ΘΕΜΑΤΑΦεστιβάλ

2ος Διαγωνισμός Ταινιών Μικρού Μήκους – Τα Βραβεία

ell sxedio 18Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά πραγματοποιήθηκε o Διαγωνισμός ταινιών Μικρού μήκους που έχουν εμπνευστεί από την ελληνική μουσική δημιουργία. Οι διαφορές με το περσινό φεστιβάλ εντοπίζονται κυρίως στην κατηγοριοποίηση των βραβείων (μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ και βίντεο κλιπ) κάτι το οποίο μοιάζει πιο δίκαιο από άποψη κρίσης των ταινιών αλλά με την συμμετοχή στην κάθε κατηγορία να είναι περιορισμένη (3 βίντεο κλιπ, 2 ντοκιμαντέρ και 3 ταινίες μυθοπλασίας). Επίσης, καθώς δίνεται και βραβείο κοινού αλλά και βραβείο κριτικής επιτροπής (συνοδευόμενα από χρηματικό έπαθλο) έγινε προσπάθεια φέτος να αποφευχθεί η περσινή περίπτωση της Ελεύθερης Βούλησης του Αντώνη Σωτηρόπουλου που κέρδισε και τα δύο, με θέσπιση προϋπόθεσης ότι κάθε ταινία να παίρνει ένα από τα δύο. Λόγω όμως περιορισμού των επιλαχόντων ταινιών στην τελική συμμετοχή, όπως αναφέρθηκε και προηγουμένως, αλλά ίσως και λόγω καλού γούστου του κοινού δεν επιτεύχθηκε ο στόχος με μόνη δίκαιη τελικά απόφαση η μοιρασιά του χρηματικού βραβείου.

ell sxedio 10

Όπως και να έχει αγαπάμε και την μουσική και τις ταινίες και δεν θα μπορούσαμε παρά να αγκαλιάσουμε αυτό το νεογέννητο φεστιβάλ με ευχή να μεγαλώσει και σε συμμετοχές ταινιών και να ωριμάσει σε απονομές βραβείων.

Τα βραβεία απονεμήθηκαν απο τον ιδρυτή του Ελληνικού Σχεδίου, Δημήτρη Παπαδημητρίου.

ΒΡΑΒΕΙΑ ΚΡΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ:

ILENA 2Το βραβείο καλύτερης ταινίας μικρού μήκους στην κατηγορία Μυθοπλασίας, με χρηματικό έπαθλο 10.000 Ευρώ, απονεμήθηκε στην ταινία «Ιλένα», σε σκηνοθεσία Σπύρου Σκάνδαλου και παραγωγή Σπύρου Σκάνδαλου, Θωμά Τσιφτελή και Γιώργου Μπουγιούκου.

Το βραβείο καλύτερης ταινίας μικρού μήκους στην κατηγορία Ντοκιμαντέρ, με χρηματικό έπαθλο 10.000 Ευρώ, απονεμήθηκε στην ταινία «Το κενό: Η μουσική περίπτωση της Κατερίνας Πετράκου», σε σκηνοθεσία και παραγωγή Δημήτρη Παπούλια.

MHΤο βραβείο καλύτερης ταινίας μικρού μήκους στην κατηγορία Βίντεο-κλιπ (clip), με χρηματικό έπαθλο 10.000 Ευρώ, απονεμήθηκε στο «ΜΗ» σε σκηνοθεσία και παραγωγή Eυάγγελου Καλαϊτζή.

Η Κριτική Επιτροπή αποτελείται απο τους: Χρήστο Κωνσταντακόπουλο (παραγωγό, Faliro House), Απόστολο Δοξιάδη (συγγραφέα – σκηνοθέτη), Φίλιππο Κουτσαφτή (σκηνοθέτη) και Σωτήρη Γκορίτσα (σκηνοθέτη)

ΒΡΑΒΕΙΟ ΚΟΙΝΟΥ:

TO KENOΤο κοινό ψήφισε ως καλύτερη ταινία, επίσης, την «Ιλένα», ωστόσο, όπως διευκρινιζόταν και στον κανονισμό του Διαγωνισμού, για την περίπτωση που η ίδια ταινία ψηφιστεί για τα δύο βραβεία, η διάκριση πηγαίνει στην ταινία αυτή αλλά το χρηματικό ποσό πηγαίνει στην επόμενη στη σειρά ταινία. Εν προκειμένω, όμως, η δεύτερη ταινία στην προτίμηση του κοινού, «Το κενό: Η μουσική περίπτωση της Κατερίνας Πετράκου», ήταν διακεκριμένη και από την κριτική επιτροπή στην κατηγορία Ντοκιμαντέρ οπότε και αποφασίστηκε οι δύο ταινίες να μοιραστούν εξ ημισείας το χρηματικό έπαθλο των 6.000 Ευρώ.

Οι ταινίες που προκρίθηκαν και προβλήθηκαν το Σάββατο 7 Μαρτίου:

Δύο Πρώτες μέρες
Ταινία Μυθοπλασίας του Στέλιου Μπουζιώτη
Εμπνευσμένο από το τραγούδι έξοδος, ένα ηπειρώτικο πολυφωνικό μοιρολόι, η ταινία Δύο πρώτες μέρες αφηγείται τις ώρες που περνά ένας άντρας στο σπίτι ενώ η γυναίκα που δείχνει ότι έχουν σχέση προσπαθεί συνεχώς να επικοινωνήσει μαζί του. Εκείνος δεν αντιδρά πάρα μόνο κοιτά το κενό και δακρύζει. Μια έξυπνη ιδέα στο σύνολο της που όμως είναι αποκαλυπτική από την πρώτη στιγμή, καθώς και από την περίληψη του προγράμματος, χάνοντας έτσι το στοιχείο αιφνιδιασμού που θα την έκανε να ξεχωρίσει.

Εξόδιον άσμα
Ταινία Μυθοπλασίας της Κωνσταντίνας Σκιαδά
Βασισμένο στους στίχους του τραγουδιού Θίασος, που ερμηνεύει ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας, το Εξόδιον άσμα περιγράφει την ζωή ενός μουσικού. Ο χρόνος που δεν έχει να διαθέσει σε μια σχέση, τα δύσκολα ωράρια, η τυποποιημένη καθημερινότητα γύρω από βασικές ανάγκες. Απλό στην σύλληψη του και αναζητώντας συνεχώς σκηνοθετικές ευκολίες, η ταινία πετυχαίνει τελικά να σε παρασύρει στο μυαλό του καλλιτέχνη που αγωνίζεται για τον βιοπορισμό κυρίως στην τελευταία σκηνή, όπου έχοντας τον Θίασο σαν οδηγό παρουσιάζεται μια μπάντα που δεν παίζει, απλά κοιτά το κοινό και αποχωρεί.

Ήρθε η στιγμή
Βίντεο κλιπ του Φάνη Τοψαχαλίδη
Μια συνεχή εναλλαγή πλάνων με σκοπό τον χρωματισμό του κομματιού Ήρθε η Στιγμή σε μουσική Intermedio.

Ιλένα
Ταινία Μυθοπλασίας του Σπύρου Σκάνδαλου
Ένας ηλικιωμένος άντρας δεν έχει συντροφιά κανέναν παρά μόνο την αλλοδαπή κοπέλα που τον φροντίζει, την Ιλένα. Παρακολουθώντας τις μονότονες ζωές και των δύο αυτών ανθρώπων διαπιστώνουμε ότι και για τους δύο διέξοδος είναι η μουσική. Για την Ιλένα να παίζει το ακορντεόν της και για τον άντρα να την ακούει. Σε μια λυτρωτική σκηνή επιλόγου, ο άντρας τραγουδώντας το «Πονώ που δεν σε ξέρω» δίνει μια εξαιρετική ερμηνεία και η ταινία φτάνει τους πρωταγωνιστές της στα άκρα, έχουν την δύναμη να τελειώσουν όλα όσα δεν μπορούν να αντέξουν;

Μη
Βίντεο κλιπ του Ευάγγελου Καλαϊτζή
Με την κάμερα στραμμένη σ’ έναν άντρα, το βίντεο κλιπ του Ευάγγελου Καλαϊτζή για το τραγούδι Μη του Πέτρου Θεοτοκάτου εντοπίζει όλα εκείνα που απαγορεύονται στην ζωή μας όχι μόνο από κοινωνικές προσταγές αλλά και από την σύγχρονη οικονομική κατάσταση της κρίσης.

Τα κορίτσια
Βίντεο κλιπ των Βαρδή Μαρινάκη και Μυρτώ Αποστολίδου
Τα κορίτσια πηγαίνουν δύο-δύο του Διονύση Σαββόπουλου αποτελεί την έμπνευση για την δημιουργία του συγκεκριμένου βιντεο κλιπ που κινηματογραφεί στιγμές κορίτσιστικης ανεμελιάς σε δύο ηλικιακές φάσεις, της παιδικής και της εφηβείας.

Το Κενό: Η μουσική περίπτωση της Κατερίνας Πετράκου
Ντοκιμαντέρ του Δημήτρη Παπούλια
Το Κενό είναι ένας και μοναδικός δίσκος που δημιούργησε η Κατερίνα Πετράκου πρίν είκοσι χρόνια. Ο Δημήτρης Παπούλιας παρουσιάζει ένα πορτραίτο της ξεχωριστής αυτής προσωπικότητας η οποία εκφράζει γνώμες χωρίς φόβο για την μουσική του τότε και του σήμερα  όπως για το φαινόμενο των μπουζουκιών. Ετοιμάζοντας και καπνίζοντας το τσιγάρο της, εντυπωσιάζει με την αυθεντικότητά και την ειλικρίνεια της. Ο άνθρωπος της διπλανής πόρτας που έκανε το όνειρο του μια φορά, όσο ακριβώς χρειαζόταν για να εκφράσει την έμπνευση που την έπνιγε και να αποδείξει ότι καλλιτέχνη δεν σε κάνει η ποσότητα αλλά η ποιότητα.

Του ήλιου σβήστηκε το φως

Ντοκιμαντέρ του Γαλαξία ΣπανούTOY_ILIOY_SVISTIKE_TO_FOS
Ο Βαγγέλης Γκούφας, μεγάλος σε ηλικία σήμερα, φιλοξενεί στο σπίτι του τον Γαλαξία Σπανό και μαζί με την γυναίκα του εξιστορεί γεγονότα από τις συνεργασίες του με μεγάλα ονόματα όπως ο Ξαρχάκος, ο Θεοδωράκης και ο Φίνος. Παρεμβολή στις αφηγήσεις του αποτελεί η α καπέλα ερμηνεία των τραγουδιών του από την εξαιρετική φωνή μιας κοπέλας που περιφέρεται στους δρόμους της Αθήνας. Αποφεύγοντας την όποια χρήση αρχειακού υλικού το ντοκιμαντέρ Του ήλιου σβήστηκε το φως στοχεύει στο να προβάλλει κυρίως την ψυχή του Γκούφα και όχι την ιστορία και τις επιτυχίες του. Και το αποτέλεσμα είναι απολαυστικό καθώς ο τρόπος που μιλάει για προσωπικότητες της ελληνικής καλλιτεχνικής ιστορίας είναι τόσο οικείος όσο και διασκεδαστικός. Άνθρωπος που αποτελεί έμπνευση και μας συμβουλεύει ότι το καλύτερο για έναν άνθρωπο είναι το να διαβάζει, αυτό μόνο.

Την προκριματική επιτροπή αποτέλεσαν οι: Γιώργος Κορδέλλας (σκηνοθέτης, στιχουργός), Φένια Κοσοβίτσα (παραγωγός), Παναγιώτης Ράππας (σκηνοθέτης, animator) και Γιάννης Τσιτσόπουλος (μοντέρ).

Γιώτα Τσιορβά

Θυμάται τον εαυτό της να κλαίει επειδή η μαμά της δεν ήθελε να την πάει να δει το «Μπάμπι το Ελαφάκι»... Σκασίλα της για το ελαφάκι, σινεμά ήθελε να πάει… και ακόμα αυτό θέλει… να πηγαίνει σινεμά… να βλέπει ταινίες… με αδυναμία στα κινούμενα σχέδια (όσα χρόνια και αν περάσουν!) και μεγάλη της αμαρτία οι ταινίες με μεταφυσικούς πρωταγωνιστές (βαμπίρ, λυκανθρώπους, ζόμπι κτλ.). Παρ’όλα αυτά θα δει τα πάντα. Και σημαντική σημείωση: δεν έχει κοιμηθεί ποτέ σε ταινία, όσο κουρασμένη και αν είναι, όσο βαρετή και να είναι η ταινία. Αρκεί να είναι σινεμά… χόμπι, ανάγκη, εξάρτηση, έρωτας…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *