ΆποψηΘΕΜΑΤΑ

Editorial: Για τις αίθουσες των Φεστιβάλ

tyler

Του Tyler Durden

Αγαπάω τα Φεστιβάλ.
Αγαπάω να βλέπω τους ανθρώπους να βγαίνουν από τις αίθουσες με το πρόγραμμα τσαλακωμένο στα χέρια, σημειωμένο παντού, κυκλάκια με διαφορετικά χρώματα, αυτές που είδα και αυτές που θα δω. Και αυτές που λέω ότι θα δω και ας μη τις δω ποτέ. Υπάρχει πάντα η προοπτική μιας ταινίας που θα δεις, μιας ταινίας που θα αγαπήσεις.

cinepivates 27pek 010Λατρεύω τις ουρές έξω από τα ταμεία των Φεστιβάλ. Την αίσθηση της «συνωμοσίας», αυτής που θέλει εσένα και όσους άλλους βρίσκονται στην αίθουσα να βλέπουν μια ταινία επειδή την έχουν επιλέξει, επειδή μόνο εσείς την έχετε επιλέξει, τη συγκεκριμένη ώρα και στη συγκεκριμένη προβολή. Επειδή οι επιλογές θέασής της είναι άπειρες, αλλά μόνο εκείνη τη στιγμή το μυαλό όσων βρίσκεται στην αίθουσα συντονίζεται με τις συγκεκριμένες συνθήκες προβολής: με τα προβλήματα του ήχου, το γέλιο του διπλανού, την κόπια που κόβεται.

film-festivalΛατρεύω τα Φεστιβάλ.
Και γι’ αυτό όταν βλέπω άδειες αίθουσες, στεναχωριέμαι. Το Πανόραμα Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου πρέπει να το στηρίξουμε. Όχι σε επίπεδο θεωρητικό, για να υπάρχει ένα ακόμα Φεστιβάλ να γεμίζει τις νύχτες μας, αλλά σε επίπεδο πραγματικό, γιατί από την εμπειρία μου είναι ένα Φεστιβάλ που αξίζει, ένα Φεστιβάλ με ταινίες αξιόλογες, κάποιες από τις οποίες δεν θα προβληθούν ποτέ στην Ελλάδα.

Γι’ αυτό αξίζει. Για τα τσαλακωμένα προγράμματά του και για την προοπτική μιας ταινίας που μπορεί και να σου αλλάξει τη ζωή.

Αγγελική Στελλάκη

Η πρώτη ταινία που είδε σε κινηματογραφική αίθουσα ήταν το Χορεύοντας με τους Λύκους. Κατά τη διάρκεια του οποίου διάβαζε Μίκι Μάους, σπάζοντας τα νεύρα όλων. Σε σινεφίλ μονοπάτια οδηγήθηκε όταν, κατά τη διάρκεια μοναχικών κινηματογραφικών βραδινών περιπλανήσεων, διαπίστωσε ότι νοιώθει μια παράξενη ευτυχία, κάθε φορά που τα φώτα χαμηλώνουν, ο ήχος του προτζέκτορα πλημμυρίζει το χώρο και μυρωδιά ποπ κορν ξεχύνεται στην αίθουσα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *