Home CinemaΚΡΙΤΙΚΕΣ

Κηδεία που νεκρούς ανασταίνει

Να΄σαι δικηγόρος και να είναι ο πελάτης σου μαστουρωμένος, πάει στο διάολο. Να’ σαι δικηγόρος, και να είσαι εσύ μαστουρωμένος, είναι κάτι εξαιρετικά ενδιαφέρον.
Αν θέλετε να δειτε τι μπορέι να συμβεί σ’ έναν φοβισμένο, και μάλλον υποτακτικό προς τις γυναίκες δικηγορο, τον Simon(Alan Tydyck) ο οποίος έιναι προσκεκλημένος απ ΄τη μέλλουσα σύζυγό του, Μάρθα(Daisy Donovan) στην κηδεία του ευηπόληπτου, μεγαλοαστού θείου της, κι ο οποιος δικηγόρος, έχει πολύ άγχος, όχι για την κηδεία καθαυτή, όσο για το “τέρας” που θα συναντήσει εκεί, τον μέλλοντα πεθερό του, έναν εντελώς ξινισμένο μεγαλογιατρό, που δεν τον γουστάρει καθλολου και του το δείχνει, τότε το πλαίσιο για την πλήρη κατεδάφιση του εγγλέζικου φλέγματος έχει ήδη τεθεί. Τι το’θελε το χαπάκι LSD, που νόμιζε πως είναι Βάλιουμ, η δόλια η Μάρθα; Το έδωσε στον καλό της ,κι απ΄τη λήψη του, τους πήρε ολους ο διάολος της ανατροπής.
Στην ταινία του Φρανκ Οζ Death at a Funeral , όλα τα κοστούμια του καθωσπρεπισμού αρχίζουν και ξηλώνουν ανησυχητικά, αποκαλύπτοντας όσα οι ιδιοκτήτες τους, δεν θέλουν επουδενί. Την αντίδραση της Μάρθας στο πρόσωπο του ξεκαύλωτου μπαμπά της, πουτ εννοεί να διαφεντεύει τη ζωή της, τον κρυφό και πικρόχολο ανταγωνισμό μεταξύ του φτασμένου- μορφονιού- play boy-ευπώλητου συγγραφέα Ρόμπερτ( o Rupert Graves, ο συνεσταλμένος και ευαίσθητος γιός στο Damage) και του διστακτικού χωρίς αυτοπεποίθηση, δέυτερου γιού του μακαρίτη, Ντάνιελ( o Mathew Macfadyen τυπικότατο μαμόθρεφτο, ο γοητευτικος και βαιεστημένος(;) μεχρι θανάτου κύριος Ντάρσι, του Pride and Prejudice), ο οποίος γράφει και αυτός βιβλία που δεν τολμάει όμως να δείξει σε εκδότη, τον απωθημένο έρωτα για τη Μάρθα του φίλου των νεαρών, Τζάστιν( φοβερή καρικατουρα του Σιντ Βίσιους ο Ewen Bremner) καθώς και την υποχονδρίαση του έτερου φίλου των παιδιών, Χάουαρντ(Andy Nyman) , ο πάντα ευγενικός και καταδεκτικος Χάουρντ, που λούζεται τον χολερικο, σκατόγερο-κυριολεκτικά και μεταφορικά- θείο ‘Αλφι( ο Peter Vaughan εκπληκτικός, να μη σου τύχει τέτοιος συγγνενής…)
Και βέβαια αυτό που δεν πρέπει με κανένα τρόπο να δει το φως , ειναι το μεγάλο μυστικο που απειλει να τινάξει στον αέρα την ήδη μπαχαλοποιημένη τελετή εξαιτίας του μαστουρωμενου Σάϊμον( O Tydyk ειναι απλώς απερίγραπτα αστείος), το οποίο κομίζει ένας κοντοπίθαρος άντρας( πολύ cool ο μόλις 1,20 Peter Dinklage), ο οποίος είναι ο εραστής του νεκρού, ενα αγνοία της χήρας βεβαίως, και απαιτεί μερίδιο απ΄την περιουσία, αλλιώς θα επιδείξει στην ομήγυρη φωτογραφίες τόσο εύγλωττες που δεν χρειάζονται καμία επεξήγηση…
Πιστεύω πως εξαιτίας του εξαιρετικού, μεχρι δακρύων γέλιου, Tydyk η ταινία περίτρανα αποδεικνύει την ελληνική ρήση: ” δεν υπάρχει γάμος χωρίς κλαματα και κηδεία χωρίς γέλια”. Μία ένσταση σεναρικά έχω μόνο:
Το “σκάνδαλο” του ομοφυλοφιλικού κέρατου που τρώει η τεθλιμμένη σύζυγος , μοιάζει να ξεφουσκώνει μετά την “τακτοποίηση” του κοντού εκβιαστή. Ενοείται δηλαδή, πως έγινε γνωστό μόνο μεταξύ των στενών συγγενών, αλλά κανείς αλλος απ΄τους προσκεκλημένους δεν αντιλήφθηκε το παραμικρό.
Η πέτρα της συμφοράς που χτυπάει κατακέφαλα δτον Σάϊμον, λέγεται Τρόϋ(ο σεξομανής Βρεταννος του Love actually, Kris Marshall), αδελφός της Μάρθας, και φοιτητής Ιατρικης που ειδικεύεται στην παρασκευή ναρκωτικών βεβαιως. Αυτος είχε στο διαμέρισμά του LSD κρυμμένο σε μπουκαλάκι Βάλιουμ και ορίστε τι έγινε.
Προσέχετε τι καταπίνετε και κυρίως ΠΟΤΕ μην απλώνετε χέρι σε χάπια που βρίσκετε σε ξένα σπίτια. Ακομη κι αν αυτο το σπίτι ανήκει στον αδελφό σας.

Φράνσις

cinepivates

Συντακτική ομάδα

Μια σκέψη για το “Κηδεία που νεκρούς ανασταίνει

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *