck. To Indiewire χαρακτήρισε την ταινία ως την πρώτη «υποψήφια» για τη διεκδίκηση Όσκαρ, σημειώνοντας ότι «είναι η τέλεια ένωση πλούσιου αρχικού υλικού και σινεμά» και σημειώνοντας ότι ο Χέινς επιστρέφει με ένα «σπουδαία συγκινητικό παραμύθι για όλες τις ηλικίες». Τα διεθνή μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι οι θεατές χειροκρότησαν όρθιοι την ταινία του Χέινς, αν και δεν έχουν πειστεί όλοι. Ο Guardian του δίνει δύο αστεράκια, το χαρακτηρίζει «γλυκερό» και σημειώνει ότι αποτυγχάνει «να προκαλέσει δέος», ενώ ο κριτικός του Vanity Fair λέει ότι η ταινία είναι «υπέροχη να την βλέπεις και να την ακούς, αλλά αφηγηματικά είναι βιαστική και χειριστική».
Here is the best image a cinephile eyes will perceive today. #Cannes2017 pic.twitter.com/N8X1jB7Bvq
— Ali Benz (@Alibenzkr) May 18, 2017
The crew of Wonderstruck by Todd Haynes #Competition #Cannes2017 #RedCarpet pic.twitter.com/G3RiEHCkr5
— Festival de Cannes (@Festival_Cannes) May 18, 2017
Μέτρια υποδοχή για το Jupiter’s Moon του Κορνέλ Μουντρούτσο για έναν μετανάστη που ίπταται, με το Variety να γράφει ότι «θα πιστέψεις πώς ένας άνδρας μπορεί να πετάξει στο εξαιρετικά σκηνοθετημένο υπερφυσικό μεταναστευτικό θρίλερ του Κορνέλ Μουντρούτσο, αλλά ίσως να μην καταλάβεις τι σημαίνει» και τον Guardian να μιλά για μια «παράξενη, ιδιοσυγκρασιακή» ιστορία, μια «φιλόδοξη παραγωγή για έναν πρόσφυγα που πετά, η οποία δεν καταφέρνει να απογειωθεί», ενώ το Indiewire χαρακτηρίζει την ταινία «αβέβαιη, αλλά εκπληκτική οπτικά».