Home CinemaΚΡΙΤΙΚΕΣ

Γεύμα στη Χλόη

Πόσες φορές έχετε συναντήσει καλοβαλμένα ζευγάρια , πετυχημένα επαγγελματικά; Πόσες φορές έχετε δεί ωραίες γυναίκες να είναι μαζί μ’ εξίσου ωραίους άντρες και ν’ απαρτίζουν ένα ακαταμάχητο δίδυμο , που σας δαγκώνει στην καρδιά; “κοίτα τους ρε γαμώτο”, ίσως λέτε, όλο ζήλεια.
Η Κάθριν Στιούαρτ(Julliane Moore), είναι μία ωραία, γοητευτική,κομψή γυναικολόγος, με την σπιταρόνα της, το καλοβαλμένο ιατρείο, την πελατεία της, το blackberry της, ένα γυιό στη εφηβεία, και έναν ανησυχητικά, γιά την ίδια, γοητευτικό σύζυγο ονόματι Ντέϊβιντ, καθηγητή στο κολέγιο(Liam Neeson). Χιλιοϊδωμένο σενάριο, απ΄αυτά που η ζωή(μας) ,γράφει κατά δεκάδες τα τελευταία χρόνια.
Τι μπορεί να ωθήσει μία τόσο αξιοζήλευτη γυναίκα να κλωτσήσει την καρδάρα με το γάλα εν προκειμένω; Ο Ατόμ Εγκογιάν, γνωστότατος για τις “ενοχλητικές” ταινίες του, φέρνει πα΄ρα πολύ κοντά, 3 ανθρώπους, με αφορμή υποψία κερατώματος. Υποψία εκ μέρους της συζύγου.’Ενα αντεστραμμένο Eyew wide shut(εννοειται χωρίς την απίστευτη ατμόσφαιρα εκείνου), σε ομοίως upper class κάδρο. Η υποψία που τρώει σιγά-σιγά το μυαλό της Κάθριν αναφορικά με την πίστη του αντρούλη της( αν εσύ έβλεπες μήνημα στο κινητο του/της: ” ευχαριστώ για χτες βράδυ, ΜΙΡΑΝΤΑ” συνοδεία φωτογραφίας που ν’ αποδεικνύει το συμβάν, είναι σίγουρο πως ΔΕΝ θα υποψιαζόσουν κάτι;)αποτελεί το κίνητρο προσέγγισης μιας πόρνης της Chloe (Amanda Seyfried), εξού και ο τίτλος της ταινίας, και της πρότασής της, να γίνει η Χλόη το δόλωμα επί πληρωμή, προκειμένου να διαπιστώσει η γυναικολόγος αν ο σύζυγός της ειναι επιρρεπής στους γυναικείους πειρασμούς και έμμεσα να βεβαιωθεί για την απιστία του.
Ο άνθρωπος είναι φιλομαθές ον, ως γνωστόν.Και όταν τον καβαλάει ο διάολος της περιέργειας, μπορεί να φτάσει πολύ μακριά- μέχρι και την άκρη του εαυτού του, ίσως. Το πολύ ενδιαφέρον στοιχείο αυτής της τριγωνικής ιστορίας, πέρα απ΄την μαγνητική παρουσία-ερμηνεία της Julliane Moore,και την διαβολικής ομορφιάς Amanda Seyfried, ειναι πως η πρόσληωη της πόρνης απ΄την κατά φαντασίαν ,οπως αποδεικνύεται, απατημένη Κάθριν, είναι μόνο η επιφάνεια. ‘Εχουμε σεναριακές ενδείξεις πως η Χλόη, εξαρχής στόχευε στην Καθριν-ερωτικά. Και δέχεται να γίνει το δόλωμα, να της δίνει πλήρη αναφορά των ερωτικών συναντήσεων με τον καθηγητή, μονο και μόνο επειδή αυτός είναι ο πιό έμμεσος και έξυπνος τρόπος προσέγγισης της γιατρού. Η Χλοη δείχνει να ερωτεύεται την Καθριν, Η Κάθριν νιώθει αναμφισβήτητα μια έλξη γιαυτήν, που δεν είναι στεγνά σεξουαλική( είναι άκρως ειρωνική πιστεύω , η σκηνή στο εστιατόριο, μεταξύ της Καθριν και δύο φιλενάδων της, όπου αυτές παρατηρούν έκπληκτες μία ανεπαίσθητη αλλαγή πάνω στην Κάθριν και τη ρωτάνε με αδημονία: “έχεις σχέση; ΠΟΙΟΝ γνώρισες;”) και η αμοιβαία περιέργειά τους ικανοποιείται πκλήρως επί κλίνης. Αυτό που ξεκίνησε ως δοκιμασία, δήθεν ελεγχόμενη πλήρως απ΄τη γυναικολόγο, καταλήγει σε μία παράδοξη(και όχι επαρκώς αναπτυγμένη απ΄το σεναριο) ερωτική φλόγα. Παράδοξη, οχι λόγω της ομοφυλίας των εμπλεκόμενων μερών, αλλά λογω απρόβλεπτης εμφάνισης ερωτικών απωθημένων, της κατά τα λοιπά, απατημένης συζύγου.
Οι ερωτικές σχέσεις είναι καμίνια. η Κάθριν, βιώνει μία κριση ηλικίας, παρά την αδιαμφισβήτητη γοητεία της, βλέπει τον άντρα της να μεγαλώνει δίπλα της και σ’αντιθεση μ’αυτην να ομορφαίνει περισσότερο. Κι αυτό την τρελαίνει. Ζηλεύει τις φοιτήτριες που σφάζονται ποιά θα του πρωτοτραβήξει την προσοχή, πάντα βέβαια σε “κόσμια” πλαίσια. ‘Η την σερβιτόρα που ανταποκρίνεται(;) στο φλερτ(;) του. Η απιστία,είτε ως υποψία, είτε ως πράξη εχει πιστέυω, την βαθύτερη αιτία της στην ΑΝΑΣΦΑΛΕΙΑ. Φοβόμαστε πως είμαστε ανεπαρκείς, λίγοι για τον σύντροφό μας. Και τρέμουμε οτι αυτος/ή θα δεί δτην ανεπάρκειά μας, θα μας συγκρίνει με κάποιον άλλο κι εμείς βέβαια θα τον χάσουμε.
Η Κάθριν αρχίζει να ερμηνεύει τη φιλελεύθερη και γαλαντόμα συμπεριφορά του συζύγου της, υπό το πρίσμα αυτης της ανασφάλειας. Τον υποψιάζεται και καταλήγει να τον απατήσει αυτή! Με την Χλόη… ‘Οσο για το δόλωμα, την πόρνη, βλέπουμε κάτι εξίσου ενδιαφέρον εδώ- η πόρνη δεν είναι απαραιτήτως μία sex machine που “πηδάει” ψυχρά, επαγγελματικά, μονο για τα λεφτά. Εϊναι ενδεχομένως μία πολύ πληγωμένη και στερημένη συναισθηματικά ύπαρξη, που χρησιμοποιεί το σεξ, ως δολωμα προκειμένου να βρει την αδελφή ψυχή. Η Χλόη, συμπεραίνουμε πως εχει στερηθει τη μητρικη αγάπη.Τη μητρικη παρουσία. Πιστεύω είναι κομβικής σημασίας, η ερωτική σκηνή μεταξύ της Χλόης και του γιου των Στιούαρτ- φαίνεται για ποιάν ακριβώς χτυπαει η καρδιά της.
Ατελείς άνθρωποι, ευάλωτοι, που κυριολεκτικά πεινάνε για αγάπη και τρυφερότητα παίζουν το παιχνίδι εξουσίας στο σεξ, γιατι είναι προτιμότερο, στη ζούγκλα που ζουν, να τους φοβούνται παρά να τους λυπούνται.
Το Eyes wide shut αλλα και το The Girlfriend Experience, σ’ ενα άκρως ελκυστικό πακέτο.

Φράνσις

cinepivates

Συντακτική ομάδα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *