ΚΡΙΤΙΚΕΣΣινεμά

ΚΟΝΑΝ Η ΒΑΡΒΑΡΗ (CONANN)

Ο Κέρβερος, o φύλακας του κάτω κόσμου, έχει ακόμα μουσούδα, μόνο που εδώ τον λένε Ράινερ, έχει γυναικείο στήθος και γλυκιά φωνή, φοράει ένα μαύρο δερμάτινο μπουφάν με καρφιά και άλλα τρουκ, και κρατάει μια κάμερα με φλας που είναι ό,τι πρέπει για τους παπαράτσι… Μας μιλάει από το υπερπέραν και περιγράφει σε ανατριχιαστική λεπτομέρεια τις διαδοχικές μετενσαρκώσεις της Κόναν της Βάρβαρης, μιας αιμοδιψούς Αμαζόνας που ζει ανάμεσά μας από την αρχαιότητα. Ένας παρορμητικός queer οραματιστής που μοιάζει να γυρίζει ταινίες από τα σπλάχνα του, ο Μπερτράν Μαντικό στρέφει τον μαγικό του φανό σε μια φαντασιακή προϊστορία και σε μερικά νέα μικρά μαγαζάκια τρόμου, τα οποία αποδίδονται ταυτόχρονα σε έγχρωμα και ασπρόμαυρα πλάνα. Και κάπου εδώ οφείλουμε να σοβαρευτούμε και να μιλήσουμε κινηματογραφικά και όχι φαντασιόπληκτα.

Αγαπημένο παιδί των απανταχού μεταμοντέρνων οπαδών των ταινιών χωρίς συνοχή, ο Μπερτράν Μαντικό (καλλιτέχνης, κινηματογραφιστής και άλλα πολλά) δημιουργεί ένα αντιπαθητικό, αποκρουστικό και χωρίς καμία γοητεία φιλμ, με το άλλοθι της καλλιτεχνίας (όπως είχε κάνει και στα ΑΓΡΙΑ ΑΓΟΡΙΑ μόνο που εκεί υπήρχε ένα έστω σουρεαλιστικό σεναριακό υπόβαθρο), γεμάτο από ξεπερασμένες προκλητικές και εικονοκλαστικές ”μοντερνιές”, που η σχέση τους με το σινεμά είναι ότι σχέση έχει η ζωγραφιά ενός δίχρονου με την ζωγραφική. Η εσκεμμένη ασυνέπεια του ρυθμού και των εικόνων, η επιτομή του χάους και σαν κερασάκι στην τούρτα η βία για την βία και υποτιθέμενα φεμινιστικά ή αντιφεμινιστικά μηνύματα που ούτε ό ίδιος πιστεύω πως είχε επίγνωση του τι έκανε. Και έτσι αναπολούμε τα εικαστικά και προκλητικά αριστουργήματα του Πίτερ Γκρίναγουέι.

Ενοχλητικό και προορισμένο μόνο για το κοινό των μεταμεσονύχτιων προβολών που έχουν από ελάχιστη έως περιορισμένη σχέση με την έννοια του σινεμά, η ΚΟΝΑΝ Η ΒΑΡΒΑΡΗ είναι ένα φλύαρο, φτηνό (αλήθεια πόσο πρόχειρο το production) και αγενές αστείο που όταν αγαπάς το σινεμά νοιώθεις να θες να το πετάξεις στον κάδο απορριμμάτων.

Η ταινία θα προβάλλεται στον κινηματογράφο ΑΣΤΥ από 4 Απριλίου από την AMA FILMS.

Αχιλλέας Βασιλείου

O Αχιλλέας Βασιλείου γεννήθηκε λίγο πριν το δεύτερο μέρος του «The Godfather» κερδίσει το Oscar καλύτερης ταινίας. Επιβεβαιωμένες πηγές αναφέρουν ότι η σύλληψη από τους γονείς του έγινε εφόσον αυτοί παρακολούθησαν το τετράωρο έπος «Lawrence of Arabia». Στα 6 του χρόνια, μεγαλύτερα ξαδέλφια του τον ανάγκασαν να δει τον «Εξορκιστή» και έτσι ο δαίμονας του σινεμά τον κυρίευσε στην κυριολεξία. Σπούδασε δημοσιογραφία, μόνο και μόνο για να ασχοληθεί με την κριτική κινηματογράφου. Στόχος του: H Live αναμετάδοση της Απονομής Oscar μέσα από το Dolby Theater, παρέα με το σουρεαλιστικό κοινό της ραδιοφωνικής εκπομπής του'' 7 Oscar για τον Αχιλλέα''.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *